fbpx

Cupra Born VZ: spogledovanje z andrenalinom, a nekoliko nedolžno za elektriko

Hitra le v primerjavi z bencinskimi brati

Cupra Born VZ
Foto: Cupra

V času, ko se zdi, da vsaka avtomobilska znamka želi biti na zeleni strani moči, Cupra, izpeljanka znamke SEAT, predstavlja svoje prvo električno športno vozilo, Born VZ - kar v španščini pomeni "hitro" - bi pričakovali, da bo ta električni junak presegel meje znanega. A ko se podrobneje seznanimo s specifikacijami, ne moremo mimo občutka, da je Cupra morda malce preveč optimistično zavihala rokave.

Predstavljajte si, da se znajdete na startni črti, obkroženi z vonjem po zgorelem elektronu, pripravljeni na dirko. Cupra Born VZ zadiha globoko, njeni 322 konjski moči (240 kW) in 545 Nm navora poženejo adrenalin v vaše žile. Ampak počakajte, nič se ni zgodilo? Ah, saj res, to je elektrika, tu ni zvoka. No, vsaj do 100 km/h vas pripelje v 5,7 sekunde, kar je za električni avto… simpatično? Pri tem je obrila dobro sekundo v primerjavi z običajno različico. Morda ne boste prehiteli časa, zagotovo pa boste prehiteli koga v Renault Twingu iz leta 2001. Vsaj kar se tiče končne hitrosti, ki pri CUpra Born ni več le 160 km/h. ta je sedaj – “impresivnih” a realno skomnih 200 km/h. A je Cupra Born VZ kot študent, ki je ravno presegel minimalne kriterije za uspeh – 200 km/h ni malo, a spet bi lahko bilo več. Res je, 40 km/h več kot njena manj zagnana sorodnica je pohvalno, a v svetu, kjer je hitrost kralj, se zdi, da je ta kralj ostal brez prestola.

Foto: Cupra
Je pa Cupra povečala neto kapaciteto baterije za 2 kWh na 79 kWh in ocenjeni doseg 570 (370 milj). Krmiljenje je ostrejše in dodane so dodatne prilagoditve vzmetenja za boljše obnašanje, medtem ko so zavore zdaj bolj neposredne kot prej. Tu je bilo precej težav, saj so se po nekaj zaviranjih pričle pregrevati. Pa tudi določeni zvoki so vselej bili stalnica.
Foto: Cupra
Foto: Cupra
In kako je z obliko? No, če smo iskreni, Cupra Born VZ izgleda bolje kot Volkswagen ID.3, kar ni težko, saj je ID.3 oblikovan z vsem čarom in karizmo parkirnega stebra. Vendar, tako kot večina spletnih zvezd, tudi Cupra Born VZ sčasoma izgubi svoj sijaj. Njen dizajn, ki je sprva videti svež in inovativen, se po nekaj letih zdi kot moda iz 80-ih – zanimiva za retro večer, a nekako ne sodi v sodobni čas. Vse preveč je napenjanja “oblin” z botoksom, ki po nekaj letih visi od telesa na ne preveč simpatien način.

V svetu, kjer je barva avtomobila bolj izjava o lastnikovi duši kot le izbira iz kataloga, Cupra ponuja svoj novi Born VZ v barvi “Temni gozd” ali, za tiste bolj konservativne duše, v “Polnočno črni”. Kot da bi se odločali med udeležbo na maskiranem balu gozdnih vil ali elegantnem pogrebu. Na prtljažniku se blešči novi logotip “VZ”, obdan s temno kromiranim videzom, ki odmeva pisanje “Cupra” kot šepetanje senc, ki občudujejo svoj odsev.

Notranjost prinaša par objemajočih sedežev, ki niso delili svojega doma z nižjimi modeli, ker očitno imajo boljše stvari početi, kot da bi se družili z rajo. Ti sedeži, ki so že videli svetlobo dneva v nekaterih športnih avtomobilih z motorji na notranje izgorevanje, vključno z Formentorjem VZ5, ki si je izposodil petvaljni motor od Audija, kot da bi si izposodil sladkor od soseda, le da je ta soseda Audi.

Foto: Cupra
Za vrhunski model Born je Cupra povečala velikost zaslona infotainment sistema za monumentalnih 0,9 palca na 12,9 palca, ker, kot vemo, v avtomobilski industriji velikost zaslona šteje skoraj tako kot pri televizorjih. Še pomembnejši je drsni dotik za nastavitev klime in glasnosti, ki je končno osvetljen, kar je revolucionarno odkritje, kot da bi končno odkrili, da je luč na koncu tunela dejansko stikalo. Za dodatno ceno si lahko privoščite opcijski zvočni sistem Sennheiser s 10 zvočniki in 425 vati, ker če že ne morete hitreje voziti od vseh, lahko vsaj glasneje igrajo vaše pesmi. Kot standard ima različica VZ ob volan nameščene lopatice za izbiranje med tremi stopnjami rekuperacije energije, ker je očitno tudi pri električnih avtomobilih potrebno nekaj športnosti, tudi če gre le za iluzijo.

Kot vsaka prava ljubezenska zgodba s španskim avtomobilom, tudi Cupra Born VZ prihaja z obljubo strasti in dinamičnosti, a prinaša tudi skrbi glede kakovosti. Kot da bi hodili z nekom, ki izgleda kot sanje, a ima navado, da vas pusti na cedilu ravno, ko ga najbolj potrebujete. Pri tem upamo, da so se pri Cupri zamislili in dali velik poudarek na kakovosti. Tam je namreč resnično šepala v preteklosti.


Cupra Born VZ je kot tisti znanec iz srednje šole, ki je vedno obljubljal, da bo nekega dne zares uspel. Ima potencial, zagotovo, a ko pride čas za dokazovanje, nekako vedno zmanjka tiste iskrice. Je simpatična ideja, in če nič drugega, ponuja alternativo v svetu, kjer se zdi, da je vsak drugi avto bodisi Tesla ali pa neka dolgočasna električna škatla. Čeprav je njena hitrost morda bolj kot ne šala, in oblikovanje hitro zbledi, je Cupra Born VZ dokaz, da se avtomobilska industrija trudi biti inovativna. Torej, če ste pripravljeni na ljubezensko avanturo s španskim električnim avtomobilom, ki obljublja več, kot morda lahko dostavi, je Cupra Born VZ morda pravi za vas. Samo ne pozabite, da je včasih potovanje bolj pomembno kot cilj. In v tem primeru je potovanje zagotovo bolj zanimivo kot končna hitrost.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.