Tesla Model Y Long Range Rear-Wheel Drive – novost, ki obeta več za manj. Ali res dobimo vse, kar pričakujemo od znamke Tesla, ko izberemo "cenejšo" verzijo? Oziroma ali je to najbolj optimalna izbira?!
Začnimo pri obljubljenem dosegu. Tesla navaja, da novi Tesla Model Y LR RWD lahko z enim polnjenjem prevozi impresivnih 600 km po WLTP standardu. Vendar pogled na tehnične podrobnosti hitro razkrije, da takšna številka zahteva nekaj kompromisov. Predvsem se porodi vprašanje o realnosti takšnega dosega v vsakdanjih voznih pogojih, kjer avtocestne hitrosti in klimatske naprave hitro požrejo kilovatne ure. Vendar je dejstvo, da boste s kapaciteto baterije 75 kWh vsekakor zmobli prepeljati najmanj 450 kilometrov in vsekakor vsaj 400 po avtocesti. Kar je zadosti že za daljša polsovna potovanja, saj po 400 kilometrih res rabiš nujen postanek.
Pri enem motorju in pogonu na zadnja kolesa se lahko sicer pohvali z manjšo porabo – 14,9 kWh na 100 km. Primerjajmo to s potratnejšo različico AWD, ki potrebuje okoli 16,8 kWh za isto razdaljo. Manjša poraba je dobrodošla, vendar ali to zadostuje za izkušnjo prave Tesle?
Pospeški od 0 do 100 km/h v 5,9 sekunde so solidni, vendar občutek manjka tisti “vau” efekt, ki ga ponujajo močnejši Teslini modeli. Vrhunska hitrost 217 km/h sicer zadostuje, vendar spet ni nič, česar ne bi zmogel konkurent z nižjim cenovnim razredom.
In potem je tu cena. Da, 49.970 evrov je privlačna številka, še posebej v primerjavi z dražjimi različicami. Vendar ko odštejemo dražji AWD model, ki je trenutno na voljo s popustom, se razlika zmanjša. In ne pozabimo na klasične Tesline “stroške dostave in dokumentacije”, ki hitro nabijejo končno ceno.
Tesla Model Y LR RWD prinaša nekaj zanimivih idej in cenovno dostopnost, ki lahko privabi širši krog kupcev. Vendar kljub nižji ceni se ne moremo znebiti občutka, da gre za nekoliko okrnjeno izkušnjo.