Volvo je znova pokazal, da zna združiti eleganco in robustnost – tokrat z modelom Volvo EX30 Cross Country. Ta mali, a samozavestni električni SUV se ponaša z dvignjenim podvozjem, terenskimi pnevmatikami in nepogrešljivim štirikolesnim pogonom. Je torej pripravljen na divjino? No, ne ravno na Aljasko, a makadam in zmerno razriti kolovozi mu ne bodo povzročali sivih las.
Volvo EX30 je v svojem prvem letu na trgu dosegel izjemen uspeh – prodali so več kot 98.100 primerkov, kar je za nov model impresivna številka. Zdaj Švedi predstavljajo njegovo bolj pustolovsko različico, ki nosi legendarno oznako Volvo EX30 Cross Country.
Kaj to pomeni v praksi? V osnovi gre za klasični EX30, a z izboljšavami, ki mu omogočajo večjo samozavest izven asfalta. Podvozje je dvignjeno za 18 mm (0,7 palca), dodana so zaščitna obloga podvozja in črne obrobe blatnikov, medtem ko 18-palčna platišča skrivajo robustnejše pnevmatike za vse terene. Zadnje vzmetenje je prav tako deležno nadgradenj, saj so prilagodili vzmeti in blažilnike za boljše obvladovanje neravnih podlag.
Električna moč in hitrost polnjenja
Pod pokrovom – no, tehnično pod tlemi – se nahaja preverjena 69-kilovatna ura (kWh) baterija, od tega je 64 kWh uporabne kapacitete. Poganja dva elektromotorja, ki skupaj proizvedeta 422 KM (315 kW) in 542 Nm navora (400 lb-ft). To pomeni, da je EX30 Cross Country enako zmogljiv kot običajna AWD različica, le da ima nekoliko večjo oddaljenost od tal.
In kako daleč pripelje z enim polnjenjem? Po standardu WLTP obljublja 427 km (265 milj), čeprav bo končna številka v realnih razmerah (in z grobimi pnevmatikami) verjetno nekoliko nižja. Da ne boste dolgo čakali na naslednjo pustolovščino, omogoča DC hitro polnjenje, ki v 26 minutah napolni baterijo od 10 do 80 odstotkov.
Ni terenec, a mu to niti ni treba biti
Čeprav bi ime Cross Country lahko nakazovalo resne terenske sposobnosti, ne gre pričakovati, da bo EX30 CC zamenjal Defenderja ali Land Cruiserja. Volvo ga opisuje kot avto za vikend raziskovalce, kar pomeni, da se dobro znajde na slabših poteh, makadamu in zasneženih cestah, a ni namenjen plezanju po skalah ali brodenju po rekah.
Zato so pri Volvu ubrali ravno pravšnjo mero robustnosti – vozilo je dovolj dvignjeno, da premaga večino vsakdanjih ovir, a hkrati ne izgubi udobja in voznih lastnosti na cesti.
Pričakovana cena in prihod na trg
Volvo EX30 Cross Country bo na voljo tudi v ZDA, kjer bo verjetno nekoliko dražji od običajne različice, ki se začne pri 46.195 dolarjih (pred dodatno opremo in subvencijami). Evropejci bomo morali še malo počakati na točno ceno, a glede na trende pri Volvu lahko pričakujemo, da bo CC različica dodala kakšnih 3.000–5.000 evrov na osnovno ceno.
Če torej iščete majhen, zmogljiv in električno gnan crossover, ki bo kos slabšim cestam, je EX30 Cross Country morda idealna izbira za vas. Ne bo osvojil ekstremnih terenov, a vas bo brez težav pripeljal na tiste manj obljudene poti, kjer vas čakajo novi spomini in nepozabne pustolovščine