fbpx

Zeekr 7GT – Električni shooting brake z dušo superšportnika v poslovnem razredu

2,95 s do 100 km/h in 825 km dosega

Zeekr 7GT
Foto: Zeekr

Zeekr 7GT je drugi shooting brake iz Kitajske – in eden najbolj razburljivih električnih GT-jev do zdaj. Z brutalno pospešitvijo, 800V arhitekturo in razkošno kabino premeša karte v segmentu EV.

Ko je ZEEKR lani predstavil limuzino 007, so marsikateri poznavalci avtomobilizma dvignili obrv. Ko pa je zdaj sledila še dinamična različica v obliki Zeekr 7GT, je jasno, da kitajci ne delajo več kompromisov – delajo vtis. Danes so ga uradno predstavili na kitajskem.

Z 7GT ZEEKR prinaša drugi shooting brake iz svoje garaže (prvi je bil model 001) in obenem demonstrira, kako lahko električni avto združi brutalne zmogljivosti, visoko tehnologijo in vsakodnevno praktičnost v enem paketno zapakiranem zloščencu.

Foto: Zeekr
Foto: Zeekr

Agresiven dizajn z aerodinamično ostrino Zeekr 7GT

Zeekr 7GT z dolžino 4.864 mm, širino 1.900 mm in višino 1.460 mm deluje kot križanec med superšportnikom in karavanom. Dolga medosna razdalja (2.925 mm) ustvarja elegantno silhueto, ki je podkrepljena z ostrimi linijami pokrova motorja in znamenitim ZEEKR-jevim »Stargate« LED trakom spredaj – z možnostjo prikaza animacij in sporočil.

Spodaj najdemo aktivno aerodinamično masko, zračna krilca ob straneh in športno oblikovan odbijač. Strešni spojler, »duct-tail« na zadku in lebdeči C-stebriček dodatno poudarjajo GT-jevski značaj. Vse to zaokrožajo 20-palčna platišča, Brembo zavore in Michelin pnevmatike.

Prtljažnik za družino, frunk za praktičnost

Zadnji prtljažnik Zeekr 7GT meri 645 litrov, ob podrtih sedežih pa zraste na 1.737 litrov – kar je več kot dovolj za vikend pobeg z vso opremo. Prvič pri ZEEKR-ju najdemo tudi »ski hatch« in nastavljive letve v podu za fiksiranje prtljage. Električno izvlečna vlečna kljuka, 220V vtičnica in do 53-litrski frunk (odvisno od izvedenke) zaokrožujejo praktično plat.

Kabina prihodnosti s toplino prestiža Zeekr 7GT

Notranjost Zeekr 7GT je digitalna, a ne sterilna. Osrednji zaslon meri 15,4 palcev in deluje na ultrahitrem čipu Qualcomm Snapdragon 8295. Digitalni merilniki (13″) in AR head-up prikazovalnik ponujajo voznemu informacijskemu sistemu višjo dimenzijo.

Foto: Zeekr
Foto: Zeekr
Foto: Zeekr

Sedeži so mojstrovina: 14-smerno električno nastavljivi, ogrevani, prezračevani in opremljeni z masažno funkcijo. Na voljo so štiri barvne kombinacije, vključno z elegantno rdeče-črno, in oblazinjenje iz usnja Nappa ter Alcantare.

Zvočna kulisa? 23 zvočnikov, 2.160 W in 7.1.4 prostorski zvok. Celo zvočniki v vzglavnikih omogočajo ločene Bluetooth povezave za vsakega potnika.

Prostornost in tehnologija tudi zadaj

Zadnji sedeži ponujajo električno nastavljive naslone, ogrevanje, dvojne USB-C priključke, prezračevanje in prostor za kolena, ki bo razveselil tudi najvišje. Novost: magnetni sistem ZEEKR Magnetic Link, ki omogoča pritrditev tablic na naslonjala in povezovanje z infotainment sistemom. Velik panoramski strešni okno poskrbi za svetlost in odprtost kabine.

Zmogljivost: Šprint superšportnika, udobje limuzine

Zeekr 7GT v dvomotorni različici premore kar 475 kW (643 KM) in 710 Nm navora. Pospešek? 0–100 km/h v 2,95 sekunde. Ja, skoraj na ravni Porsche Taycan Turbo S ali Tesle Model S Plaid.

Enomotorna verzija ima 310 kW (421 KM) in pospešek 5,2 sekunde do 100 km/h. Tudi to ni prav nič počasno.

Zračno vzmetenje s CCD (Continuous Damping Control) skrbi za odlično uravnoteženje med udobjem in športnostjo. Zeekr 7GT sicer še vedno daje prednost udobju, a natančno krmiljenje in tiha kabina ustvarjata premium izkušnjo – nekaj med Mercedes-Benzom in BMW-jem.

Foto: Zeekr

Doseg in baterije: 10-minutno polnjenje? Ni problem.

Na voljo sta dve bateriji:

  • 75 kWh LFP (ZEEKR Golden Brick): do 650 km (CLTC), 10–80 % v 10,5 minutah (5,5C polnjenje)
  • 100 kWh NMC (CATL Kirin): do 825 km (CLTC), 10–80 % v 13 minutah (5C polnjenje)

V realnem svetu lahko pričakujemo med 520 in 650 km dosega, kar je več kot konkurenčno evropskim rivalom.

Napredna avtonomna vožnja: ZEEKR-jev G-Pilot H7

Zahvaljujoč dvojnemu NVIDIA Orin-X procesorju, LIDAR-ju, radarjem in HD kameram je 7GT opremljen s sistemom G-Pilot H7 – ZEEKR-jeva lastna rešitev za avtonomno vožnjo. Sistem omogoča 95 % uspešno avtonomno vožnjo, vključno z menjavo pasov, samodejnim parkiranjem in pomočjo na avtocesti.

In najboljše? Sistem je brezplačen – kot odziv na BYD-jevo cenovno vojno.

Foto: Zeekr
Foto: Zeekr
Foto: Zeekr
Foto: Zeekr

Zaključek: Ali je ZEEKR 7GT najboljši električni shooting brake ta hip?

Če iščete električni avto, ki ni SUV, a vseeno ponuja prostor, praktičnost in udobje – ZEEKR 7GT je prekleto dober kandidat. Je hitrejši od večine športnih avtomobilov, udobnejši od limuzin, in oblikovno precej bolj vpadljiv kot karkoli iz Evrope.

Z začetno ceno 202.900 RMB (okoli 27.600 $) pa je tudi finančno precej bolj dostopen kot evropski tekmeci. Tudi z večjo baterijo in dvomotorno konfiguracijo cena redko preseže 310.000 RMB (približno 42.000 $), kar je odlična ponudba za ta razred. Sklepamo, da bodo cene v EU okoli 50.000 eur za vstopni model in okoli 60.000 eur za polno opremljen model.

Če bo Zeekr 7GT res globalni hit? Težko reči – a ima vse pogoje za to. Eleganten, brutalen, uporaben in pameten. Čas je, da se Evropa začne bati kitajskih grand tourerjev.

Dodatne Informacije

zeekr.eu

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.