Trije koncepti, trije partnerji, en trg – Kitajska. A ob vsem navdušenju ostaja grenak priokus: je to znak inovativnosti ali kapitulacija pred globalno dominanco azijskega trga? Je volkswagen popolnoma izgubil kompas in se predal notranji negativni selekciji.
Dobrodošli v novo dobo avtomobilske industrije, kjer koncepti niso več le eksperimentalne škatle z LED osvetlitvijo, temveč resne napovedi serijskih modelov. Volkswagen je v Šanghaju pokazal kar tri take kandidate – ID. Era, ID. Evo in ID. Aura – in prav vsi so zasnovani izključno za kitajski trg. In to ni naključje.
Čeprav dizajni delujejo izpiljeno, tehnologija obeta in koncepti očitno ciljajo na specifične uporabnike, se ne moremo znebiti občutka, da Volkswagnova strategija »V Kitajski, za Kitajsko« ni toliko manifest prilagodljivosti kot bolj priklon geopolitični in ekonomski realnosti: Kitajska diktira tempo, Evropa sledi.
Trije modeli, trije partnerji – ena preveč specifična usmeritev?
ID. Era, SUV z razširjevalnikom dosega. ID. Evo, trendovski SUV za mlade. ID. Aura, kompaktna limuzina s humanoidnim AI-jem. Vsak je zasnovan za neko točno določeno nišo kitajskih uporabnikov. Kar seveda zveni super – če si kitajski kupec.
A ravno tukaj se skriva problem: ali ni temeljna prednost velikih avtomobilskih znamk ravno v tem, da znajo razviti en model, ki deluje globalno? Ikoni, kot so Golf, Passat ali Polo, so bile uspešne prav zato, ker so ustrezale vsem – ne le eni specifični demografiji na enem trgu.
Drobljenje strategije v posamezne nacionalne podzvrsti se zdi na prvi pogled pametno, a je hkrati popolnoma skregano z osnovno logiko ekonomije obsega, kjer največ štejejo poenotenje, optimizacija proizvodnje in globalna uporabnost. Pametna podjetja razvijajo univerzalne produkte, ki potem le prilagajajo malenkosti – ne pa, da z vsakim modelom začnejo znova.
Predstvaljeni modeli VW za kitajski trg:
ID. Era: Električni SUV z bencinskim rešiteljem
Če mislite, da je električni SUV z bencinskim motorjem nazaj v prihodnost, imate prav. ID. Era, razviti skupaj s SAIC Volkswagen, je res velik – prostor za tri vrste sedežev in dovolj prostora za prtljago za celo generacijo TikTok zvezdnikov. A tu je tudi zanimiva tehnična rešitev: električni pogon z dodatnim bencinskim motorjem kot podaljševalcem dosega. Skupni doseg? 1.000 kilometrov. Ali drugače povedano: več kot dovolj, da pobegnete iz mesta in še daleč naprej.
ID. Evo: Za tiste, ki imajo radi elektriko, hitrost in Instagram
Volkswagen Anhui je prevzel vajeti pri ID. Evo, SUV-ju za mlade, urbane, dinamične – in obsedene s tehnologijo. Platforma z 800 volti, digitalna arhitektura, ki omogoča OTA (over-the-air) posodobitve in minimalistično-kozmični dizajn, ki kar kriči: “Poglej me!” Če so avtomobili nova moda, je Evo električna haute couture.
ID. Aura: Ko se limuzina pogovarja z vami
Na prvi pogled morda najmanj vpadljiv izmed trojice, a ID. Aura skriva največ presenečenj. Kompaktna limuzina, razvita z FAW-Volkswagen, ki uporablja novo CMP platformo. A pozor: gre za prvi VW s humanoidnim AI asistentom. Da, prav ste prebrali. Avto, ki vas razume. Morda vas celo bolje razume kot vaš partner.
Notranjost je mešanica pametnega telefona in lounge prostora: digitalni vmesnik, zasnovan z mislijo na uporabniško izkušnjo, ki jo pričakujemo od Appla, ne pa nemškega avtomobilskega velikana.
Ko postane »lokalna prilagoditev« izgovor za izgubo globalne identitete
Volkswagnovi predstavniki so navdušeni nad hitrostjo razvoja (prvi serijski modeli že čez 34 mesecev!), a se ob tem postavlja vprašanje, ali so ob vsem tej naglici izgubili še nekaj drugega – smer.
Je strateški fokus res še vedno globalna kakovost in inovativnost, ali pa se zdaj zgolj sledi največjemu kupcu? Ali se bodo evropski in ameriški kupci morali zadovoljiti s “stranskimi produkti” kitajske vizije?
Zaključek: Veliko hitenje, malo konsistence
Volkswagen obljublja več kot 30 novih modelov do leta 2027. A če bo vsak zasnovan samo za en trg, bomo kmalu priča katalogu, ki bo videti kot Netflix – preveč vsega, nič resnično odličnega.
Morda je čas, da se nemški gigant spet vpraša: ali naj prihodnost res vodi trg, ali pa jo naj narekuje inovacija? Pametnejša strategija bi bila razviti en odličen električni avtomobil, ki navduši v Šanghaju, New Yorku in Berlinu hkrati. Ne tri povprečne, vsako za svojo regijo.
Volkswagnu ne moremo zanikati ambicij in tehnične dovršenosti konceptov. Lahko pa se vprašamo: ali gredo vse te sile v pravo smer?
Če želiš, lahko temu članku dodam še grafični element z glavnimi poudarki ali infografiko.