Ljubljanski grafični bienale je pred mnogimi leti postavil slovensko likovno umetnost v svetovni kontekst, zato je njegova vloga tudi danes neizpodbitna – vsako leto se organizatorji dogodka lotijo aktualne tematike, ki jo predstavijo skozi grafične stvaritve, in letošnji 33. grafični bienale 2019 bo tako temeljil na ideji satire kot izrazito vizualnega jezika. Čeprav imata grafika in satira vsaka svoje posebnosti, jima je skupno zatrjevanje, da govorita ljudem in za ljudi. Kuratorsko vlogo bo opravil kolektiv Slavs and Tatars.
Ljubljanski grafični bienale je eden najstarejših na svetu in mu je priznan status visokokakovostne prireditve, zaradi česar je slovenska umetnost znana tudi zunaj meja države. Redne predstave umetnikov iz različnih kulturnih okolij so v veliki meri vplivale na dvig kakovosti slovenskega ustvarjanja in pri tem je imel pomembno vlogo tudi bienale.
Z vstopom v novo ero se je grafični bienale začel povezovati še z drugimi reprodukcijskimi tehnikami in aktivnejše preizpraševati svojo vlogo. Fokus razstave 33. grafičnega bienala 2019 bo tako na ideji satire kot izrazito vizualnega jezika, pri čemer bo “grafično” razumljeno in preizprašano v širokem polju ekspresivnega, nezadržanega, celo šokantnega.
Vizualno preobilje današnjega časa je povzročilo nastanek novega estetskega jezika, katerega sporočila in diskurz se nam velikokrat zdijo neokusni. Čeprav imata grafika in satira vsaka svoje posebnosti, jima je skupno zatrjevanje, da govorita ljudem in za ljudi.
33. grafični bienale 2019 bo kuriral umetniški kolektiv Slavs and Tatars, ki vse od nastanka leta 2006 ponuja luciden vpogled v pereča družbena vprašanja. V svojem kuratorskem debiju bodo povezali začetke ljubljanskega grafičnega bienala s humorjem, ki ga vidijo kot strategijo in vsebino.
Več informacij:
mglc-lj.si