Bakom oss finns ytterligare två stora bilmässor, New York Auto Show och Shanghai Motor Show, som, i motsats till europeiska bilmässor, serverade en mängd koncept och vyer in i en inte så avlägsen framtid. Det är intressant hur de största varumärkena skonade de mest futuristiska studierna för Shanghai-salongen. Ytterligare ett bevis på att Kina är en allt viktigare marknad för biltillverkarna.
Pogledali smo, kaj sta nam novega prinesla avtosalona, ki sta se odvijala v aprilu. New York Auto Show in Shanghai Motor Show sta prinesla te futuristične koncepte, ki se bodo po naših ulicah vozili v bližnji prihodnosti. In to, kar smo videli, nas je navdušilo.
VELNES NA ŠTIRIH KOLESIH
PRENOVLJEN MERCEDES-BENZ RAZREDA S
Rahlo prenovljena limuzina Mercedes-Benz razreda S predstavlja nove razsežnosti udobja. Za ambient v potniški kabini skrbi 64 različnih ambientalnih osvetlitev, za zvočno kuliso 3D-prostorsko ozvočenje Burmester, za razvajanje na daljših vožnjah pa široka paleta opreme, ki je v službi udobja. Poleg prilagodljivih sedežev nudi tudi zvočno zatesnitev, posebno delovanje klimatizacije in prezračevanja, masažne funkcije sedežev, velik del pa doda izpopolnjen sistem vzmetenja Magic Body Control, ki so ga Nemci nadgradili z aktivnim nadzorom gibanja karoserije. Voznik ima pred sabo dva 12,3-palčna zaslona, pot pa mu bodo osvetljevali novi aktivni LED-žarometi, ki svetlobo mečejo 650 metrov daleč. Novi S je zmožen skoraj povsem avtonomne vožnje in predstavlja avtomobilsko prihodnost že danes.
LJUDSKI KONCEPT ELEKTRIČNE PRIHODNOSTI
VOLKSWAGEN I. D. CROZZ
Volkswagnova študija brez izpustov I. D. Crozz obljublja 500-kilometrski doseg. Na hitri polnilni postaji (150 kW) se baterija do 80 odstotkov napolni v pičle pol ure. I. D. Crozz bo seveda znal voziti sam, serijski model pa bo postal leta 2020, in sicer kot predstavnik nove generacije Volkswagnovih vozil na električni pogon. Zasnovan je kot križanec in je karakterno zelo športno naravnan. Električni pogon, ki zmore iz sebe iztisniti 366 KM (225 kW) in dosegati hitrosti do 180 km/h, je po besedah Nemcev rojen tako za potepanje po urbani džungli kot tudi za sproščanje adrenalina. Je nekoliko manjši kot prihajajoči Tiguan Allspace. Njegova posebnost so ‘koketni’ žarometi, ki znajo mežikati, spremljajo dogajanje okoli sebe kot človeške oči in komunicirajo z okolico.
JE TO NAJLEPŠI OPEL?
OPEL GRANDLAND X
Športni terenec Opel Grandland X bo debitiral šele na jesenskem avtosalonu v Frankfurtu. Da bi nanj lažje počakali, nam je Opel postregel s prvimi fotografijami športnega terenca, ki je vedno pripravljen za raziskovanje nečesa novega, najsi bo to v mestnem ali podeželskem okolju. Križanec se z dolžino 4,48 metra umešča ob bok modelom, kot so Peugeot 3008, Nissan Qashqai, Hyundai Tucson, Volkswagen Tiguan in Seat Ateca. Od Mokke X in Crosslanda X je daljši za 20 centimetrov. Na voljo je prostora za pet potnikov, v zadku pa se skriva prtljažnik, v katerega lahko spravite kar 514 litrov. Seveda je na voljo bogat nabor varnostno-asistenčne opreme, komunikacijski sistem OnStar, radarski tempomat in vse ostale tehnološke novotarije. Na ceste bo zapeljal na začetku leta 2018.
KOT ALADIN NA LETEČI PREPROGI
CITROEN C5 AIRCROSS
Citroën v zadnjem času predstavlja zelo inovativne avtomobile in težko pričakovani C5 Aircross ni prav nič drugačen. Z njim Francozi v prvo vrsto potiskajo novo hidravlično vzmetenje, ki med vožnjo obljublja občutke lebdenja na leteči preprogi na glede na podlago. Gre za Citroënovo inovacijo hidravličnih blažilnikov, ki jih bodo deležna tudi vsa njihova prihodnja vozila. Z njimi se pri znamki vračajo k prepoznavni tehnologiji hidravličnega blaženja in prilagodljivega podvozja. Udobno vzmetenje je namreč v genih Citroëna že skoraj 100 let. V osnovi gre za 4,5 metra dolgega, srednjevelikega športnega terenca, ki bo v zadku ponujal družinskih 482 litrov prostora. Avtomobil bo ponujal ogromno personalizacije, ki postaja zaščitni znak te znamke.
NAJCENEJŠI MERCEDES S KRAVATO
MERCEDES-BENZ LIMUZINA RAZREDA A
Mercedesova limuzina razreda A bo postala serijski model predvidoma leta 2019, izdelovali jo bodo na Madžarskem. Gre za študijo konceptnega vozila, s katero želijo okrepiti svojo četico kompaktnih vozil, ki prispevajo pomemben delež v Mercedesov mošnjiček. Nova limuzina bo za 11 centimetrov krajša od razreda C, bo pa nekoliko širša in višja. Koncept krasijo gladke linije z AMG-jevo motorno masko Panamericana. Motorno paleto bodo sestavljali štirivaljni bencinski in dizelski motorji, manjkala pa ne bo niti športna izpeljanka A45 AMG. Koncept, ki je zelo blizu končnemu izdelku, pa napoveduje tudi nove prijeme pri oblikovanju zunanjosti blagovne znamke v prihodnjih generacijah Mercedes-Benz. In lahko le potrdimo, da nam je koncept izjemno všeč.
TUDI ŠKODA STAVI NA ELEKTRIKO
ŠKODA VISION E COUPE CROSSOVER
Škoda Vision E Coupe Crossover Concept je električni športni križanec s potezami kupeja in panoramsko streho s sončnimi kolektorji. ‘Šanghajski’ koncept krasijo štirje individualni in elektronsko nastavljivi sedeži, vsak potnik pa ima svoj infozabavni sistem in brezžični polnilnik v vratih. Sončni paneli na strehi so zadolženi za napajanje zračnega sistema, ki ohlaja potniško kabino, ko je avtomobil izpostavljen soncu. Za avtonomijo skrbi litij-ionska baterija s 500-kilometrskim dosegom na polnjenje. Vision E premore tretjo stopnjo avtonomne vožnje, kar pomeni, da voznik še lahko vozi sam, sicer pa je avto zmožen samostojne vožnje v gneči in na avtocestah. Pri Škodi napovedujejo, da bo koncept postal resničnost in to najpozneje do leta 2025.
OBLIKOVAL GA JE SLOVENEC
AUDI E-TRON SPORTBACK QUATTRO
Audi e-Tron Quattro Sportback je študija križanca z izrazito kupejevsko linijo. Zamisel zanj je zrasla v glavi Slovenca Domna Ručigaja, ki je drugo veliko domače ime v svetu avtomobilizma po Robertu Lešniku. Audi e-Tron Quattro Sportback naj bi predstavljal konkurenco BMW X6, Mercedesu GLE Coupe ter električnima Tesli X in prihajajočemu Jaguarju I-pace. Audi e-Tron Quattro Sportback je znanilec novega oblikovalskega jezika znamke iz Ingolstadta, ki napoveduje bolj drzne linije in večja odstopanja med modeli. Za kakšen elektrificiran pogonski sklop bo šlo, za zdaj ostaja skrivnost. Študija je sicer nadgradnja študije e-Tron Quattro, ki leta 2018 postaja serijski električni križanec.
KOT ŠVICARSKI NOŽ
TOYOTA FT-4X
Toyota FT-4X je nastala pri hišnem oblikovalskem oddelku Calty Design Research s sedežem v Kaliforniji. Koncept so postavili na platformo TNGA, na kateri sta zrasla tudi Camry in CH-R, s katerima ima FT-4X podobne dimenzije. Avtomobil je poln uporabnih dodatkov, veliko stvari pa ima dvojno funkcijo. Naslon za roke je tako tudi spalna vreča znamke North Face. V vozilu mrgoli priključkov USB, kamer, baterij in drugih funkcionalnih dodatkov. V prtljažnih vratih se nahajata grelec in hladilnik. Slednja imajo dvojni način odpiranja, in sicer vstran in navpično. FT-4X ima štirikolesni pogon in štirivaljni motor, medtem ko druge podrobnosti glede motorja niso znane. Vsekakor tako igrivega koncepta že dolgo nismo videli.