10 čudnih Kickstart-er projektov, ki so začuda uspeli

Nikoli ne veš, kaj bo uspelo.

Kickstarter lahko vašemu projektu omogoči zagon in uspeh na globalni ravni ali pa zatre vse načrte in želje že na lokalni ravni. Kakšna ideja bo uspela na Kickstarteju, kaj bodo ljudje podprli, je težko napovedati, vsekakor pa se tam najde ogromno originalnih idej in projektov, ob katerih ali ostaneš brez besed ali pa bruhneš v smeh. 10 takih sledi v nadaljevanju.

Raziskovalci na Švicarskem inštitutu za tehnologijo v Lozani so razvili formulo, ki napoveduje uspeh kampanje, ko se ta že pojavi na Kickstarterju. Ta formula naj bi s kar 76- odstotno zanesljivostjo v zgolj štirih urah po pojavu na strani napovedala, ali bo kampanja uspešna ali ne, saj upošteva oblike prve podpore, število podpornikov skozi čas, odziv na družbenih omrežjih in to primerja s kampanjami s podobnim izidom.

Formula, ki napove uspeh
Formula, ki napove uspeh

Ampak, Murphyjev zakon je vedno na delu in ogromno je totalno norih projektov, ki so na Kickstarterju uspeli in prejeli na tisoče dolarjev, čeprav ob njih takoj pomisliš, da se nekdo le heca. Predstavljamo takšne najbolj odmevne, začenjamo pa s tistim, katerega idejni vodja ima očitno res velik krompir v življenju.

1. Zack Brown in zgodba o krompirjevi solati

Zack 'Danger' Brown in njegov cilj, krompirjeva solata
Zack ‘Danger’ Brown in njegov cilj, krompirjeva solata

Zack Brown je na Kickstarterju prijavil projekt za pripravo krompirjeve solate in kar se je začelo kot zbiranje denarja za zabavo s krompirjevo solato za prijatelje, je preraslo v globalni fenomen, ki je navrgel že skoraj 50 tisoč dolarjev. In kaj je najboljše? Zbiranje denarja se še ni končalo, Zack Brown pa recepta za krompirjevo solato sploh še nima.

2. Napihljiva glava Lionela Richija

Hungry Castle, umetniški dvojec iz Barcelone, ki, kot pravi, dela kul stvari, je želel s pomočjo Kickstarterja uresničiti svoje sanje in izdelati ogromno napihljivo skulpturo v obliki glave pevca Lionela Richija. Ideja je porodila interes javnosti, dobila sta finančno podporo in predvsem podporo hipsterjev, Richijeva glava pa zdaj že uspešno potuje po evropskih glasbenih festivalih. Napihljiva atrakcija je sicer interaktivna skulptura, odprta za javnost, ki ponuja nadrealistično izkušnjo potovanja globoko v Richijevo zavest, kjer raziskovalci najdejo telefon, ki vpraša: ”Hello? Is it me you’re looking for?”

3. Pizza Brain, prvi muzej posvečen pici

Pica, italijanska mojstrovina z dolgoletno zgodovino kljub globalni popularnosti in številnim variacijam, v katerih se pojavlja, do nedavnega ni imela svojega muzeja. V tem so jo prehiteli celo primerki zažgane hrane z lastnim spletnim muzejem. Da svet potrebuje muzej pice, je bil prepričan umetnik Brian Dwyer, ki je s pomočjo Kickstarterja zbral več kot 15 000 dolarjev in zbral največjo kolekcijo reči, povezanih s pico. Uvrstil se je v Knjigo rekordov in odprl s picami obarvan Pizza Brain, prostor, posvečen umetniškim dogodkom, razstavam, trgovinam, zbirkam reči na temo pic in seveda, picerijam.

4. GrizCoat  – grizlijev plašč

Američan Hans Reichstetter si je za Noč čarovnic želel nositi umeten grizlijev plašč, a v Ameriki, kjer naj bi se dalo dobiti resnično vse, umetnega grizlijevega plašča začuda ni našel. Pomoč je poiskal pri podpornikih na Kickstarterju in rodilo se je podjetje GrizCoat, ki ponuja umetne grizlijeve plašče. Očitno je ta ‘kos oblačila’ močno manjkal v ameriški družbi, saj hitro razprodani kolekciji grizlijev in pand že sledi kolekcija, posvečena polarnim medvedom. Nenazadnje je to življenjski stil, ne le kostum, poudarja Hans.

5. Milo proti zombijem

Noah Thompson, oboževalec vsega, povezanega z zombiji, je po prebiranju tisoč in enega priročnika o tem, kako se obraniti pred zombiji, sklenil, da je najboljša obramba nesporna osebna higiena. S pomočjo Kickstarterja je hotel zbrati denar za podjetje milnih izdelkov. Njegovi bi bili posebni zaradi zagotovila tridnevne varnosti brez zombijev. Logično, ker nas pred razpadajočimi oživelimi trupli lahko res reši le svež vonj po sivki ali citronki.

6. Čaj, postrežen iz 40 let starega srebrnega kombija

Čeprav se London utaplja v globalnih verigah kofeinskih pripravkov s fensi dodatki oz. odvzetki, je Britanka Emilie Holmes prepričana, da ljudje še vedno cenijo skodelico dobrega čaja. Na Kickstarter je pristopila z željo, da zbere denar in podporo, potrebno za mešanje in pripravo čaja ‘to-go’ v kombiju Citroen H Van iz l. 1974. Želja se ji je uresničila, saj njen čajni bar Good and Proper Tea v vpadljivem srebrnem kombiju še danes uspešno kroži po cestah Londona, kjer Emilie vari in pakira odlične čaje.

7. Emoji Dick

Kako bi zgledala zgodba o Moby Dicku v japonskih emoji ikonah in zakaj to še ne obstaja? To je ideja, ki je vodila v projekt na Kickastarterju in k sodelovanju prepričala 83 ljudi. Dovolj, da se je uresničila želja nekega Freda Benensona, ki je tako prišel do sredstev za prevajanje, produkcijo in distribucijo Emoji Dick besedila, kar je dejansko popolnoma nepotrebna in neuporabna zgodba o Moby Dicku v ikonah.

8. Zapečeni toast s sirom in Jezusom Cheesus

Naš kruh vsakdanji.
Naš kruh vsakdanji.

Cheesus, toast s sirom, na katerem je zapečena podoba Jezusa. Zakaj bi nekdo želel podobo na nečem, kar bo prežvečeno v nekaj minutah, je nerazumljivo. Še bolj nerazumljivo je, zakaj bi za to idejo prejeli kar 25 000 dolarjev.

9. Ostriž, blazina, v katero se zakoplješ

Moč kratkega popoldanskega počitka ima, znanstveno potrjeno, pozitiven učinek na delovno učinkovitost in večina si med počitkom želi tudi zasebnosti. Nič čudnega torej, da so ljudje Kickstarterja množično podprli model blazine Ostrich, v katero lahko glavo dobesedno zakoplješ in si kar v službi, v kabinetu, na potovanju privoščiš udobnejši počitek. Vseeno je, kako smešno pri tem zgledate, da se le dobro naspite.

10. Kip Robocopa v ameriškem Detroitu

”Če ima Filadelfija kip Rocky-ja, mora imeti Detroit kip Robocopa,” se je glasilo sporočilo na Twitterju, namenjeno županu Detroita, ki je sprožilo razvoj ideje o kipu filmskega superjunaka RoboCopa v mestu Detroit. Tako v javnosti kot na Kickstarterju je ideja dobila ogromno podporo in zbrala več kot 67 tisoč dolarjev. Kljub denarju je projekt še vedno v razvojnih fazah, Robo Cop pa v kosih čaka na sestavo v pravega RoboCopa.

Z vami od leta 2004

City Magazine od leta 2004 ustvarja vsebine za urbanega nomada, ki želi dobro in hitro informacijo. Ustvarili smo preko 30.000 spletnih prispevkov in 250 tiskanih izzidov!