Če menite, da so električni avtomobili dolgočasni, vam bo Alpine A290 - Renault 5 - to predstavo hitro spremenil. Novi električni hot hatch prinaša vznemirjenje in moč v kompaktni obliki, namenjeni evropskim cestam.
Evropski ljubitelji avtomobilov so v pričakovanju novega Alpine A290 – Renault 5, ki naj bi se pridružil elitnemu segmentu električnih hot hatchbackov. Tekmeci, kot so Abarth 500e, Volkswagen ID.3 GTX, Cupra Born VZ in MG4 XPower, že čakajo na izzivalca. Alpine A290, ki temelji na prenovljenem Renaultu 5, je prvi električni model znamke, ki želi električne avtomobile narediti zabavne za vožnjo.
Renault 5 je že sam po sebi estetski uspeh, toda Alpine ga je nadgradil z agresivnim in športnim izgledom. Značilne štirikratne luči z “X” motivom spominjajo na stare rally avtomobile, kjer je bil trak uporabljen za zaščito luči ob morebitni nesreči. A290 je širši za skoraj dva palca v primerjavi z osnovnim modelom in ima standardna 19-palčna platišča. Dolžina avtomobila znaša 3,99 metra, širina 1,82 metra in višina 1,52 metra, kar pomeni, da je nekoliko daljši in nižji od osnovnega Renaulta 5, hkrati pa ima za 5,8 cm širšo kolotečino. Kljub električnem pogonu je avtomobil relativno lahek, saj tehta 1.478 kilogramov.
Podobno kot Abarth 500e, je tudi Alpine A290 opremljen s pogonom na sprednji kolesni par. Medtem ko drugi električni hot hatchbacki prenašajo moč na zadnja ali vsa štiri kolesa, se Alpine odloča za en sam motor, nameščen spredaj, ki je na voljo v dveh različicah. Osnovni in GT Premium paketi imata 174 konjskih moči, medtem ko GT Performance in GTS različici ponujata 215 konjskih moči. Z 300 Nm navora doseže A290 hitrost 100 km/h v 6,4 sekunde.
Alpine je poskrbel za boljšo okretnost z namestitvijo posebnih stabilizatorjev spredaj in zadaj, medtem ko večtočkovno zadnje vzmetenje zagotavlja udobno vožnjo. V sodelovanju z Michelinom so razvili tri vrste pnevmatik: Pilot Sport EV za poletje, Pilot Sport S5 za mokre in suhe ceste ter Pilot Alpin 5 za zimske pogoje.
Kljub nizki ravni baterije, avtomobil ohranja enako raven moči. A290 je opremljen z 52 kWh baterijo, ki omogoča doseg 380 kilometrov. Polnjenje na hitrih DC polnilnicah s 100 kW traja le 30 minut za polnjenje od 15 do 80 odstotkov. Če se vam mudi, 15 minut polnjenja zadošča za 150 kilometrov dosega.
Za varnost skrbi zavorni sistem Brembo z rdečimi ali modrimi štiribatnimi čeljustmi, sposojenimi iz modela A110. Alpine A290 ponuja štiri vozne načine: Save, Normal, Sport in Perso. Zadnji omogoča individualno prilagoditev nastavitev, vključno z odzivom na plin, pomočjo pri krmiljenju, umetnim zvokom motorja in ambientalno osvetlitvijo. Alpine Driving Sound izkorišča visoke frekvence zvoka električnega motorja, kar ustvarja edinstveno zvočno izkušnjo.
Notranjost A290 je nadgradnja v primerjavi z Renaultom 5. Prednji sedeži ponujajo boljši oprijem telesa, volan ima plosko dno, rdeč gumb OV (“Overtake”) za maksimalno zmogljivost je nameščen za desno stranjo volana, medtem ko modri gumb RCH (“Recharge”) omogoča izbiro ravni regeneracije. Za športen občutek poskrbijo gumbi D, N in R na sredinski konzoli, kovinske pedale in opora za nogo. Digitalni merilniki s 10,25-palčnim zaslonom in 10,1-palčni zaslon na dotik prinašata napredne grafike in funkcionalnost.
Alpine še ni razkril podrobnosti o cenah, a pričakuje se, da bo cena precej višja od standardnega Renaulta 5, ki v Franciji stane 33.490 evrov (36.200 USD). Na žalost A290 ne bo na voljo v ZDA leta 2026, ko znamka načrtuje vstop na ameriški trg. Namesto tega bodo Američani dobili električni nadomestek za A110 coupe in kabriolet, sledil pa bo SUV leta 2027 in limuzina leta 2028.
Alpine A290 obeta navdušenje na cesti s svojo kombinacijo zmogljivosti, tehnologije in dizajna. Čeprav ne bo na voljo v ZDA, bodo evropski ljubitelji avtomobilov zagotovo uživali v vožnji z tem vznemirljivim električnim hot hatchbackom. Cena in dostopnost sta še vedno vprašanje, vendar glede na vsebovane funkcije in zmogljivosti, bo A290 zagotovo pritegnil veliko pozornosti in požel pohvale.