Tesla se pripravlja na revolucijo v avtonomni vožnji z uvedbo svoje najnovejše storitve Robotaxi, oziroma predstavitvijo posebnega vozila - Tesla Robotaxi. Ameriški pionir na področju električnih vozil se zanaša na svojo vrhunsko programsko opremo za avtonomno vožnjo, ki obljublja varno in zanesljivo prihodnost mobilnosti brez voznika. Hkrati pa se v tem trenutku dogovarja z vladami resnično velik držav v katerih bi lahko že kmalu Tesla dobila dovoljene za avtonomno vožnjo.
Tesla in Baidu, kitajski IT velikan in vodilno podjetje na področju storitev avtonomnih taksijev, preučujeta možnost sodelovanja, ki bi lahko koristilo obema stranema. Generalni direktor Baidujeve divizije za avtonomno vožnjo, Xu Baoqiang, je izrazil optimizem glede potencialnega partnerstva s Teslo, ki bi omogočilo hitrejši prehod na avtonomno mobilnost na Kitajskem.
Elon Musk je o konceptu Robotaxijev začel razmišljati že leta 2013. Med javnimi nastopi in intervjuji je večkrat omenil svojo vizijo avtonomnih vozil, ki bi lahko delovala kot taksiji brez voznika. Musk je verjel, da bodo avtonomna vozila omogočila bolj učinkovito uporabo avtomobilov, saj bi lahko lastniki svojih vozil medtem, ko jih ne uporabljajo, zaslužili z vključitvijo v floto Robotaxijev. Ta vizija se je nadalje razvijala in bila bolj formalno predstavljena aprila 2019 na dogodku “Tesla Autonomy Day”, kjer je Tesla napovedala konkretne načrte za uvedbo Robotaxijev do leta 2020, če bi to dovolili regulatorji.
Priprave na kitajski trg
Baoqiangove izjave so sledile nedavnim napovedim kitajskih oblasti, ki Tesli nameravajo podeliti potrebne dovoljenja za začetek testiranj Robotaxijev na kitajskih cestah, zlasti v Šanghaju. Analitiki verjamejo, da je partnerstvo med Teslo in Baidujem zelo verjetno, saj obe podjetji že sodelujeta pri več projektih, med drugim tudi pri uporabi Baidujevih zemljevidov za Tesline avtonomne avtomobile na Kitajskem.
Različne hitrosti na različnih trgih
Medtem ko Kitajska šele začenja urejati trg za avtonomna vozila, se Združene države Amerike, Teslin največji trg, že pripravljajo na uvedbo te tehnologije. Lars Moravy, podpredsednik inženiringa pri Tesli, je poudaril, da so nekateri ameriški zvezni zakoni že sprejeti, vendar še vedno potrebujejo implementacijo.
“Moramo se pogovoriti z oblastmi, razložiti naše varnostne metode in prednosti avtonomne vožnje. Tako bomo utrli pot za to tehnologijo in prepričali zvezne države, kjer avtonomna vožnja še ni regulirana,” pravi Moravy.
Dostopnost Full Self-Driving (FSD)
Tesla je pred časom storitev FSD (Full Self-Driving) ponudila za 99 dolarjev na mesec, kar je še dodatno povečalo zanimanje za to tehnologijo. FSD resnično izgleda kot prva praktična rešitev za popolnoma avtonomno vožnjo, kar dokazuje Teslino vodilno vlogo na tem področju.
Tesla trenutno vodi pogovore s Fordom o možnosti sodelovanja na področju avtonomne vožnje. Če bo dogovor dosežen, bi Tesla lahko Fordu dobavljala svojo napredno programsko opremo Full Self-Driving (FSD), kar bi omogočilo, da Fordova vozila postanejo popolnoma avtonomna. Ta poteza bi bila pomemben korak za oba avtomobilska velikana; Tesla bi razširila svojo avtonomno tehnologijo na širši trg, medtem ko bi Ford pridobil dostop do preizkušene in vodilne tehnologije na področju avtonomne vožnje, s čimer bi pospešil svojo prisotnost na trgu vozil brez voznika. Pogovori so še v zgodnji fazi, vendar bi morebitno sodelovanje med Teslo in Fordom lahko prineslo pomembne spremembe v avtomobilski industriji.
Zaključek
Tesla Robotaxi obljublja prihodnost brez voznika, kjer bodo avtonomna vozila postala del vsakdanjega življenja. S sodelovanjem z Baidujem in podporo ameriških zakonodajalcev se zdi, da je Tesla na dobri poti, da postane vodilni ponudnik avtonomnih vozil na globalni ravni. Pot do popolnoma avtonomne vožnje je še vedno polna izzivov, vendar Tesla, kot kaže, ima vse adute, da jih premaga.