fbpx

Zeekr 9X: Kitajski super-SUV, ki želi zasesti prestol Rolls-Roycea

Elektrika, hibrid in luksuz brez kompromisov

Zeekr 9X
Foto: Zeekr

Ko kitajski gigant Geely združi najboljše iz sveta elektrike, prestiža in umetne inteligence, nastane nekaj monumentalnega. Spoznajte Zeekr 9X.

Kaj dobimo, če se Rolls-Royce odpravi na bootcamp v Silicijevo dolino in obvlada še kung fu? Nekaj, kar močno spominja na Zeekr 9X, najnovejši izdelek znamke Zeekr, hčerinske družbe kitajskega velikana Geely. Gre za SUV, ki ni zgolj velik, ampak tudi inteligenten, prestižen in izjemno zmogljiv. S svojim električnim pogonom in razkošno notranjostjo Zeekr 9X cilja neposredno na konkurenco kot so Range Rover, BMW X7 in celo Rolls-Royce Cullinan. A ne po njihovi ceni.

Foto: Zeekr
Foto: Zeekr

Velik, prestižen in napreden

Zeekr 9X meri 5291 milimetrov v dolžino, kar pomeni, da je večji od Toyote Land Cruiser in skoraj tako dolg kot Mercedes-Maybach GLS. S širino 2050 mm in višino 1818 mm ponuja masiven nastop, medosna razdalja 3220 mm pa napoveduje kraljevsko udobje v notranjosti. Kupci lahko izbirajo med postavitvijo s šestimi ali sedmimi sedeži, najbolj razkošna različica pa prinaša le štiri “executive” naslonjače z masažo, hlajenjem in ogrevanjem, ločenimi ekrančki ter sredinsko konzolo s hladilnikom. Tudi prtljažni prostor je zasnovan pametno – v sedemsedežni konfiguraciji ponuja približno 400 litrov prostora, v štirisedežni pa krepko čez 700 litrov.

Oblikovno Zeekr 9X spominja na najprestižnejše svetovne znamke – z visokim pokončnim nosom, ogromno kromirano masko, elegantnimi LED žarometi in skritimi kljukami, ki izginjajo v karoserijo. S tem SUV-jem se ne boste peljali mimo neopazno.

Foto: Zeekr
Foto: Zeekr
Foto: Zeekr

Raketa na baterije ali izjemno varčen hibrid

Tehnično Zeekr 9X postavlja nove standarde. Električna različica temelji na napredni 900-voltski arhitekturi in uporablja CATL-ovo najnovejšo Qilin baterijo s kapaciteto okoli 100 kWh. Polnjenje poteka z močjo do 480 kW, kar omogoča, da vozilo v desetih minutah pridobi do 500 kilometrov dosega. Proizvajalec navaja pospešek iz mirovanja do 100 km/h v približno treh sekundah, kar je izjemno glede na velikost in težo vozila.

Tistim, ki prisegajo na večjo fleksibilnost, je namenjena različica s priključnim hibridnim pogonom, imenovana Super Hybrid. Ta združuje 2,0-litrski štirivaljnik in dva elektromotorja, skupna sistemska moč pa naj bi znašala med 400 in 500 kilovati. Doseg naj bi presegal 1500 kilometrov, kar je rezultat izredno učinkovitih komponent in velikih baterij z električnim dosegom, ki znaša več kot 200 kilometrov.

Foto: Zeekr
Foto: Zeekr

Avto, ki zna voziti sam

Zeekr 9X je prvi model znamke, ki ponuja tretjo stopnjo avtonomne vožnje prek sistema G-Pilot. Temelji na NVIDIA Orin X procesorju in uporablja pet LiDAR-jev, ducat radarjev in še več kamer, vse povezano v zmogljivo centralno enoto ZEEA 3.0, ki omogoča hitro obdelavo podatkov in realnočasno odzivanje na prometne razmere. V določenih pogojih lahko vozilo popolnoma samostojno upravlja – spelje, ustavi, menja pasove in parkira brez pomoči voznika. Ta sicer mora ostati pozoren, a vožnja postane znatno bolj sproščena.

Foto: Zeekr

Cena in možnosti

Na Kitajskem bo Zeekr 9X stal med 500.000 in 1.000.000 juanov, kar pomeni med 66.000 in 132.000 evri oziroma 107.000 do 214.000 avstralskih dolarjev. Glede na to, kaj ponuja, gre za izjemno konkurenčno ceno, saj so primerljivi evropski SUV-ji pogosto tudi dvakrat dražji. V Evropi in Avstraliji model uradno še ni napovedan, a poznavalci ocenjujejo, da je širitev le vprašanje časa, saj Zeekr že utrjuje svojo prisotnost s kompaktnim modelom X in električnim enoprostorcem 009.

Foto: Zeekr

Zaključek: kralj z Vzhoda?

Zeekr 9X je več kot še en poskus Kitajcev v luksuznem segmentu – je suveren odgovor na vprašanje, ali lahko nekdo preseže meje, ki jih je postavila zahodna avtomobilska industrija. S svojo kombinacijo udobja, dizajna, električne in hibridne tehnologije ter avtonomne vožnje 9X jasno nakazuje, da prihodnost ne bo več rezervirana zgolj za stare avtomobilske velesile. Če mu uspe prepričati še tradicionalne kupce in pridobiti ustrezne homologacije za svetovni trg, zna Zeekr 9X postati simbol novega razreda prestižnih SUV-jev. In morda bo nekoč v garaži stala izbira – Rolls ali Zeekr?

Ni kaj! Poseben avtomobil!

Dodatne Informacije

zeekr.com

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.