Medtem ko se v večini držav vozi po desni, pa se v nekaterih državah že vrsto let držijo pravila, da vozijo po levi strani ceste. Vas zanima, kakšna je razlaga v ozadju?
Medtem ko v večini držav po svetu vozijo po desni strani, je v Združenem kraljestvu, Indiji, Avstraliji in na Japonskem zasidrana vožnja po levi. V vsaki izmed držav, so k temu prispevali prav posebni dejavniki. Preverite kateri.
Združeno kraljestvo
Ob misli na vožnjo po levi strani, skoraj zagotovo najprej pomislite na Združeno kraljestvo. Ta njihova naklonjenost levi strani pa sega še v srednji vek. V času vitezov in viteških turnirjev je bilo veliko ljudi desničarjev. Da bi pridobili prednost v boju, so vitezi jezdili po levi strani ceste, tako da je bila njihova desna roka (za večino prevladujoča) prosta in pripravljena na vihtenje meča.
Ta praksa se je sčasoma prenesla v vožnjo po levi strani. Leta 1756 je bil v Veliki Britaniji sprejet zakon, ki je uradno zahteval, da ljudje vozijo po levi strani. Od takrat je to postalo globoko zakoreninjena tradicija, ki se zlepa ne bo spremenila.
Avstralija
Avstralija je bila britanska kolonija in je podedovala tradicijo vožnje po levi strani. Korenine te prakse segajo v britanski vpliv med kolonizacijo. Leta 1837 je prvi avstralski prometni zakon formaliziral vožnjo po levi strani.
Japonska
Japonska ima edinstveno zgodovino vožnje po levi strani. V obdobju Edo (1603-1868) so samuraji meče nosili na levi strani, zato so tudi jahali po levi, kar jim je omogočilo lažji dostop do orožja. V 19. stoletju je Japonska vzpostavila močan odnos z Združenim kraljestvom in Britanci so Japonski pomagali vzpostaviti industrializiran prometni sistem, vključno s kompleksnim železniškim omrežjem, ki temelji na “levem prometu”. To je utrdilo britansko tradicijo vožnje po levi v japonski družbi.
Indija
Tudi indijsko vožnjo po levi strani je mogoče pripisati britanskemu kolonialnemu vplivu. Praksa je bila uvedena med britansko vladavino, da bi se uskladila z vozniško tradicijo Združenega kraljestva. Tudi po osamosvojitvi leta 1947 je praksa v Indiji ostala prisotna.
Švedska
Švedska je leta 1967 prešla z vožnje po levi na vožnjo po desni strani, odločitev pa je postala znana kot Dagen H (dan H). Namen te poteze je izboljšati varnost v cestnem prometu in uskladiti Švedsko s sosednjimi državami, ki so vozile po desni strani. Na dan spremembe je bil promet ponoči prepovedan, da so se avtomobili zjutraj, speljali v pravilno stran. Izpeljana je bila obsežna akcija, a sledile so neizogibne prometne nesreče z večinoma lažjimi posledicami, katerih število se je šele leta 1969 izenačilo s številom pred menjavo strani.