Raziskava Global Entrepreneurship jepokazala, da si 72% žensk želi odpreti svoje podjetje. O razlogih za vstop žensk za podjetniške vode in izzivi, ki jih pri tem spremljajo, smo se pogovarjali z Goranom Nikoličem, generalnim direktorjem Herbalife Nutrition za jugovzhodno Evropo.
V zadnjih letih smo priča pravemu porastu ženskega podjetništva. Kaj je po vešem mnenju razlog, da se ženske odločajo za samostojno poslovno pot?
Odločitev za ustanovitev lastnega podjetja zagotovo ni lahek podvig, a kljub temu opažamo, da se v posameznikih vedno pogosteje pojavlja podjetniški duh, predvsem pri ženskah. Kot vodilno svetovno prehransko podjetje, ki ponuja poslovno priložnost, smo skušali razumeti prednosti, ki jih ženske zaznajo, ko so odločijo za vstop v podjetniške vode. Naša raziskava, v kateri je sodelovalo 9000 predstavnic nežnejšega spola je pokazala, da je najpogostejši motivator možnost povečanja prihodkov, vendar se veliko žensk odloči za podjetništvo tudi zaradi želje po spremembi življenjskega sloga – želijo biti neodvisne, želijo fleksibilen delovni čas, ki jim bo dopuščal več časa za zasebno življenje in družino.
Za mnoge ženske je podjetnik oseba, ki ima lahko vpliv na druge, jih navdihuje in spreminja njihova življenja. Zato se mnoge odločijo za podjetništvo, da bi pomagale prihodnjim generacijam in postale vzor mlajšim ženskam in dekletom.
Noben začetek ni lahek. Z ustanovitvijo lastnega podjetja pridejo tudi številni izzivi, kot so zagonski kapital ter pomanjkanje znanja s področja financ in marketing. Kako ste vi premagali vse to?
Seveda, pomembne življenjske odločitve, med katere sodi tudi podjetništvo, so lahko skrb vzbujajoče. Vsakdo si želi biti samozaveste in sposoben za opravljanje novih poslovnih podvigov. Zato ne preseneča, da je 52 odstotkov anketirancev bilo mnenja, da bi jim mentor, ki bi jih vodil na njihovi podjetniški poti, pomagal narediti prvi korak pri ustanovitvi lastnega podjetja. In prav odgovor na to je poslovna priložnost Herbalife Nutrition.
Izpostavil bom le nekaj razlogov, zakaj je naša poslovna priložnost tako privlačna in zakaj veliko žensk izbere Herbalife Nutrition. Najprej je to priložnost za dodaten zaslužek. Niso vsi pripravljeni začeti samostojen posel s polnim delovnim časom, vendar iščejo poslovne priložnosti za dodaten zaslužek. Mnoge ženske vodijo svoj posel za Herbalife Nutrition s krajšim delovnim časom prav zaradi prilagodljivosti, ki jo ponuja. Po drugi strani, pa se številne odločijo za delo za polni delovni čas kot neodvisni Herbalife distributer. Najpogosteje se za to odločijo, ker so vzljubile izdelke, ki so jih uporabljale, začutile so strast do učenja drugih ter spoznale, da so pravzaprav odlični motivatorji in vodje ter želijo pomagati ostalim ljudem v procesu spreminjanja življenjskega sloga. Navsezadnje se počutijo zadovoljne in motivirane, ker lahko pozitivno vplivajo na ostale.
Študija The McKinsey Global Institute kaže, da so ljudje, ki se ukvarjajo s svojim poslom, bolj zadovoljni s svojim poklicnim življenjem. Počutijo se bolj motivirani in čutijo resnično strast do svojega dela.
Kot vidimo ljudje v podjetništu prepoznavajo številne prednosti, a hkrati tudi izzive. Kako Herbalife Nutrition nudi podporo svojim podjetnicam?
Pomankanje znanja, izkušenj in sposobnosti so pogosti razlogi, da ženske oklevajo iztopiti iz cone udobja in zagnati lastno podjetje. Zato je Herbalife Nutrition zanje odlično izhodišče, saj podjetje podpira svoje neodvisne distributerje na vsakem koraku. Naši distributerji imajo na voljo širok nabor orodij za usposabljanje, organiziramo izobraževalne dogodke za neodvisne distributerje ter jim nudimo model mentorstva.
Vse, ki se odločijo pristopiti k našemu poslovnemu modelu, opolnomočimo z znanjem na področju priprave poslovenga načrta in spremljanja stroškov, uporabe družbenih omrežij, nudimo usposabljanje o izdelkih in podobno. Celoten proces izobraževanja pa je podprt z mentorskim odnosom, ki ga imajo distributerji s svojimi sponzorji. Ta tesna povezava ena na ena spodbuja in motivira nove distributerje za pridobivanje znanja in usposabljanja, tako da lahko najboljša možna podpora svojim strankam.
Vsi si želimo biti čim dlje mladi, zdravi, lepi in fit. Kaj svetujete za dosego teh cilje, ali je dovolj, da uporabljamo določen izdelek ali je potrebno še kaj več?
Enotne rešitve ni, saj ima vsak od nas različne potrebe. Za dosego zastavljenih ciljev vsak od nas potrebuje edinstven, celovit in personaliziran načrt prehrane in dobrega počutja, ki ga ne moremo dobiti v običajnih poslovalnicah ali spletnih trgovinah. Zato se naši distributerji redno izobražujejo pri naših strokovnjakih za prehrano, fitnes in coaching, da lahko svojim strankam priporočijo prilagojen načrt prehrane in vadbe, da bodo pri doseganju prehranskih ciljev uspešni. Ta dodana vrednost je razlog, zakaj je naše izdelke mogoče kupiti le pri neodvisnih distributerjih, saj je pot do uspeha veliko več kot samo nakupovanje izdelkov na drobno ali iskanje prehranskih nasvetov na spletu. Osebna povezava z distributerjem zagotavlja jasna navodila in osebni načrt, ki je edinstven za vsakega posameznika, hkrati pa nudil tudi socialno podporo, motivacijo, spodbudo in odgovornost. Le kombinacija vseh teh vidikov lahko vodi do trajnih rezultatov.
Da bi dosegli svoje cilje, vsak od nas potrebuje edinstven, celovit in personaliziran načrt.
Kakšni so vaši načrti za prihodnost?
Smo vodilni svetovni proizvajalec prehranskih izdelkov, zlasti nadomestnih obrokov za nadzor telesne teže, pa tudi na področju prehranskih dopolnil in izdelkov za nego kože. Imamo več kot 2000 izdelkov, ki so izdelani po najvišjih standardih kakovosti in nenehno razvijamo nove in izboljšujemo že uveljavljene formule izdelkov, da bi zadovoljili zahtevam trga.
Toda Herbalife niso samo izdelki, Herbalife je življenjski slog. Naši distributerji so glavni dejavnik pri spodbujanju aktivnega in zdravega načina življenja. Za dosego zdravega načina življenja je ne sodelovati s članom Herbalifa kot bi šli v telovadnico brez trenerja.
Na globalni ravni, tudi v Sloveniji, nameravamo okrepiti naš tržni položaj in zagotoviti podporo našim neodvisnim distributerjem pri poslovanju in ohranjanju naše blagovne znamke.