Ett socialt stigma klänger sig fast vid tuggummi som det klänger sig fast vid botten av en skolbänk. Som en bänk. De är ett ämne om etikett som har tuggats över hundra gånger, och fram till nu har det alltid gett samma slutsats. Tuggummi lämnar ett dåligt intryck på allmänheten. Beldent, tillverkaren av dessa godis, lade denna vanliga uppfattning till lögnen med experimentet "Nästan identiskt" och tvättade bort den skamliga fläcken från dem.
Beldent je s petimi pari enojajčnih dvojčkov v Muzeju sodobne umetnosti v Buenos Airesu izvedel zanimiv družbeni eksperiment, ki je bil izveden na kar 482 ‘dvornih preizkuševalcih’. Pred udeležencem je sedel par podoben kot jajce jajcu, ki pa se je ujemal ne samo ‘generično’, torej po videzu, pač pa tudi v obleki, frizuri in razpoloženju, s to razliko, da je zgolj en dvojček medtem tudi žvečil. Vizualni kontakt je bil nadgrajen s postavljanjem sledečih vprašanj: Kateri/a izmed dvojčkov/ic se vam zdi bolj prijazen/a? Kater/a od njiju bi vam v vlogi šefa/ice dal/a povišico? Kateri/a ima po vašem mnenju boljše seksualno življenje?
Končni izid art inštalacije je marsikoga presenetil, kajti na kar 73% sodelujočih je ‘prežvekovalec’ naredil boljši vtis kot tisti z resnobnim izrazom. Je torej čas, da osvežimo knjigo o bontonu in žvečilki nehamo metati neolikanost v zobe? Poglejte video in nam na naši Facebook-sidor förtroende na čigumi, pardon, čigavi strani ste pa vi?
Läs mer: En ny trend – funktionella tuggummin