fbpx

Bo Google postal mega globalna super aplikacija – po vzoru kitajskega WeChat

Na poti k globalni prevladi vsebine

Google
Foto: Google

V digitalnem svetu, kjer vsaka sekunda šteje, Google z umetno inteligenco orje ledino nove dobe. Mogoče vsaj navidezno nekoliko zaostaja, a vseeno je spredaj. Njegov prehod od preprostega iskalnika do vodilne vsebinske platforme ni zgolj tehnološki napredek, ampak strategija za globalno prevlado v dostopu do informacij in hkrati lastništva vsebine.

Google je že davno presegel svojo prvotno vlogo iskalnika. Njegove ambicije razširijo v vsako nišo digitalnega vesolja. Ni več zgolj portal, kjer najdemo povezave do drugih spletnih mest. Google postaja neposreden ponudnik vsebin; od športnih rezultatov, ki so na voljo še pred obiskom novičarske spletne strani, do turističnih paketov, ki združujejo namestitve in letalske vozovnice brez posrednikov. V tem kontekstu Google deluje kot posrednik, ki uporabnika vodi skozi celoten nakupovalni proces – od iskanja informacij do končnega nakupa. Google si prizadeva izkoristiti svoje algoritme umetne inteligence, da ne samo predvidi, kaj uporabniki iščejo, ampak jim to tudi takoj ponudi. Poleg sektorja storitev in aktualnih informacij se vedno bolj uveljavlja kot lastna medijska platforma. Tudi zaradi servisovb kot je YouTube.

Efekt babilonskega stolpa: Večjezičnost in dostopnost

Ena izmed ključnih strategij, s katero Google utrjuje svojo vlogo globalne sile vsebin, je večjezičnost. Zmožnost AI, da ponudi vsebine v številnih jezikih, demokratizira dostop do informacij na način, ki prej ni bil možen. Google se z umetno inteligenco približuje viziji, kjer lahko vsak uporabnik, ne glede na jezikovne ovire, dostopa do globalnega znanja. Resnično pričakujemo, da boste že v manj kot letu dni lahko gledali videoposnetke na Googlovi platformi YouTube v izvornem jeziku in hkrati v vseh večjih svetovnih jezikih. Videoposnetki bodo prevedeni v francoščino, nemščino in druge jezike, pri čemer bo umetna inteligenca prilagodila tudi tako imenovani “lip sync”. S tem bo Google omogočil ustvarjanje kakovostne vsebine tudi manjšim, lokaliziranim ustvarjalcem. Hkrati pa bo avtomatično pridobil več zanimive vsebine, namesto relativno majhnega zgornjega trikotnika ustvarjalcev, ki jih vsi poznamo.

Primer simulanega prevoda > nemščina > angleščina


Že danes Google Translate v okviru brskalnika Google Chrome uporabnikom glede na nastavitve ponudi možnost prevoda strani v njihov jezik, če zazna, da je stran v drugem jeziku. Ta funkcija se bo v prihodnosti še razširila in postala po določenih avtomatizmih praktično prednastavljena. Hitri, oziroma takojšnji prevodi bodo kmalu boljši od živih prevajalcev, ki so zaradi AI v zadnjem letu izgubili velik del posla. Platforma za vsebino in monopol nad distribucijo informacij Dominanca ali monopol nad ustvarjanjem videa, ki je popolnoma jasen v okviru platforme YouTube, se zna prenesti tudi v nekatere druge segmente medijskega delovanja. Google s svojimi Google Cloud rešitvami ponuja različne zelo zanimive rešitve, ki poleg Google Translate omogočajo tudi različne bralnike tekstov v audio obliki in podobno. Google pa je resnično tudi največji vir prometa obstoječim medijskim spletnim mestom in je od njegove “dobre” volje in seveda presoje odvisen praktično celoten promet določenega medija z izjemo družbenih medijev, ki v zadnjih letih zmanjšujejo “napotovanje” izven kroga svoje aplikacije, saj si želijo, da ljudje čim več vsebine ustvarjajo prav pri njih in za njihovo platformo. Tudi zato Google močno pridobiva na veljavi, kot glavni distributor vsebine in “filter” spleta, ki pa ima poleg ambicije napotovanja seveda tudi veliko ambicijo kontrole nad vsebino. In v tem segmentu lahko Google označimo že kot mega aplikacijo.

Foto: Google / Bo Google prav zaradi AI postal super aplikacija?

Je Google že mega super aplikacija ali pa ima ambicijo to postati?

Google, tehnološki gigant, ki že desetletja dominira na spletu s svojimi iskalnimi in oglaševalskimi storitvami, v zadnjih letih pa se vse bolj širi tudi na druga področja. Njegove storitve, kot so Gmail, Google Maps, Google Pay, in YouTube, so postale skoraj nepogrešljive v digitalni dobi. Vendar ali to pomeni, da je Google na poti, da postane “super aplikacija” na način, kot je to WeChat na Kitajskem? WeChat, ki ga pogosto opisujejo kot “aplikacijo za vse”, ponuja široko paleto storitev od sporočanja, družbenih omrežij, do plačilnih sistemov in celo uradnih vladnih storitev v eni sami aplikaciji. Google, čeprav obsežen, deluje bolj kot zbirka medsebojno povezanih storitev kot pa kot enotna platforma. Da bi Google dosegel status mega super aplikacije, bi moral svoje storitve še tesneje integrirati, tako da bi uporabniki lahko izvajali številne dejavnosti brez zapuščanja ekosistema Google. To bi vključevalo izboljšave Google Pay, da bi postal ključni del nakupovalnih in finančnih transakcij, kot tudi razvoj bolj povezanih socialnih in komunikacijskih funkcij znotraj svojih platform. Posebej se zdi, da bi Google to lahko dosegel z integracijo AI asistenta, ki bi deloval kot kontrolni center uporabnikove izkušnje. Torej poevzovalec vseh servisov.  Prav AI osebni asistent, ki bi v ozadju pametno povezal različne navidezno ločene servise Google in jih združil v celovit ekosistem, bi lahko igral ključno vlogo. Si predstavljate, da nekdo odgovarja v slogu vaših emailov zato ker je pogruntal stil vašega pisanja, izbska mail sporočila z visoko prioriteto glede na razumljeno vsebino vašega inboxa. Avtomatično ustvari Google Calendar dogodek. Ali pa za vas rezervira termin pri Frizerju. Takšna platforma, bo pomenila popolno prevlado določenega segmenat industrije in je primerljiva z BlackBerry vs Apple iPhone. Vsem ostalim bo enostavno manjkal glavni del, v našem primeru multimodalni AI.

Tak sistem bi uporabnikom ponudil izkušnjo, ki bi bila na nek način podobna WeChatu, vendar na bolj subtilnem nivoju. Sistem, ki bi poznal uporabnikove vzorce in navade, bi lahko bil prvi korak do mega uporabe aplikacije, ki bi jo uporabljal pravzaprav vsak. Poleg tehničnih in funkcionalnih izboljšav bi Google moral premagati tudi regulativne in zasebnostne izzive, s katerimi se srečuje v različnih delih sveta. Prav tako bi moral svoje storitve prilagoditi in lokalizirati za različne globalne trge, kar je ključni del uspeha WeChata na Kitajskem. Vendar pa je Google že močno vpet v življenja svojih uporabnikov in s pravimi potezami bi lahko še dodatno utrdil svojo pozicijo. Ambicije in potencial ima, ali in kdaj bo to resnično udejanjil, pa ostaja odprto vprašanje. Če Google nadaljuje s svojimi inovacijami in širi svoje storitve, bi lahko v prihodnosti resnično postal “super aplikacija”, ki bi lahko bila enakovredna ali celo presegla funkcionalnosti WeChata.

Kje točno je Google?!

Ko tehnološki vizionarji kot je Elon Musk razpravljajo o konceptu “super aplikacije”, pogosto spregledajo Googlovo že obstoječo dominanco. Google, ki se ponaša z navidezno nepovezanimi storitvami, že dolgo deluje kot koherentna super aplikacija. Vendar, v svoji pragmatičnosti, Google teh dosežkov ne obeša na velik zvon. Kljub temu določeni razvojni trendi nakazujejo, da bi lahko umetna inteligenca dodala še zadnji košček v mozaik te zgodbe. Nedavno predstavljena multimodalna umetna inteligenca, ki zmore samostojno upravljati skoraj vsako informacijo na spletu in vsako Googlovo aplikacijo, kaže na to potencialno preobrazbo. Tak asistent, ki bi uporabnika globoko poznal – od njegovih spletnih navad do načina pisanja e-pošte in vzorcev obnašanja – bi lahko ustvaril resnično “super mega aplikacijo”, enotno rešitev za prihodnost. Pogajanja podjetja Apple o uporabi Googlove AI le še potrjujejo, da ima Google že v rokah ključe do te tehnologije. A ker je ta koncept še vedno precej avantgarden, se zdi, da svet za takšno tehnologijo še ni povsem pripravljen.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.