fbpx

Kia soul EV – vi var först med att testa Kias elpionjär

I slutet av oktober kommer Kia att presentera den elektriska Soul för den slovenska allmänheten, som också är den första elektriska modellen av detta märke som finns tillgänglig på den gamla kontinenten. Trots att den har en räckvidd på 200 hk och ett pris under 30 tusen, kommer importören inte att marknadsföra den ännu, eftersom de väntar på att konkurrensen kommer och utvecklingen av infrastrukturen. Vi var de första som körde honom genom Ljubljanas gator.

Kiinega majhnega crossoverja po imenu soul velika večina bralcev že dobro pozna, manj znano pa je dejstvo, da je korejska znamka na osnovi prenovljene različice tega malega crossover modela pripravila tudi povsem električno vozilo, konkurenčno najboljšim, ki so na trgu že, oziroma bodo kmalu na voljo. Ponaša se namreč z 200 km dosega in možnostjo snabbladdning, nenazadnje pa glede na konkurenco tudi bolj sprejemljivo ceno.

Soul EV daje že na zunaj vedeti, da pred opazovalcem ne stoji navadni soul. Serijske LED dnevne luči in polna motorna maska, ga naredita bolj futurističnega, svoje dodajo tudi posebna belo-črna platišča v izmeri 17-palcev.
Soul EV daje že na zunaj vedeti, da pred opazovalcem ne stoji navadni soul. Serijske LED dnevne luči in polna motorna maska, ga naredita bolj futurističnega, svoje dodajo tudi posebna belo-črna platišča v izmeri 17-palcev.

Električnega soula na zunaj ne boste težko ločili od ostalih, saj so mu oblikovalci namenili občutno bolj futuristično obliko, Inklusive LED lučmi, polno masko motorja, v kateri se skriva tudi priključek za polnjenje ter polnih belo-črnih platiščih in posebni dvobarvni kombinaciji karoserije, ki je v primeru preizkušanega modela poglede vabila s svojo biserno belo in turkizno modro kombinacijo.

160 km realnega dosega, polnjenje v pol ure za dva evra

Det driver honom 81-kilovatni električni motor, ki razvije tudi 285 Nm. Litij-ionske baterije so umeščene v prtljažnik in pod zadnjimi sedeži, s čimer so mu zagotovili nizko težišče in boljše vozne lastnosti, po besedah tovarne pa naj bi zadoščale za 200 km, ob prvem preizkusu pa smo videli, da lahko uporabnik dejansko računa na okoli 160 km.

Znotraj je mogoče najti številne sorodnosti z notranjostjo prenovljenega soula, razlike pa gre iskati v serijski CVT prestavni avtomatiki, spremenjenih merilnikih in vedno serijskem osrednjem zaslonu občutljivem na dotik, ki služi tudi v pomoč vozniku, da lahko ta vozi čim bolj ekonomično.
Znotraj je mogoče najti številne sorodnosti z notranjostjo prenovljenega soula, razlike pa gre iskati v serijski CVT prestavni avtomatiki, spremenjenih merilnikih in vedno serijskem osrednjem zaslonu občutljivem na dotik, ki služi tudi v pomoč vozniku, da lahko ta vozi čim bolj ekonomično.

Notranjost je na moč podobna tisti soulu zadnje generacije, razlike pa gre iskati v boljših materialih, katerih doberšnji del je iz recikliranih surovin, kar se tiče opreme pa je že v osnovi eden bolje založenih. Vidne razlike so tako le pri merilnikih in serijskem sredinskem zaslonu na dotik, kjer se izpisujejo tudi številni za voznika uporabni podatki, kakor tudi informacije navigacijskega sistema in parkirne kamere, del serijske opreme pa je tudi CVT prestavna avtomatika, ki za seboj prinese tudi bolj futuristično prestavno ročico.

Do stotice pospeši v zglednih 12 sekundah, končna hitrost pa znaša vsakdanje uporabnih 145 km/h. Tako lahko z električnim soulom brez skrbi, da bi obstali na cesti skočite recimo do Maribora in ga tam v pol ure napolnete do 85 odstotno, kar potem ponovno zadošča za povratek v Ljubljano. Ob tem pa na avtocesti ne boste primorani slediti tokovom tranzitnih tovornjakov, ampak se boste povsem enakovredno kosali z ostalimi osebnimi vozili, saj so prehitevanja hitra, avto pa na voznikovo željo zelo poskočen.

Prtljažnik je prav tako na moč podoben tistih pri "klasičnih" soulih, saj sta pod dvojnim dnom tudi uporabna predala, le tisti del bližje sedežni klopi, zasedajo baterije, ki se potem razpostirajo še pod zadnjimi sedeži.
Prtljažnik je prav tako na moč podoben tistih pri “klasičnih” soulih, saj sta pod dvojnim dnom tudi uporabna predala, le tisti del bližje sedežni klopi, zasedajo baterije, ki se potem razpostirajo še pod zadnjimi sedeži.

Pešci ga bodo slišali prihajati

Poleg prej omenjenega snabbladdning pa boste vašega električnega soula lahko polnili också prek domače vtičnice, kjer bo za polno kapaciteto baterij bo v tem primeru potrebnih nekje fem timmar, če boste soula polnili na hitri polnilnici in s takšnim polnilcem pa bo dovolj vsega 25 minut. Baterije se s pomočjo rekuperacije polnijo tudi med vožnjo. Nekaj sprememb je tudi pri karoseriji in izgradnji, saj je karoserija po novem skoraj za tretjino bolj toga, naprednejše je tudi vzmetenje, ki lažje prenaša dodatno težo in pripomore k boljši vozni dinamiki, upravljanju in stabilnejši vožnji.

Posebnost predstavlja tudi sistem virtualnega zvoka motorja (VESS), ki pri hitrostih nižjih od 20 km/h in ko vozilo pelje vzvratno, imitira zvok motorja in s tem nase opozarja mimoidoče.

Priser naj bi se pričele pod 30 evrskimi tisočaki, več o tem pa v prihodnjih dveh tednih, ko bo uvoznik model tudi dejansko uradno predstavil.

Mer information

Mer information:
www.kia.si/soul_ev

Med dig sedan 2004

Från år 2004 vi undersöker urbana trender och informerar vår community av följare dagligen om det senaste inom livsstil, resor, stil och produkter som inspirerar med passion. Från 2023 erbjuder vi innehåll på stora globala språk.