fbpx

Volkswagen ID.Every1 koncept: Električni malček, ki obljublja revolucijo za 20 tisočakov – a prihaja prepozno?

Dizajn, ki te poboža po duši in te pelje v preteklost!

ID.Every1
Foto: Volkswagen

Volkswagen je na električni sceni že nekaj časa, a z novim konceptom ID.Every1 so Nemci udarili tja, kjer je res pomembno – v denarnico povprečnega Evropejca. Če gre verjeti napovedim, bo ta simpatični električni malček v produkcijski različici stal okoli 20.000 evrov, kar ga postavlja v ring cenovno dostopnih avtov, kjer se bijejo bitke za kupce, ki si želijo zelene mobilnosti brez bolečega finančnega udarca. Pa je ID.Every1 res tisto, kar Volkswagen – in mi vsi – potrebujemo? Poglejmo pod pokrov te zgodbe.

Prvi vtis? ID.Every1 je kot mali električni Golf, ki se je vrnil iz 70-ih z modernim tvistom. Ravna linija pasu in črna obroba zadnjega stekla namigujeta na prvo generacijo Golfa, natančneje na GTI iz leta 1976, kar je poteza, ki bo nostalgičnim petrolheadom zagotovo pognala srce v višje obrate. A ne gre za čisto retro igro – ta avto je sodoben, z zaobljenimi linijami in minimalistično estetiko, ki je značilna za Volkswagnovo ID družino. Zanimivo je, da zadnji del avtomobila močno spominja na Scirocca, tistega, ki ga je pred leti oblikoval Robert Lešnik – z elegantno, rahlo padajočo linijo zadka in ostrimi lučmi, ki dajejo vtis, da je avto pripravljen na skok. Čeprav je ID.Every1 manjši, mu ta zadnji profil doda kanček športne dinamike, ki je v tem segmentu redka.

Foto: Volkswagen

Dimenzije? 3880 mm dolg, 1816 mm širok in 1490 mm visok. Za primerjavo: daljši je od ukinjenega e-up!-a za dobrih 28 cm, a še vedno krajši od koncepta ID.2all za 17 cm. Na 19-palčnih platiščih izgleda presenetljivo samozavestno za tako majhen avto, čeprav si upam trditi, da bo večina kupcev posegla po manjših kolesih – že zaradi udobja in dodatnega dosega. Produkcijska različica bo seveda dobila običajne dodatke, kot so brisalci, večja ogledala in parkirni senzorji, kar bo morda malce razredčilo to konceptno čistost.

Notranjost: Praktičnost z Instagram potencialom

Notranjost ID.Every1 je tista, ki me je res navdušila. Kljub kompaktni zunanjosti obljublja prostor, primerljiv s klasično Polo, kar je posledica pametnega pakiranja na električni platformi MEB-Small. Štirje potniki naj bi se peljali udobno, prtljažnik pa z 305 litri ni šala – dovolj za vikend izlet ali tedensko nabavo.
Potem so tu detajli, ki te nasmejijo od ušesa do ušesa. Med sedežema najdeš odstranljiv Bluetooth zvočnik – kot nalašč za piknik ob jezeru. Drsna sredinska konzola, ki jo poznamo iz večjega ID. Buzz, je praktičen trik za prilagajanje prostora, na sovoznikovi strani pa je tirnica, kamor lahko pritrdiš tablico ali polico, ki služi kot mizica. To so tiste malenkosti, ki naredijo avto prijeten za uporabo, in Volkswagen tukaj očitno cilja na mlajše kupce, ki hočejo več kot samo prevozno sredstvo.

Foto: Volkswagen
Foto: Volkswagen
Foto: Volkswagen
Foto: Volkswagen

A ni vse rožnato. Velik osrednji zaslon na dotik bo poganjal novo programsko arhitekturo, prvo te vrste pri Volkswagnu, kar me – roko na srce – malce skrbi. Zadnja leta so VAG-ovi modeli imeli kar nekaj težav z infotainmentom, in čeprav obljubljajo “nove funkcije skozi celotno življenjsko dobo avta”, se bojim, da bo to pomenilo naročniške pakete za odklepanje funkcij. Na srečo so ohranili ločen digitalni zaslon za voznika in nekaj fizičnih gumbov na volanu, kar je pohvalno v dobi, ko se vse seli na zaslone.

Kaj pa pod kožo?

ID.Every1 poganja en sam elektromotor na sprednji osi z močjo 94 konjskih moči, kar je dovolj za največjo hitrost 130 km/h. Ni dirkalnik, a za mestno vožnjo in občasne avtocestne skoke bo povsem spodobno. Volkswagen obljublja minimalni doseg 250 km (realni doseg), kar ni rekordno, a za avto, ki cilja na mestne voznike in krajše relacije, je povsem sprejemljivo. Velikost baterije še ni razkrita, a po moji oceni bi lahko šlo za nekaj med 30 in 35 kWh, kar bi ustrezalo tem cifram.

Foto: Volkswagen
Foto: Volkswagen

Platforma je preverjena MEB, prilagojena za manjše avte, kar pomeni, da bo avto tehnično soroden prihajajočemu ID.2, ki ga pričakujemo že prihodnje leto. Produkcija ID.1 naj bi stekla leta 2027, kar je po mojem mnenju največja napaka tega projekta – in o tem več čez trenutek.

Kaj to pomeni za Slovenijo?

Volkswagen je v Sloveniji dobro uveljavljen, od ID.3 do ID.4, in ni razloga, da ID.Every1 ne bi našel poti na naše ceste. Za 20.000 evrov bi lahko bil prava mala revolucija (minus subvencija), sploh če bo država še naprej podpirala elektromobilnost z subvencijami. Predstavljaj si: mestni avto, ki te ne stane celega premoženja (s ceno okoli 14.000 evrov), z dizajnom, ki pritegne poglede, in dovolj dosega za dnevne potrebe. Če bo VW zadel pravo ravnotežje med ceno in kakovostjo, bi to znal biti hit.

Foto: Volkswagen

Največja napaka? Prepozen prihod na trg

In tu pridemo do ključne točke: Volkswagen ID.Every1 naj bi na trg prišel šele leta 2027, kar je vsaj dve leti prepozno. Konkurenca na področju cenovno dostopnih električnih avtov postaja vse večja – od Renaulta 5 E-Tech do prihajajočih modelov iz Kitajske, ki že zdaj agresivno grabijo tržni delež. Volkswagen ta avto nujno potrebuje, če želi ostati relevanten v segmentu, kjer se vse vrti okoli dostopnosti in praktičnosti. Po mojem skromnem mnenju bi moral ID.Every1 na ceste zapeljati že pred koncem leta 2025, sicer tvega, da bo zamudil vlak – in to v času, ko električni avti postajajo mainstream hitreje, kot smo si kdajkoli predstavljali.

Foto: Volkswagen
Foto: Volkswagen

Končna misel – VW je prepozen

Volkswagen ID.Every1 je koncept, ki obljublja veliko – cenovno dostopen električni avto, ki ne izgleda kot škatla na kolesih, z zadkom, ki spominja na Lešnikovega Scirocca, z notranjostjo, ki te povabi, da preživiš čas v njem, in tehnologijo, ki je vsaj na papirju obetavna. A kot pri vsakem konceptu je tu še nekaj vprašanj. Bo produkcijska različica ohranila ta šarm? Bo nova programska oprema delovala brez zatikanja? In nenazadnje, ali bo Volkswagen res držal obljubo o ceni?


Za zdaj lahko rečem le to: če bo ID.Every1 izpolnil vsaj 80 % tega, kar obljublja, bo to avto, ki ga bom z veseljem videl na cestah – in morda celo za volanom. A časovnica me skrbi. Volkswagen, žoga je na tvoji strani. Ne zamoči tega – in pohiti!

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.