fbpx

AION UT If the VW ID.3 is Europe's city dude, the Aion UT is its Chinese Bruce Lee

Aion UT prihaja v Evropo

AION UT
Foto: Gac

Have you ever wondered what the Volkswagen ID.3 would look like if it were transferred to the strict Chinese markets? Here's the answer - the Aion UT, an electric car that looks like the ID.3, but for a third of the price. Yes, you read that right. This Chinese little guy promises to redefine what an affordable EV means, boasting a starting price of around 13,000 euros in the domestic market (less than a dinner at some overly 'fancy' restaurant in Paris). Here's everything you need to know about this automotive sensation - and believe me, it's not boring on four wheels!

Najprej številke. Aion UT meri 4,27 metra v dolžino, kar ga postavlja neposredno v dvoboj z ID.3, a dodaja nekaj šarma. Širok je 1,85 metra in visok 1,575 metra. Oblikovno ni revolucionar, a aerodinamične izboljšave – od poglobljenih vratnih kljuk do aerodinamičnih platišč, ki segajo od 16 do 19 palcev – namigujejo, da se Aion UT ne igra le na “ugodno”, ampak tudi na “pametno”.


Prednji del krasijo ovalne LED luči, zadnje luči v obliki črke C pa poskrbijo, da avtomobil na cesti izstopa. Črni stebrički dajejo občutek lebdeče strehe, kar bo všeč tistim, ki se radi pohvalijo pred sosedi.

Foto: Gac
Foto: Gac
Foto: Gac

Notranjost je kraljestvo zaslonov

Priznajmo, notranjost je kraljestvo zaslonov, in Aion UT to ve. Pred voznikom je digitalni kokpit, na sredini pa še dodatni zaslon za infotainment. Dodajte še dva indukcijska polnilnika (ker smo vsi obsedeni s telefoni), in dobite prepričljiv primer ‘tehnološkega šika’.

Doseg? Potovalni računalnik trdi, da lahko Aion UT prevozi do 600 kilometrov – zahvaljujoč bateriji LFP, ki je varno shranjena v tleh vozila. Čeprav specifikacije baterije še niso razkrite, je ta številka impresivna, sploh glede na ceno. Kitajci bodo vsekakor upoštevali faktor aerodinamičnosti, teže, ter seveda zmernosti motorja in takšen rezultat v mestu tudi dosegli.

Foto: Gac

Zmerno hiter, a vseeno 

Pod pokrovom je sinhroni elektromotor z močjo 100 kW (135 KM), kar ni ravno “hitro in drzni”, a tudi ne boste zadnji na semaforju. Največja hitrost je omejena na 150 km/h, kar je dovolj, da ne boste ogrozili družinskega popoldneva. Pospeški? Hja, recimo, da je dovolj športen za mestni promet.

Najbolj presenetljiv del zgodbe pa je cena. Kitajski kupci bodo za Aion UT odšteli manj kot 100.000 juanov (približno 13.000 evrov). Za primerjavo, VW ID.3 na Kitajskem stane okoli 17.000 evrov, medtem ko se v Evropi cene začnejo pri 32.990 evrih. Če je Aion UT po funkcionalnosti blizu ID.3, je v ceni svetlobna leta pred njim.

Aion UT se bo doma pomeril z Geely Geome Xingyuan and BYD Dolphin. Aion kot znamka ni neznanka; v portfelju imajo luksuzne SUV-je in celo hyper GT, ki obljublja doseg do 1.000 kilometrov. Če to ni dokaz, da kitajski proizvajalci postavljajo standarde, potem ne vem, kaj je.


Če pustimo šale ob strani, Aion UT predstavlja novo ero v avtomobilski industriji. Je dokaz, da lahko električni avtomobili pridejo brez luksuzne cene. Seveda, ne moremo pričakovati, da bo v celoti prekosil evropske tekmece, a glede na svoj cenovni razred ponuja presenetljivo veliko. V Evropo bi lahko prišel pod 25.000 evri. In če potem ponudi resen doseg, hitro polnjenje ter zmerne preformacne, bi ob subvenciji lahko bil tisti avtomobil iz vašega seznama zaželenih.

Ali bomo Aion UT videli na evropskih cestah? Za zdaj ni jasnega odgovora. A če pridobi homologacijo in se pojavi v prodaji, bi lahko povzročil pravo revolucijo. VW ID.3 in druščina, pripravljeni ali ne, kitajski val je tu!

With you since 2004

From 2004 we research urban trends and inform our community of followers daily about the latest in lifestyle, travel, style and products that inspire with passion. From 2023, we offer content in major global languages.