Tretja generacija škode fabia ponuja bolj dinamično zunanjo podobo, Euro6 motorje in šest letno jamstvo, nenazadnje pa tudi več vsebine in napredne tehnike v obliki radarskega tempomata. Cene se pričnejo pri 10.782, combi različica pa v salone zapelje spomladi in bo zahtevala še 660 evrov doplačila.
Novo škodo fabio mimoidoči hitro prepoznajo, saj je predvsem v sprednjem delu mogoče prepoznati večje škodine modele v paleti, obenem pa se oblikovno ni pretirano oddaljevala od predhodnice, kar k mizi prinese še večjo prepoznavnost. Kljub podobnim meram pa prinaša bolj prostorno potniško kabino, ki je tudi bolj razgibana in barvita. Prav slednje je bilo eno od poglavitnih vodil snovalcev, saj nova škodia poleg 15 barv karoserije, ponuja tudi štiri kontrastne barvne motive in štiri barve notranjosti. S tretjo generacijo imajo pri Škodi, oziroma VWju, tako še veliko bolj smele načrte, o čemur zgovorno pričajo tudi dodatne vsebine, ki jih fabia premore prvič: radarski tempomat, LED dnevne luči ter sistema mirror link in smart gate.
Bolj “napihnjena” in prostorna od sestrskega pola
Oblikovno je fabia tretje generacije prepoznavna in obenem moderna, zadržala pa je tudi mere pod štirimi dolžinskimi metri, s čimer je zelo blizu sestrskemu VW polu, katerega pa zaradi večje napihnjenosti karoserije prekaša glede prostornosti tako v obeh sedežnih vrstah kot prtljažniku, ki zmore vase pospraviti nadpovprečnih 330 do 1.150 litrov prtljage. Prtljažnik pa premore tudi številne kljukice, dvonivojsko polico, ki jo enostavno pospraviš, ko le te ne potrebuješ ter dvojno dno prtljažnika.
V potniški kabini fabia s pridom izraža škodino poslanstvo, vzporednice pa je moč iskati pri rapidu in tudi octaviji, kar pomeni značilno oblikovana voznikov delovni prostor in sredinsko konzolo, trde materiale a nadpovprečno ergonomijo. Največji napredek pa so oblikovalci naredili na področju manjše barvne monotonosti, ki je pestila predhodnico. Že v osnovi je tako na armaturni plošči in celotni sredinski konzoli več aluminijastih vstavkov in detajlov iz klavirske črnine, kar že uspešno razbije prej omenjeno monotonijo, poleg tega pa pri Škodi sedaj ponujajo kar pet barvnih odtenkov notranjosti: poleg klasičnih črne in sive, tudi še mnogo bolj barvite: rdečo, modro in bež. Ob tem je na voljo tudi kar nekaj izpeljank oblazinjenja, vrst sedežev in (barvnih) kombinacij obojega, s čimer je fabia res zakorakala v bolj modne vode.
Barvni motiv se nadaljuje tudi na zunanjosti, kjer so poleg 15 karoserijskih barv, na voljo še številne nadgradnje v obliki kombinacij obarvanosti platišč, strehe in stranskih ogledal, katerih koncepti so strnjeni v tri sklope: beli, sivi, rdeči in črni, kar pomeni še veliko večje število barvnih kombinacij.
Štirje bencinarji in dva dizla
Pri motorni ponudbi imajo prednost bencinski motorji, ki naj bi predstavljali tudi večino prodaje, in sicer imajo kupci tu na izbiro štiri agregate velikosti: enega, oziroma 1,2-litra in z razponom moči od 44 do 81 kW ter opcijo pet- ali šest stopenjskega ročnega menjalnika in sedemstopenjske DSG avtomatike. Na dizelski strani je bera pričakovano manjša in sicer sta na izbiro dve različici 1,4-litrskega TDIja z 66- oziroma 77-kilovati moči. Menjalnika sta tu le dva in sicer pet sotpenjski ročni ter prej omenjena DSG avtomatika, prav vsi motorji v ponudbi pa že ustrezajo Euro6 normativom glede čistosti izpuhov.
Trije paketi opreme in prvič radarski tempomat
Opremski paketi so trije: active, ambition in style, že v osnovi pa kupec dobi ESC, ročno klimo, deljivo zadnjo klop, sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah, sistem start&stop, šest varnostnih blazin in audio napravo z USB in AUX priključkoma. Ambition je ob tem bogatejši še za lita platišča, “maxi dot” potovalni računalnik, pomoč pri speljevanju v klanec, prednji meglenki, mini usnjeni paket in trikraki volan s tipkami in bluetooth. Style pa primakne še LED dnevne luči, parkirna pomagala zadaj, avtomatsko klimo – climatronic, funkcijo “keyless go”, naslon za roke spredaj, vzvratno ogledalo s samodejno zatemnitvijo, senzor za dež in tempomat.
Cene se pričnejo pri 10.782 evrih na bencinski in 16.293 evrih na dizelski strani, v primerjavi z modelom v odhodu pa to sicer pomeni od 800 do 1.000 evrov pribitka, ampak skoraj v celoti na račun prej omenjenih Euro6 motorjev, serijskega šest letnega jamstva, ESC sistema in še nekaterih dodatkov pri opremi. Fabia combi na ceste zapelje spomladi, cenovni pribitek v primerjavi s kombilimuzinsko različico pa bo znašal 660 evrov.
V spodnji anketi – glasuj za avtomobilistično novost leta – 2015
[total-poll id=138905]
Več informacij:
www.skoda.si/modeli/nova_fabia