Volkswagen nas je znova zmedel: razvijajo ultra napredno električno platformo VolkswagenSSP, ki pa – verjeli ali ne – podpira motorje z notranjim izgorevanjem. Ampak pozor: ti motorji ne poganjajo koles. Zveni kot šala? Ni. In to je šele začetek…
Volkswagen je pred štirimi leti naznanil prihod revolucionarne električne platforme Volkswagen SSP (Scalable Systems Platform), ki naj bi pod eno streho združila vse modele skupine – od mestnih mikro avtomobilov do prestižnih SUV-jev. Danes, leta 2025, SSP še vedno čaka na svojo premiero. Kaj se je zgodilo? Kdo bi si mislil – zatajila je lastna hčerinska softverska divizija Cariad. A kar nas najbolj fascinira, ni zamuda, temveč logika, ki stoji za platformo, ki naj bi bila 100 % električna – pa vseeno vsebuje motorje z notranjim izgorevanjem.
Kitajci dokazujejo, da so veliki hibridi zelo privlačni
Kako je to mogoče? Volkswagen SSP omogoča uporabo t.i. “range extenderjev” – torej bencinskih motorjev, ki NE poganjajo koles, temveč izključno proizvajajo elektriko za polnjenje baterije. Gre za koncept, ki ga poznamo pri BMW i3 REx, Mazdi MX-30 z rotacijskim motorjem, ali napovedanem Ramchargerju. Torej, ICE motor kot električni agregat. Dobesedno. Čista šizofrenija?
Volkswagnov novi “Scout” bo, denimo, pickup in SUV, ki bosta imela atmosferski bencinski motor – a ta ne bo imel mehanske povezave s kolesi. Tudi koncept ID. Era, razvit z azijskim partnerjem SAIC, gre v isto smer. Trije sedežni vrstni redi in pod pokrovom… agregat.
SSP platforma bo nadomestila vse obstoječe platforme – MEB, PPE, celo tiste od Porscheja. Podpira vse od kompaktnega hatchbacka do športnega SUV-ja, in naj bi omogočala tako 800-voltno arhitekturo, superhitro polnjenje (10–80 % v 12 minutah), kot tudi avtonomno vožnjo stopnje 4. Ambiciozno? Bolj kot dieta januarja.
Kdaj prihaja bencinski električar?!
Še bolj zanimivo postane, ko pogledamo časovnico: prvi avtomobili na Volkswagen SSP prihajajo leta 2026 na Kitajskem, šele leto kasneje pa v Evropo. In medtem ko CEO Thomas Schäfer meni, da PHEV (priključni hibridi) ostajajo bolj smiselna rešitev za Evropo, drugi v koncernu – recimo CEO Oliver Blume – zagovarjajo tudi range extenderje za evropski trg. Dva šefa, dve filozofiji. Šizofrenija v najčistejši obliki.
In kaj bo največji zvezdnik Volkswagen SSP? Nič drugega kot električni Golf devete generacije, ki bo izdelan v Wolfsburgu, medtem ko se bo obstoječi Mk8 s klasičnim motorjem preselil v tovarno Puebla v Mehiki. Oba bosta nekaj časa celo obstajala vzporedno – ker zakaj pa ne, če smo že pri zmedenih strategijah?
Zaključek: razvoj v pravo mser bo pomemben!
Volkswagen SSP je tehnično izjemen dosežek – vsaj na papirju. Združuje vse mogoče trende: modularnost, elektrifikacijo, avtonomno vožnjo in zdaj tudi – zakaj pa ne – agregat, ki proizvaja elektriko iz bencina. Če ste do zdaj mislili, da je prehod v električno prihodnost linearen, je SSP živ dokaz, da gremo naprej v krogu. In morda z agregatom.
Ampak hej – vsaj izbira bo. Če se vam zdi klasični EV preveč odvisen od vtičnic, vas Volkswagen SSP reši z mini bencinskim agregatom. Če pa želite popolno tišino – SSP bo to zmožen ponuditi tudi brez vsakršnega izpušnega sistema. Cene? Še ni uradnih, a glede na tehnologijo in obljube, pričakujte vse razen “ljudskega” cenika. Saj veste – Volks-who?
SSP je kot nemški Frankenštajn: sestavljen iz najboljših idej, a z dušo razcepljene osebnosti. Ali bo uspel? Čas bo pokazal. Do takrat pa – priključite se, ali natočite. Ali oboje.