Vsi, ki spremljamo avtomobilizem, se vselej veselimo marca. To je mesec, ko proizvajalci pokažejo, kako vidijo prihodnost, in svoja dognanja predstavijo v okviru največjega avtosalona v Ženevi. In tudi letos smo se lahko načudili izjemnemu pogledu v prihodnost. To je Ženeva 2018.
Tukaj vam predstavljamo vse novosti avtosalona Ženeva 2018.
POLESTAR 1: VRNITEV ŠVEDSKEGA KUPEJA
Polestar je derivat blagovne znamke Volvo, ki z njim želi tako kot ostale vrhunske znamke ponuditi več v segmentu prestiža. Tako se bo proizvodnja Polestarja 1 začela sredi leta 2019, ko naj bi ga v roke že dobili prvi kupci. S tem pa se Švedi vračajo v igro prestižnih kupejev z velikim švedskim kupejem. Polestar 1 bo priključni hibrid, ki bo zmogel na cesto pognati 600 konjev (447 kW) in bo pod kolesi ustvarjal 1000 Nm navora. Svojo hibridno odličnost bo dokazoval z do 150 kilometrov energijske neodvisnosti. Seveda Švedi stavijo tudi na odličnost pri materialih. Tako bo veliko karoserijskih delov iz ogljikovih vlaken. Kupci bodo poleg tradicionalnega nakupa lahko najeli svoj Polestar tudi prek novega naročniškega modela. V tem naročniškem modelu bodo kupci plačevali mesečno najemnino, ki bo pokrivala amortizacijo vozila, zavarovanje in vzdrževanje. In cena? Od 130.000 evrov dalje.
TOYOTA GT SUPRA RACING: KORAK PROTI REALNOSTI
Vsi ljubitelji avtomobilov iz dežele vzhajajočega sonca smo nestrpno pričakovali, da bomo v Ženevi le ugledali novo Toyoto Supra. Žal se to še ni zgodilo, a kljub temu nismo ostali razočarani. Predstavili so nam namreč konceptno Toyoto GR Supra Racing, ki že kaže vse poteze tega, kar nam bodo Japonci kmalu ponudili tudi v cestni različici. Virtualno jo boste lahko zapeljali v prihajajoči posodobitvi igre Gran Turismo. Kdaj jo bomo lahko videli v živo, na dirkališču, pa še ni znano. V vsakem primeru smo s predstavitvijo koncepta korak bliže tisti Supri, ki jo navadni smrtniki že nestrpno pričakujemo. Mi že držimo pesti, da bo to zelo zelo kmalu.
NOVI AUDI A6: POSLOVNA KLASIKA
Novi Audi A6 se je pridružil nedavno pomlajenima Audiju A7 in Audiju A8. Pri šestici gre za resno prenovo in popolnoma novo generacijo. Kot vsi dobro vemo, je bil Audi A6 vedno sinonim za avtomobilski model, ki se je v vrhunskem razredu najbolj šarmantno staral. Tudi zato veliko novega na cesto prinaša prav nova generacija. Ker A6 neposredno konkurira BMW-jevi petici in Mercedes-Benzu razreda E, mora biti tudi na področju tehnologije korak pred rivali. Pametna navigacija, obilica asistenčnih sistemov in vrhunski motorji z mini hibridno tehnologijo so dokaz, da misli biti Audi izredno konkurenčen. Quattro štirikolesni pogon je standarden pri vseh različicah Audija A6, kar predstavlja pravo malo revolucijo v tem poslovnem segmentu.
PEUGEOT 508: PREPRIČLJIVA LIMUZINA
V nasprotju s trendom, pri katerem so avtomobili vedno večji, je Peugeot ubral malce drugačno pot. Novi Peugeot 508 je namreč malce nižji in krajši od predhodnika, zrasel pa je v širino. Vsekakor deluje naostreno, še posebno zaradi izstopajoče prednje maske in agresivnih prednjih in zadnjih luči. Vrata brez okvirjev okoli stekel še dodatno potrjujejo, da misli Peugeot resno in si ne želi biti zgolj še ena neopazna limuzina. V notranjosti ne moremo mimo Peugeotovega i-Cockpita, ki ga lahko zasledimo tudi v vseh novejših Peugeotovih modelih. Ambientalna osvetlitev in sedeži s funkcijo masaže so luksuzni dodatki, še bolj kot to pa navdušuje dejstvo, da si lahko notranjost omislite v usnju, alkantari ali z vstavki iz pravega lesa.
ŠKODA VISION X CONCEPT: NAPREDEN KONCEPT
Po velikosti se Škoda Vision X Concept uvršča pod Škodinega Karoqa, a bolj kot to je koncept zanimiv z vidika tehnologije. Poganjajo ga namreč lahko bencin, stisnjeni zemeljski plin ali zgolj električna energija. Srce koncepta predstavlja 1,5-litrski bencinski motor, ki lahko deluje tako na bencin kot na stisnjeni zemeljski plin. Vision X pa premore še dva elektromotorja. Prvi je klasičen, z jermenom povezan z bencinskim motorjem in deluje kot njegov zaganjalnik. Drugi ima povsem drugačno funkcijo, saj gre za elektromotor v pogonskem smislu, ki nudi še dodatnih 70 Nm navora. Glede na vozne razmere ima lahko Škoda Vision X Concept pogon na prednji, zadnji ali oba kolesna para. Od 0 do 100 km/h potrebuje 9,3 sekunde in doseže najvišjo hitrost 200 km/h. Pri tem pa je izjemno okolju prijazen. Odlično, Škoda!
CITROËN BERLINGO: ODŠTEKANI CACTUSOV DIZAJN
Tudi novi Citroën Berlingo ima zdaj zaščito vrat, ki smo jo opazili že pri bolj odštekanem Cactusu. Pri Citoroënu zatrjujejo, da je količina tovora, ki ga lahko prepeljemo z Berlingom, največja v tem avtomobilskem razredu. Krajša različica lahko pelje predmete, ki merijo v dolžino do 2,7 metra, in ima 775 litrov prtljažnega prostora, kar je za kar 100 litrov več kot pri predhodnem modelu. Če vam to še ni dovolj, imate po notranjosti avtomobila na voljo še 28 drugih odlagalnih površin, ki imajo skupno še za 186 litrov prostora. Celo pod stropom boste lahko našli priročne shranjevalne površine. Če potrebujete še več prostora, bo treba izbrati daljšo različico Berlinga, ki ima 1050 litrov prtljažnega prostora in lahko prepelje predmete, dolge do 3,05 metra.
RIMAC C_TWO: HRVATJE OBLJUBLJAJO
Ko govorimo o presežkih v avtomobilističnem svetu, je pomembnih le nekaj ključnih podatkov. Pospeševanje od 0 do 100 km/h, ki mu sledijo še konjske sile in končna hitrost. Pri vseh naštetih podatkih hrvaški Rimac naravnost šokira. Hrvaški Rimac je izdelal zelo zelo hiter avtomobil. A to ni običajen avtomobil, temveč avto, ki ga žene vedno bolj popularna elektrika. In slednja na cesto prenaša nenormalnih 1914 konjskih moči, ki avtu omogočajo pospešek od 0 do 100 km/h v pičlih 1,85 sekunde. A to še ni vse. Rimaca bo moč pognati do vražjih 412 km/h končne hitrosti. Ali bo vse te obljube Hrvatom uspelo prenesti v resničnost, pa bomo še videli. Do zdaj jim je uspelo izdelati le 8 avtomobilov v svoji celotni zgodovini, Concept Two pa naj bi izdelali v 150 primerkih. In cena? O tem ne želijo govoriti.
RENAULT EZ-GO: RENAULT & PRIHODNOST
Renault EZ-GO (izgovarja se enako kot »Easy Go«) je robotizirano vozilo, natančneje, avtonomno vozilo brez voznika, z električnim pogonom, za deljeno rabo. Namenjeno je prevažanju po mestu in primestju – do 6 potnikov hkrati. Poleg njega je namenska postaja, ki se zlije z bližnjim urbanim okoljem. Renault EZ-GO je več kot le oblikovalska študija. Je vozilo in storitev hkrati, je del ekosistema pametnega mesta, kakršne postopoma ustvarjajo mestne oblasti, občine in zasebni sektor. Njegova modularna konstrukcijska osnova omogoča raznoliko uporabnost in različne vrste karoserij.
VOLVO V60: KLASIČEN KARAVAN S STILOM
Že ob prvem pogledu na avtomobil nam je bilo hitro jasno, da je novi Volvo V60 naravnost čudovit. Poslovili so se od ostrih robov predhodnikov in raje uporabili mehkejše, tekoče linije, ki poudarijo elegantno karavansko obliko. Ponovno sta tu žarometa z integriranima LED »Thorovima kladivoma«, med katerima izstopa kromirana prednja maska. V60 tako vsekakor predstavlja domiselno in elegantno alternativo vse bolj popularnim SUV-jem. Volvo V60 v ospredje postavlja praktičnost. Prtljažni prostor ima ravno dno in za kar 529 litrov prostora, kar je za 99 litrov več kot pri odhajajočem modelu. Volvo si z novim V60 želi vsaj malo omejiti uporabo besede SUV in ponovno vpeljati pogostejšo uporabo besede karavan v naš vsakdanji besedni repertoar.
BMW X4: NOVA GENERACIJA SUV-KUPEJA
Že prva generacija BMW X4 iz leta 2014 je bila stilsko zelo privlačna, najnovejša generacija pa uspešno sledi temu trendu. Čeprav vizualne razlike na prvi pogled niso tako opazne, deluje celota še bolje kot kadarkoli do zdaj. Povečana prednja maska, večje ledvičke in LED-žarometi poudarijo športni značaj SUV-kupeja. BMW X4 je zrasel v skoraj vse dimenzije, le njegova višina se je zmanjšala za nekaj praktično neopaznih milimetrov. Vsi modeli BMW X4 so dobili 10,25-palčni informacijsko-zabavni sistem z navigacijo in preoblikovana prednja športna sedeža, ki nudita boljšo ledveno oporo in s tem povečata občutek športnosti za volanom. Panoramska streha in tripodročna klimatska naprava bosta čas, preživet v avtomobilu, še polepšali.
KIA CEED: ADIJO APOSTROF, DOBRODOŠLA PRAKTIČNOST
Najnovejšo generacijo Kie Ceed je bila razvita v Frankfurtu, da je lahko kar najbolje pripravljena za najzahtevnejše avtomobilske kupce na planetu – Evropejce. Uradno jo bodo javnosti razkazovali v Ženevi na mednarodnem avtomobilskem salonu, kjer bo tudi prvič predstavljena še ena izmed karoserijskih različic Kie Ceed. Boljša je tako v varnosti kot v asistenčnih sistemih, ki so v primerjavi s prejšnjimi še bolj izpopolnjeni. Nova generacija Ceeda ima poudarjen tako imenovani tigrov nos, ki ga dopolnijo žarometi, ki spominjajo na kocke ledu. Te so že serijsko v LED-tehnologiji in so naslednice predhodne generacije Kie Cee’d GT in GT-line.
PORSCHE 911 GT3 RS: BESNI, ZELENI HULK
Porsche 911 GT3 RS je v tem trenutku najmočnejši, atmosfersko navdihnjeni in cestno zakoniti Porsche, ki si ga lahko omislite. Strupeno zeleni Porsche ima 20 konjski moči več kot njegov predhodnik. To pomeni, da ima 4-litrski 6-valjni motor zajetnih 520 konjskih moči in se vrti do zavidljivih 9000 obratov v minuti. 20 konjskih moči več je bilo dovolj, da so čas, ki ga Porsche 911 GT3 RS potrebuje od 0 do 100 km/h, zmanjšali za desetinko sekunde. Novi čas je zdaj 3,2 sekunde, najvišja hitrost pa je 312 km/h oziroma 2 km/h več kot pri predhodniku. Za nekaj dodatnega denarja si bodo lahko novi lastniki »Hulkmobila« omislili paket opreme Clubsport, ki ima 6-točkovni varnostni pas, gasilni aparat in aluminijasto zaščitno kletko.
HYUNDAI SANTA FE: SUV DRZNEGA DIZAJNA
Na prednjem delu Hyundaia Santa Fe dominira velika kaskadna maska, ki smo jo prvič ugledali na aktualnem Hyundaiu i30. Z obeh strani jo obdajajo razdeljeni žarometi, na podoben način, kot smo to opazili že pri Koni. Kar je tudi prav, saj Santa Fe nastopa v segmentu, v katerem ima izjemno konkurenco, in nekako mora izstopati. Ker je zunanjost občutno spremenjena, lahko tako rečemo tudi za notranjost. Ta je bila zasnovana povsem na novo in ima s predhodnim modelom malo skupnega. Podobno kot pri Koni ima Santa Fe zabavno-informacijski zaslon postavljen na vrh armaturne plošče, kar zmanjša uhajanje voznikovega pogleda s cestišča.
RUF SCR: NAVDUŠUJE S SVOJO RETRO PODOBO IN MOČNIM MOTORJEM
Na lanskoletnem avtomobilskem salonu v Ženevi so pri RUF-u predstavili model CTR, letos pa malce drugačen model SCR. Ta predstavlja mešanico retro videza in modernega pogona. Poganja ga namreč 4-litrski šestvaljnik s kar 510 konjskimi močmi in 470 Nm navora, ki bo na voljo le s 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Pogon ima speljan na zadnji kolesni par in doseže hitrost 320 km/h. Pri RUF-u so model SCR označili za športni avtomobil za gospode, ki je na pogled tak kot Porscheji serije 911 iz 80. let prejšnjega stoletja.
ASTON MARTIN LAGONDA VISION CONCEPT: TAKŠNI BODO ASTON MARTINI V PRIHODNOSTI
Pri znamki Aston Martin pravijo, da je osveženi Lagonda Vision Concept prvi luksuzni avtomobil na svetu, ki ga poganja zgolj čista energija, brez izpustov. Vodja oblikovanja pri tej luksuzni znamki Marek Reichman je povedal, da ima Lagonda izredno drzno podobo in da zaradi električnega pogona ni več potrebe po standardni obliki, kot smo je vajeni še iz časa konj in kočij. Dodal je še, da so, odkar ni več treba zagotoviti velikega prostora za motor pred voznikom, lahko oblikovalci bolj drzni. Baterije pokrivajo dno avtomobila, vse nad to ravnjo pa je prepuščeno domišljiji posameznika.
REINKARNACIJA LEGENDARNEGA BMW SERIJE 8 BO GRAN COUPE
Je že tako, da so avtomobili “Gran Cupe” vedno bolj popularni. In tudi v najprestižnejšem segmentu se zdi, da prav vse znamke hlastajo po tovrstnih športnih vrhunskih limuzinah. Mercedes-Benz je ravnokar prenovil svoj model CLS. Audi ima tu svojega paradnega konja Audi A7. In zdi se, da je BMW-ju resnično manjkal takšen model iz samega vrha ponudbe v njihovi paleti vozil. Kljub vznemirljivi BMW seriji 6 se zdi, da novi model vseeno prinaša nekaj več. Ko bo serija BMW 8 zapeljala na cesto, naj bi predstavljala češnjo na smetani ponudbe te blagovne znamke. Torej absoluten vrh in prestiž. Združeval bo najvišjo raven športnosti in elegance. Po besedah vodje skupine BMW Adriana van Hooydonka koncept BMW M8 Gran Coupe ponuja pogled v prihodnost.
RANGE ROVER SV COUPE: SUPER TERENEC JE POSTAL SUPER KUPE
Range Roverja poznamo po njegovi šarmantnosti in impozantni pojavi. Pri njem so pomembni centimetri, njutonmetri in drugi tehnični parametri. Na primer vstopni kot, s katerim lahko premaguje terenske ovire. A od danes vemo o njem še nekaj drugega. Da je svet Land Roverja in s tem Range Rover lahko še veliko bolj romantičen, kot smo si predstavljali. Pri Range Roverju SV Coupe gre za omejeno serijo, ki jo bodo pripravljali v posebnem oddelku SVO Technical Center. Prav tem, kjer pripravljajo tudi protokolarne Range Roverje, s katerimi se prevaža kraljica. Avto bo v celoti izdelan ročno, kot se za “posebneža” tudi spodobi.
MERCEDES-BENZ AMG GT 4: ZAVIST SERIJSKO
Vsi poznamo super kupeja Mercedes-Benz GT. In ta ima od danes super brata, ki nosi oznako GT 4 in to, preprosto povedano, pomeni dodaten par vrat in s tem limuzinsko uporabnost, a še vedno kupejevsko predrznost. Če BMW predstavlja koncepte, pa se zdi, da je Mercedes-Benz s svojim GT4 korak pred njim. A tudi ta dvoboj na letošnjem salonu je nekaj, kar si lahko le želimo, saj obeta svetlo avtomobilsko prihodnost.Po prvih informacijah naj bi nov član Mercedesovega oddelka AMG na voljo v treh različicah. A bolj kot tiste “običajne” nas zanima najbolj prestižna in mišičasta. Ta bo nosila oznako S 63 in bo pod motornim pokrovom skrivala sicer za to oznako običajnih 630 konjev ter kar zvrhanih 900 njutonmetrov navora.
ABT AUDI RS4-R: 523 KONJEV ZA KARAVANSKE NAVDUŠENCE
ABT predelava RS4-R se je poigrala predvsem z motorjem. 2,9-litrski 6-valjni biturbinski V-motor ima 20 konjskih moči več kot standardna različica Audija RS4, kar je natanko 523 konjskih moči. Prav tako je bil povečan navor na 690 Nm, kar pomeni 90 dodatnih Nm. A bistvo RS4-R ni zgolj v motorju, temveč tudi v drugih predelavah. ABT mu je vgradil visoko zmogljiv športen izpušni sistem s štirimi karbonskimi zaključki izpušnih cevi s premerom 102 milimetra. Vse to, da bi izboljšali vznemirljivi napev izboljšanega V6-motorja. Kot je s slik razvidno, je dobil ABT RS4-R kopico dodatkov iz karbonskih vlaken, tako zunaj kot znotraj avtomobila. Znebili so se serijskih 19-palčnih platišč in namesto njih namestili še bolj opazna 21-palčna platišča. Povsem prenovljeno je bilo podvozje z višinsko nastavljivimi vzmetmi in športnimi stabilizatorji.
CUPRA E-RACER: PRAVI ELEKTRIČNI DIRKALNIK
Znanih je le malo podatkov o električnem dirkalniku Cupra e-Racer, zagotovo pa vemo, da bo imel pogon na zadnji kolesni par in 402 konjski moči. Elektromotorju bo mogoče spremeniti parametre in prilagoditi izhodno moč vse do 670 konjskih moči. Cupra e-Racer je več kot očitno osnovan na Leonu TCR, le da se je odpovedal motorju na notranje zgorevanje in si je raje omislil električnega. V primerjavi z Leonom TCR je njegova električna različica pridobila 300 kilogramov teže, zaradi tega pa je drugačna tudi njena razporeditev, in sicer 40 : 60 v prid zadnjemu delu avtomobila. Regenerativno zaviranje povrne nekaj energije v baterijo z zmogljivostjo 65 kWh.
ALPINA XD3: DIZEL, KI NE SKLEPA KOMPROMISOV
Alpina, bavarski predelovalec vozil znamke BMW, je pod drobnogled vzela BMW-jev 3-litrski 6-valjni motor z dvema turbinama in ga še dodatno izboljšala. Končni rezultat predstavlja motor s 333 konjskimi močmi in ogromnimi 700 Nm navora. Če vas te številke še niso prepričale, vas bo morda podatek, da potrebuje Alpina XD3 od 0 do 100 km/h le 4,9 sekunde in doseže najvišjo hitrost 254 km/h. Če povemo bolj laično, v tem trenutku je Alpina XD3 eden izmed najhitrejših, če ne celo najhitrejši dizelsko gnani SUV na tržišču. Poraba naj bi po meritvenemu standardu WLTP bila 9 l/100 km, pri tem pa naj bi se proizvedlo 238 gramov CO2 na prevoženi kilometer.
JAGUAR I-PACE: TEHNOLOŠKO NAJNAPREDNEJŠI JAGUAR
Takšno učinkovitost Jaguarju I-PACE-u omogoča baterija z zmogljivostjo 90 kilovatnih ur. Ta ima shranjene dovolj energije za 386 prevoženih kilometrov. Regenerativno zaviranje in vožnja z uporabo le stopalke za plin omogočata maksimalno prevoženo razdaljo. Polnjenje baterije do 80 % zmogljivosti zahteva zgolj 40 minut, ob predpostavki, da smo avtomobil priklopili na hitro DC-polnilnico z močjo stotih kilovatov. Če bi I-PACE-a polnili na standardni gospodinjski vtičnici, bi za 80 % napolnjenost baterije potrebovali 10 ur časa.
HYUNDAI KONA ELECTRIC: DOVOLJ ENERGIJE ZA 476 KILOMETROV DOLGO POT
Vstopna Hyundai Kona Electric ima elektromotor z močjo 133 konjskih moči in takojšnjih 395 Nm navora. Ima 39,2-kWh baterijo, kar zadostuje za do 300 kilometrov prevožene razdalje. Te meritve so opravljene po novem meritvenem standardu WLTP, ki predstavljajo občutno izboljšano različico meritvenega standarda NEDC. Prvi predstavlja sistem svetovnega testiranja lahkih vozil, drugi pa novi evropski vozni cikel. Druga različica električne Kone ima elektromotor z 201 konjsko močjo in prav tako takojšnjih 395 Nm navora. Ima precej večjo 64-kWh baterijo, kar poveča mogočo prevoženo razdaljo na malo več kot 470 kilometrov po meritvenemu standardu WLTP.
ITALDESIGN ZEROUNO ROADSTER: STRUPENI ŠPORTNIK ŠE “ZGORAJ BREZ”
Da ne bo pomote, do stebrička A je Italdesign Zerouno Rodaster povsem enak, kot je njegov brat, ki ima trdo streho. Od stebrička A dalje pa se podobnosti končajo, saj ima Roadster odstranljivo streho, ki jo bo po vsej verjetnosti treba ročno odstraniti in namestiti, saj za to nima predvidenega mehanizma. Za voznikom in sovoznikom imamo dve “grbini” in steklo med njima, ki deluje kot vetrna zaščita. Na zadku tudi tokrat prevladujejo reže za zrak, nad zadnjim difuzorjem pa najdemo majhno odprtino izpušnega sistema.
TOYOTA AYGO: ESTETSKO PRENOVLJENI MALČEK
Čeprav ima Toyota Aygo črko “X” za svoj podpis, so bile spremembe okoli prednjega dela naravnane v smer, da bi Aygo postal bolj sofisticiran. Prednji žarometi se lahko pohvalijo z LED svetlobno tehnologijo in dodajo avtomobilu tisto bolj resno noto in nov svetlobni podpis. S strani je Aygo praktično kopija predhodnika, s to razliko, da so zadnje luči drugačne. Tudi te so v LED-tehnologiji in poživijo zadek avtomobila. Da se bo vaš Aygo razlikoval od ostalih, so na voljo novi dizajni 15-palčnih litih platišč in barvi karoserije Magenta ter Blue.
PEUGEOT RIFTER: DRUŽINSKI AVTOMOBIL Z NOVIM IMENOM IN OPREMO GT LINE
Tako kot preostala družinska avtomobila bo tudi Peugeot Rifter na voljo z petimi ali sedmimi sedeži in v dolžini 4,4 oziroma 4,75 metra. Pri daljši različici so zadnji sedeži pomični naprej in nazaj in jih boste lahko zložili v dno avtomobila, s tem pa pridobili ravno nakladalno površino. Krajša različica s petimi sedeži ima 775 litrov prtljažnega prostora. Če potrebujete maksimalno razpoložljivost prtljažnega prostora, bo treba izbrati podaljšano različico, kjer boste lahko ob poklopljenih sedežih prepeljali za kar 4.000 litrov tovora. Pod stropom boste našli še dodaten predal s 14 litri prostora, ki je dostopen z zadnje sedežne vrste ali prek prtljažnih vrat.
FERRARI 488 PISTA: NOVA ZVERINA ZA DVIGOVANJE PRITISKA
“Telovadnica” in “vaditelji” v Marenellu so poskrbeli, da ima Ferrari 488 Pista kar 90 kilogramov manj v primerjavi s Ferrarijem 488 GTB. Pista tako tehta 1.280 kilogramov, ob predpostavki, da ima nameščeno vso dodatno opremo, ki je ravno tako narejena iz lahkih materialov. Po izgubi teže je prišla na vrsto še moč. Ta se je povečala za 50 konjskih moči in je zdaj mamljivih 711 konjskih moči. Po navedbah Ferrarija je to največje povečanje moči, ki ga je bila deležna katerakoli posebna serija njihovih avtomobilov. Najmočnejši 8-valjni V motor v Ferrarijevi zgodovini je poleg povečane moči dobil še dodatnih 10 Nm navora in ima zdaj kar 770 Nm navora.
MERCEDES-BENZ C: VEČ “KONJIČKOV” IN OPAZNA NADGRADNJA TEHNOLOGIJE
Zunanjost avtomobili 2019 Mercedes-Benz C ponuja subtilne, a opazne spremembe. Prednja AMG diamantna maska je zdaj del standardne opreme, še dodatno pa jo popestrijo standardni LED-žarometi. Sprednji del ima rahlo spremenjene linije, prav tako zadnji, ki so mu dodali še opazen difuzor. Zadnje luči so prav tako v LED-tehnologiji. Na voljo so sveža 17-palčna dvojna petkraka platišča in dve novi kovinski barvi, srebrna Mojave in zelena Emerald Green. Notranjost ostaja skorajda nespremenjena, razen v primeru, da se odločite za 12,3-palčni zaslon namesto standardnih instrumentov. Prenovljeni volanski obroč ponuja drsne tipke, kar smo prvič spoznali pri Mercedesih razreda E.
MERCEDES-MAYBACH S: OSVEŽITEV Z OBČUTNO VEČ LUKSUZA
Osveženi Mercedes-Maybach S se od limuzine Mercedes-Benz S loči po prednji maski, ki ima navpične in ne vodoravnih letvic. Okoli avtomobila je dodanih več s kromom prevlečenih površin, kar še dodatno izpostavi luksuz. Največja razlika se bo opazila na stranskem profilu. Maybach S namreč meri kar 5,461 metra v dolžino in ima kar 3,365 metra dolgo medosno razdaljo. To pomeni, da je Maybach S za 254 milimetrov daljši od Mercedesa razreda S. Povečano dolžino bodo še najbolj opazili potniki na zadnjih sedežih. Mercedes-Maybach S bo na voljo v dvobarvni kombinaciji karoserije in to v devetih kombinacijah. Da barva novega Maybacha resnično zasije, jo prekrijejo z dvema plastema prozornega laka, in preden nanesejo ti zadnji plasti, delavci ročno zbrusijo osnovno barvo, da se ta prikaže v vsem svojem sijaju.
PORSCHE MISSION E CROSS TURISMO: NOVI PORSCHEJEV ELEKTRIČNI ZAPELJIVEC
Skupina Volkswagen, v katero spada tudi Porsche, ima veliko križancev oziroma terensko naravnanih različic modelov. Tako lahko kupci posežejo po Škodi Octavia Scout, Volkswagnu Passat Alltrack ali Audiju A6 Allroad. Tej usmeritvi se zdaj pridružuje tudi Porsche, ki je offroad različica pred časom predstavljenega Porsche Mission E. Porsche Mission E Cross Turismo je tako nekakšna karavanska oziroma razpotegnjena različica Porscheja Mission E s terenskimi lastnostmi. V dolžino meri 4,95 metra, ima štirikolesni pogon in dva elektromotorja s kar 600 konjskimi močmi. Takojšnji navor elektromotorja omogoča novemu Porscheju, da bo od 0 do 100 km/h pospešil v zgolj 3,5 sekunde, od 0 do 200 km/h pa v manj kot 12 sekundah. Najvišja hitrost pa bo več kot 250 km/h.
BUGATTI CHIRON SPORT: SUPERŠPORTNIK JE POSTAL ŠE HITREJŠI
Bistvo eksotičnega superšportnika še vedno ostaja njegovo srce 8-litrski 16-valjni W-motor s 1500 konjskimi močmi. Novi Bugatti Chiron Sport ima izboljšano vozno dinamiko in trše vzmetenje, medtem ko je motor ostal nespremenjen. Blažilniki so pri različici Sport za 10 % trši kot pri standardnem Chironu. To se opazi predvsem pri vožnji skozi ovinke. Chiron Sport je od zdaj bogatejši še za funkcijo Dynamic Torque Vectoring. Ta poskrbi, da dobi vsako kolo ravno toliko navora, kot ga v danem trenutku potrebuje. Tudi to pripomore k učinkovitejši vožnji skozi ovinke, sistem pa je mogoče uporabljati pri vseh voznih načinih.
LAMBORGHINI HURACAN PERFORMANTE SPYDER: BREZ STREHE IN ŠE BOLJ STRUPEN
Lahko ste prepričani, da Lamborghini Huracan Performante Spyder kljub mehki strehi ni izgubil prav nič ostrine. Še vedno uporablja uveljavljen princip Aerodinamica Lamborghini Attiva, ki zagotavlja maksimalen izkoristek aerodinamike in s tem še dodatno poveča zmogljivost. Tako kot kupe ima tudi različica Spyder izboljšan štirikolesni pogon, nadgrajeno podvozje in izboljšan elektronski stabilnostni program. Inženirji so se poigrali s krmilnim sistemom in z uporabo karbonski vlaken zmanjšali težo avtomobila za 35 kilogramov. Spyder tako tehta le 1507 kilogramov.
HYUNDAI LE FIL ROUGE: NAPOVEDUJE NOVE OBLIKOVNE SMERNICE ZNAMKE HYUNDAI
Kot že rečeno, se bodo vsi prihajajoči Hyundaievi avtomobili zgledovali pa najnovejšem konceptu. To velja za limuzine in SUV-je. Koncept ima podobo zapeljive limuzine, ki se je ne bi niti malo branili, če bi ugledala luč sveta v takšni obliki. Le Fil Rouge je zagotovo eden izmed najbolj privlačnih avtomobilov, ki je kadarkoli nosil Hyundaievo značko. Morebiti pa bomo v prihodnje priča tako elegantni limuzini pod okriljem blagovne znamke Genesis.
BENTLEY BENTAYGA HYBRID: NAJBOLJ EKOLOŠKI BENTLEY VSEH ČASOV
Bentley Bentayga Hybrid ima turbinski 3-litrski 6-valjni V-motor, ki mu dodatno moč ponuja še elektromotor. Več podatkov o moči motorja in zmogljivosti baterije žal še ni znanih, vemo pa to, da boste lahko zgolj na električno energijo s hibridno Bentaygo prevozili do 50 kilometrov po meritvenih standardih NEDC. Polnjenje baterije zahteva okoli dve uri in pol. Zunanjost Bentayge kljub pogonu ostaja enaka. Skorajda. Najbolj opazna razlika so seveda vratca, ki skrivajo priključek za priklop na električno omrežje. Poleg tega so logotipi proizvajalca dobili bakreno barvno noto, da se prepozna ekološka orientiranost Bentayge Hybrid.
VOLKSWAGEN I.D. VIZZION CONCEPT: FUTURISTI, TO BO VAŠ NASLEDNJI AVTO
Mnogi avtomobilistični zanesenjaki se držijo za glavo, ko jim avtomobilistični proizvajalci napovedujejo avtomobile brez voznikov in pogone brez hlapov. A to je vsekakor gotova prihodnost avtomobilističnega sveta, ki ji nihče ne more uiti. Tako lahko skoraj stavimo, da bodo vozila, ki bodo omogočala 5. stopnjo avtonomne vožnje, preprečevala nezgode in posledično imela nižje zavarovalne premije, saj bo verjetnost nezgode nekaj 100-krat manjša. Pametni sistemi že zdaj preprečujejo na primer nezgode pri parkiranju vozila, ko senzorji preprečijo, da bi se na primer naslonili na drug avtomobil. Večina novih vozil pa je opremljena s sistemom “city safty”, ki do določene hitrosti preprečuje oziroma že avtomatično poseže v vožnjo in vozilo ustavi, da prepreči nalet ali poškodbo pešca. Vse napredne sisteme lahko spoznavamo tudi pri Volkswagnu I.D. Vizzion Concept.
LEXUS UX: POGUMEN DIZAJN, NOVA PLATFORMA IN, KAKOPAK, HIBRIDEN POGON
Lexus na naših cestah ni pogost, a verjamemo, da ima prav model UX pri slovenskih kupcih velik potencial. Vstopa namreč v segment križancev, ki lahko igrajo več vlog hkrati in tako zadovoljijo vedno bolj zahtevne kupce avtomobilov. Lexus bo po godu urbanim nomadom in tistim, ki ne želijo biti povprečni. Samo poglejte njegov bahaški “nos” in linije, ki sledijo japonski tradiciji oblikovanja. Če so vam všeč avtomobili iz dežele vzhajajočega sonca, potem se je UX že zapisal visoko na seznam vaše izbire. Notranjost sicer sledi avantgardnemu oblikovanju zunanjosti. Je bolj umirjena, a vseeno izjemno sodobna. V notranjosti kraljuje japonska tehnika šivanja usnja, imenovana sashiko. Ta se uporablja pri šivanju uniform za borilne športe, kot sta judo ali kendo.
POP.UP NEXT: AUDI, AIRBUS IN ITALDESIGN – TAKO VIDIJO PRIHODNOST
Pri Italdesignu pravijo, da projekt Pop.Up Next predstavlja naslednji korak v zmanjšanju zastojev in sprostitvi prometa v urbanih središčih. Gre za popolnoma električno rešitev brez škodljivih izpustov. Pop.Up Next je pravzaprav električni avtomobil, ki se lahko loči od svoje pogonske enote in s pomočjo štirih propelerjev brez težav poleti v zrak. Prvotna ideja je bila predstavljena že na lanskem ženevskem avtosalonu, a odkar se je projektu pridružil Audi, je vse skupaj postalo tehnološko precej bolj dovršeno in še bolj zanimivo.