Na nedavnem klicu z investitorji je Elon Musk namignil nekaj, kar utegne pretreseti evropski trg vozil srednjega razreda: novi Teslini modeli bodo podobni obstoječim, vendar bolj prilagojeni različnim potrebam. To pomeni, da lahko pričakujemo prihod Tesla 3 Tourer, sedemsedežnika in celo cenovno dostopnega hatchbacka.
Kaj vse je razkril aprilskimi ‘earnings call’? Na predstavitvi poslovnih rezultatov za prvo četrtletje 2025, ki je potekala 22. aprila, je vodstvo Tesle poudarilo, da bodo prihajajoči modeli »razmeroma podobni obstoječim vozilom«. Čeprav ni šlo za konkretne napovedi, so vlagatelji in avtomobilski analitiki takoj zavohali novo strategijo – diverzifikacijo obstoječih platform v nove karoserijske oblike. Pričakujemo lahko Tesla 3 Tourer.
Po mnenju številnih analitikov gre pričakovati:
- karavansko različico modela 3 – Tesla 3 Tourer, namenjeno predvsem evropskim kupcem, ki iščejo večji prtljažni prostor brez žrtvovanja aerodinamike,
- sedemsedežno različico modela Y, ki bi dopolnila vrzel med obstoječim Modelom Y in Modelom X,
- ter popolnoma nov kompaktni model, ki bo dimenzijsko konkuriral Volkswagnu Golfu – in cenovno precej bolj dosegljiv kot trenutni modeli.
Nov model: Tesla 2 ali tesla Q za 35.000 evrov?
Eden izmed najbolj zanimivih namigov je prihod novega, cenovno dostopnega modela, ki bo verjetno temeljil na platformi Modela 3, vendar z manjšimi dimenzijami in drugačnim konceptom. Govori se o hatchbacku velikosti Golfa – modelu, ki bi Teslin svet odprl širšemu krogu kupcev. Predvsem zaradi tega, ker bi cena s subvencijami padla pod 30.000 evrov, oziroma naraven konkurenčnih običajnih avtomobilov.
Cena novega vstopnega modela naj bi znašala okoli 34.990 evrov, kar je občutno manj od trenutne začetne cene Modela 3 (v Sloveniji ta znaša od približno 39.900 evrov naprej). S tem bi Tesla neposredno konkurirala električnim modelom, kot so:
- Volkswagen ID.3,
- Renault Megane E-Tech,
- MG4 Electric,
Evropa bo ključna tarča – Tesla 3 Tourer in Tesla 2
Evropski trg, kjer so karavani, hatchbacki in kompaktni enoprostorci tradicionalno izjemno priljubljeni, bo po vsej verjetnosti glavna ciljna regija za te nove modele. Predvsem Nemčija, Skandinavija in Velika Britanija so znani po velikem številu prodanih karavanov, medtem ko je trg sedemsedežnikov močan zlasti pri družinah.
Če Tesla resnično predstavi karavan, lahko to pomeni konec dominance modelov, kot so Volkswagen Passat Variant, Peugeot 508 SW in Škoda Superb Combi – zlasti če bo Tesla ob tem ponudila standardne funkcije, kot so avtopilot, velik zaslon in hitri polnilni sistem. FSD je v ZDA, kot servis brez voznika napovedan za junij 2025.
Zakaj je ta poteza tako pomembna?
Strategija diverzifikacije modelov je logična in že dolgo pričakovana. Tesla se s tem odmika od modelne ekskluzivnosti in se odpira množičnemu trgu. Tako se bo podjetje lahko lažje spoprijelo s konkurenco iz Kitajske (BYD, Nio) in Evrope (Volkswagen, Renault), hkrati pa razširilo svojo prisotnost na segmentih, kjer do sedaj ni bila prisotna.
Z novim modelom pod 35.000 evrov bi Tesla pravzaprav ponovno definirala izraz “ljudski električni avto”, kar je nekoč poizkušal že Model 3, vendar mu to (zaradi višjih cen) ni v celoti uspelo.
Zaključek: modelna ofenziva se začenja
Če povzamemo: Tesla se očitno pripravlja na novo obdobje, v katerem bodo njihova vozila postala še bolj dostopna, praktična in prilagojena evropskim potrebam. Karavan, sedemsedežnik in kompakten hatchback so več kot samo govorice – so logični koraki, ki lahko še dodatno povečajo Teslino dominacijo na področju e-mobilnosti.
Še vedno čakamo na uradne potrditve, vendar so signali jasni: Tesla pripravlja vozila za vse – ne le za tehnološke zanesenjake, temveč tudi za družine, avanturiste in vsakdanjega uporabnika.