shutterstock_722426974
Utrip mesta · mobilno

Večina nas kupuje rabljene avtomobile. In veliko nas je že imelo slabo izkušnjo z nakupom rabljenega avtomobila. V tem zapisu bomo skušali zbrati osnovne korake, s katerimi bo vaša možnost za nakup odličnega rabljenega avtomobila velika. Zato preverite seznam najbolj pomembnih korakov, ki se jih moramo držati, da bi lahko kupili odličen rabljen avtomobil.

Nakup rabljenega avtomobila je lahko svojevrstna odisejada. Pasti v katere se lahko ujamemo izjemne. Tudi zato velja ob nakupu rabljenega avtomobila upoštevati določene korake s katerimi si boste zagotovili kar se da veliko možnosti, da boste kupili res odličen avtomobil. Tudi zato smo izbrali pomembnejše korake, ki jih upoštevajte pri nakupu.

SKRIVNOSTI, KI VAM JIH AVTO-DILERJI NE BODO IZDALI

Odločitev za blagovno znamko in model rabljenega avtomobila

Ljudje vse prevečkrat kupujemo le z očmi in čustvi. To še posebej velja za rabljene avtomobile, kjer sta velikokrat znamka in videz avtomobila tisto kar odloči. Pri tem pa pozabljamo, da določene blagovne znamke in serije avtomobilov veljajo za bolj kvarljive ali dražje za popravilo in lastništvo. V kolikor ste se že odločili za nakup rabljenega vozila,  že razmišljate pragmatično in ne želite plačati relativno visoke vrednosti novega vozila. Tudi zato vam svetujemo, da razmislite o nakupu starega vozila nekoliko bolj poglobljeno. Kaj torej predlagamo? Da si sestavite listo kandidatov, torej vozil, ki so vam všeč. Potem na različnih spletnih straneh preverite, kako se ta vozila obnesejo v praksi, kakšni so stroški vzdrževanja in kje so tipične oziroma znane težave na vozilih.

Obstaja namreč kar nekaj spletnih mest, kjer se statistično vodijo podatki o okvarah določenega modela vozila in zadovoljstvu lastnikov. Tovrstni “projekti” so nastali zaradi trga podaljšanih garancij za rabljena vozila. In ker zavarovalnice nič ne prepuščajo naključjem, so tovrstne informacije o modelu avtomobila zelo pomembne, saj boste tako videli kjer so težavne točke ali tipične okvare. Na ta način boste med potencialnimi kandidati za nakup lahko izbrali tistega, na katerega se boste najlažje zanesli oziroma najboljšo splošno zanesljivost in zadovoljstvo kupcev, oziroma boste vedeli na kaj morate biti pozorni pri pregledu avtomobila. Torej, kaj so tiste tipične okvare avtomobila, ki bi ga radi kupili in ali so bile že odpravljene v preteklosti. Seveda, če se ne boste prepustili čustvom in kupili preprosto tistega, ki vam je bolj pri srcu.

Ko izberete znamko in model vozila, je čas za raziskovanje trga.

Izbrali ste kandidata, avtomobil, ki vam je všeč. Avtomobil, ki si ga resnično želite. In zdaj je čas za raziskavo trga, analizo cene in izgubljenih vrednosti. Tu vam predlagamo, da uporabljate tako lokalne “tržnice”, kot je avto.net, kot more biti večje platforme, kot je mobile.de.

Oziroma med drugim uporabite servis Usedfirst, da ugotovite povprečno izgubo vrednosti vozila določene znamke in modela.

Cene avtomobilov se lahko namreč od trga do trga izjemno razlikujejo. Tako lahko določeno znamko ali model v Nemčiji kupiš z izjemno cenovno razliko glede na domačo slovensko ponudbo. Na drugi strani pa se pri določenih znamkah dogaja, da so cene pri nas enake ali celo nižje. Torej glede na znamko, vrsto vozila, prostornino so lahko cene precej razlikujejo. Ko boste dobili približne povprečne vrednosti (tudi z uporabo servisa kot je Usedfirst), lahko izračunate ali se vam splača avtomobil uvoziti preko posrednika oziroma ali je avtomobil bolje kupiti pri lokalnemu trgovcu (veliko trgovcev z rabljenimi vozili omogoča izvedbo uvoza rabljenega vozila). Nekatere znamke v prvih leti izjemno izgubljajo – tu govorimo predvsem o premijskih blagovnih znamkah. Določena vozila do 5 let starosti izgubijo tudi do 70 ali več odstotkov njihove nabavne vrednosti – predvsem vozila iz premijskega razreda. Še vedno pa gre za vozila, ki so tehnološko popolnoma aktualna in v marsičem (varnost, poraba, dodatna oprema) izjemno konkurenčna novim vozilom. Tudi zato ker premijski razredi avtomobilov dobijo vse “sladkorčke” običajnih vozil – tudi do pet let pred običajnimi vozili srednjega cenovnega razreda.

Prvi ogled avtomobila – s seboj vzemite prijatelja.

Izbrali ste rabljeni avtomobil  in se odločili, da ga želite videti tudi v živo. V tistem trenutku samemu sebi obljubite, da avtomobila ne boste odpeljali še isti dan. Namreč v kolikor želite izvesti varen nakup, je preprosto preveč stvari, ki jih morate preveriti, da bi se na koncu prepričali ali je avtomobil dober. Dobrega rabljenega avtomobila preprosto ne moreš kupiti spontano. Slednje namreč predstavlja popolno loterijo. Pripeljite tudi dodaten par oči, prijatelja, ki bo morebiti opazil pomankljivosti, ki bi vam lahko hitro ušle. Z njim se odpravite na tudi na testno vožnjo, kjer naj del vožnje prevozi za vami in opazuje vozilo in njegovo obnašanje (ali se čudno kadi iz izpuha, kako se obnašajo kolesa, v kakšnem stanju so luči). Predlagamo tudi sledeče obvezne korake pred nakupom!

Uporabite “check listo” – seznam preverjanja.

Na spletu in na povezavah, ki jih delimo v tem članku boste našli seznam za temeljit pregled rabljenega avtomobila. Slednji vam bodo pomagale, da boste samemu sebi odgovorili, kaj je z rabljenim avtomobilom in si o njem ustvarili resničen vtis. Ti seznam vas bo sistematično vodil čez kritične točke avtomobila, ki vam bodo govorile zgodbo o realnosti prevoženih kilometrov, vzdrževanju ter vseh ostalih zadevah, na katere ne boste niti pomisli ob ogledu. Zato je nujno, da si slednjo natisnete in tudi fizično izpolnite ob samem ogledu in testni vožnji.

Na prvem ogledu vselej preverite osnove:

Vso zgodovino servisiranja, ki mora biti logična in natisnjena pri pooblaščenem serviserju (elektronska servisna knjiga).

Pri vizualnem izgledu vozila boste takoj vedeli ali je avtomobil v pravem stanju. Vendar bodite posebej pozorni na te točke:
stanje obrabe sprednjih žarometov ter letnica in teden izdelave (sledi večje obrabe, sledi kamnov, lahko pomenijo visoke kilometre);
stanje prednjega vetrobranskega stekla (brez pik in poškodb) – letnik izdelave;
stanje A-stebrička ob vetrobranskemu steklu in zgornjega dela strehe nad vetrobranskim steklom. (Ob nesrečah in trkih je ta del največkrat nepoškodovan. Iz slednjega lahko vidite točno obrabo in kilometre, saj se kamenčkom iz cestišča ne da ubežati. Če je ta del praktično kot nov, avto nima več kot 100.000 kilometrov.);
stanje hladilnika in hladilnih elementov (poglejte skozi odprtine hladilnika – precejšnja obraba lahko pomeni visoke kilometre);
stanje zavornih kolutov – kot indikator prevoženih kilometrov in vprašanje ali so originalni, oziroma že zamenjani. Zavorni koluti načeloma zahtevajo zamenjavo v povprečju na okoli 100.000 kilometrov oziroma dva servisna intervala zavornih oblog. To pomeni, da če kupujte avtomobil, ki ima pod 100.000 kilometrov, so diski lahko v slabem stanju ali pa so bili ravnokar menjani;
obraba volana, stopalk in sedežev – so lahko izjemno dobri indikatorji,koliko kilometrov ima rabljeno vozilo. Pod 100.000 kilometri večinoma obraba volana ne bi smela biti vidna oziroma bi slednji moral imeti le manjše sledi obrabe (bolj svetleč material). Prav tako bi morale biti stopalke kot nove in sedeži praktično brez sledi obrabe. Pri avtomobilih, ki so stari več kot 5 let, morate upoštevati tudi faktor “časa”, ki močno vpliva na materiale. Tu so garažirana vozila v veliki prednosti, saj niso podvržena soncu in velikim temperaturnim razlikam. Njihova notranjost pa je vsekakor dosti bolje ohranjena.

Zgoraj navedeno so le osnovni koraki in prve točke pregleda indikatorji, kaj se dogaja z vozilom in ali se stvari ujemajo.

Pred nakupom peljite avto pooblaščenemu serviserju ali dobremu mehaniku.

Vsekakor pred nakupom opravite pregled pri pooblaščenem serviserju ali dobrem mehaniku. Pri pooblaščenem serviserju vam bodo dali korektno informacijo o avtomobilu tudi in na podlagi elektronsko vodene servisne zgodovine. V kolikor imate določene pomisleke in skrbi jih vsekakor zaupajte servisnemu referentu. Tako lahko vprašate ali so vgrajeni koluti zavor (prva vgradnja ter ostala podobna vprašanja) oziroma jasno izrazite dvom o prevoženih kilometrih in z njimi povezanimi indikatorji. Prav tako pri pooblaščenem serviserju zahtevajte predračun za prvi predvideni redni servis. Tako boste točno vedeli, kaj vas čaka, ko jih boste obiskali prvič. Še bolje od prvega, a le v primeru, ko vam pooblaščen serviser potrdi servisno zgodovino je, da rabljeno vozilo odpeljete do dobrega mehanika, ki pa ni nujno pooblaščen. Slednji naj se obnaša tako, kot bi vozilo kupoval zase in vam razkrije vse malenkosti, ki ga skrbijo. Pred odhodom tako enim kot drugim, pa vsekakor preverite, katere so tipične težave modela, ki ste si ga izbrali in prosite, da na servisu posebej pozorno preverijo “kritične točke” modela in ugotovijo njihovo stanje.

Tudi v Sloveniji obstajajo specialisti kot je – Autoanalitica.si, ki realno ocenijo in poišče vse potencialne krtične točke vašega bodočega nakupa ter vam pripravijo certifikat o stanju vašega “bodočega” nakupa.

Ali je bil avto močneje poškodovan ali udeležen v nesreči?!

Prvo pravilo, ki ga tu upoštevajte je, da preverite ali so prednji žarometi iste letnice in tedna, predvsem letnice, ko je bilo vozilo proizvedeno. Preverite lahko seveda še veliko drugih malenkosti. Kot je tudi leto in teden izdelave vetrobranskega stekla ter ostale malenkosti. Velikokrat je indikator, da je bil avtomobil popravljen tudi ostanki določenih “del”, kot so vidno poliranje karoserije, ki se vidi ob tesnilih ter pikice prozornega laka, ki je viden na steklih vozila. Idealen scenarij je, da vozilo ni bilo “polirano”, ker so tako vidne razlike med že popravljenimi in neopravljenimi deli karoserije. Velikokrat lahko za ugotavljanje stanja laka uporabite kar svoj mobilni telefon in njegovo bliskavico. A ni ga boljšega pregleda, kot pregleda nekoga, ki se dnevno srečuje z vozili in njihovimi poškodbami. Tu so seveda najboljši ličarji, ki bodo takoj opazili, kateri del karoserije je poškodovan. Tudi zato lahko ob pregledu vozila naročite še meritev in pregled karoserije na pretekle poškodbe in večje posege, ki morebiti niso vodeni elektronsko – v sami elektronski servisni knjigi.

Trik: Uporabite pa lahko enostaven test z magnetom, ki na kovinskih delih pokaže ali je bilo vozilo izdatno “kitano” ob poškodbi. Saj tam magnet ne bo držal.

Razlog za prodajo – vprašajte zakaj se avto prodaja!

Izjemno dobro psihološko vprašanje prodajalcu avtomobila je tudi vprašanje, zakaj se avtomobil prodaja. Iz prodajalčeve zgodbe boste hitro spoznali ali je zgodba resnična ali skoraj neverjetna. Velikokrat je najboljša zgodba menjava staro za novo vozilo, pri trgovcu iste blagovne znamke.

Prodajalec je trgovec z avtomobil oziroma fizična oseba.

Vsekakor priporočamo nakup pri trgovcu z vozili, saj se večino prevar zgodi prav v segmentu prodaje fizičnih oseb. Pravne osebe in večje trgovce z avtomobili namreč zavezuje množica zakonov – kot je ZGD (zakon o gospodarskih družbah) ter OZ (obligacijski zakonik), slednja urejata pravice in obevznosti podjetji do svojih kupcev in sta načeloma nad pogodbami, ki so lahko tudi v nasprotju z zakoni in tako neveljavne. Vsekakor vam lahko trgovec z rabljenimi vozili zagotovi podaljšano garancijo rabljenega vozila, ki je izjemno priporočljiv element vaših odgovorov s trgovcem. Slednja lahko krije večje okvare tudi do leta dni po nakupu vozila, ki je sicer izven garancijskih rokov proizvajalca.

Kanček sreče in zdrave pameti, tako kot pri vsem v življenju.

Pri nakupu rabljenega vozila morate vsekakor imeti tudi kanček sreče. Tudi, če naredite vse kljukice, vas lahko za naslednjim ovinkom čaka okvara. A tako je tudi z novimi vozili, kjer ni pravil ali boste kupili avto, ki vam bo služil odlično ali avto, ki so ga naredili v nočni izmeni z množico težav. A tu vam bo odlično služila tovarniška garancija. Pri nakupu rabljenega vozila vam na srce polagamo tudi temeljito preverbo stroškov lastništva ter rezervnih delov. To lahko naredite z aplikacijo, kot je AutoDoc, kjer vpišete podatke vozila in že lahko preverite cene prav vseh rezervnih delov v prosti prodaji.

Tudi tako boste ugotovili, kaj vas čaka ob lastništvu, hkrati pa boste lahko preverjali cene pooblaščenih serviserjev, ki velikokrat te dele zaračunajo z večkratnikom njihove tržne vrednosti. Zato za večje posege vselej zahtevajte predračun in preverjajte postavke s cenami na spletu. A to je že vsebina nekega drugega zapisa z naslovom:”Kako servisiram rabljeno premijsko vozilo”, ki že nastaja in bo objavljena v kratkem.

Za konec lahko zapišemo, da ni točnega recepta za nakup rabljenega vozila, zgornje točke pa so le grobe smernice. Vsekakor toplo priporočamo, da pred nakupom obiščete mehanika ali servis, kot je Autoanalitika.si, kjer vam bodo ocenili “realno” vrednost vašega bodočega nakupa ter preprečili morebitno večjo luknjo v denarnici. Hkrati je vsekakor vredno vaš novi nakup zavarovati s podaljšano garancijo, ki bo krila vse večje okvare vozila, z avtomobilom pa se boste vozili brezskrbno tako kot z novim.


alfa-romeo-giulia-and-stelvio-nero-edizione 10 avtomobilov, za katere ne moreš verjeti, da imajo motor drugega proizvajalca volvo-xc60-safety (1) 6 varnostnih sistemov, ki rešujejo življenja in jih mora imeti tvoj novi avtomobil BMW Z4 20 avtomobilov, ki si jih želimo dobiti v roke v letu 2018 V kateri državi je vožnja najbolj nevarna? 10 držav, v katerih je vožnja najbolj nevarna · ·