fbpx

Is BYD in trouble: The Chinese e-car giant between discounts, inventories and €42.8 billion in debt – and bankruptcy

Popusti do 34 %, zaloge za 3,2 meseca in dolg, ki vpije v nebo

Photo: Jan Macarol / Ai art

Po večletnem neustavljivem vzponu se BYD sooča z ohlajanjem prodaje, visokimi popusti, naraščajočimi zalogami in rekordnim zadolževanjem. Kaj se skriva za bleščečo fasado kitajske e-mobilnosti in kakšne priložnosti odpira to zatikanje za evropske proizvajalce? Je BYD v težavah?!

It is BYD v težavah?! Kitajska e-avtomobilska revolucija je kazala na nenehno vzpenjajočo krivuljo – en nov model na vsakih 48 ur, subvencije v višini približno 230 mrd € od 2009 do 2023 ter BYD, ki je zasedel prestol najhitreje rastočega proizvajalca EV. A zdaj se nekaj trga v najslabše strmoglavlja: prodaja drsi, popusti so do 34 %, zaloge avtomobilov bi pokrile kar 3,2 meseca proizvodnje, dolg pa je skočil na 42,8 mrd € (stanje 30. julija 2025).

Photo: BYD

Šokantna realnost Kitajske avtomobilske industrije: Je BYD v težavah

Kitajska je z nezadržno inovativnostjo in subvencijami postala svetovni motor e-mobilnosti. A ohlajanje se je začelo že sredi letošnjega leta: julijska proizvodnja je padla za 0,9 %, prodaja se je zvišala le za 0,6 % (v primerjavi z lanskim letom), medtem ko so hibridi PHEV zabeležili 22,6 % padec prodaje in 24,6 % manjšo proizvodnjo.

“Popusti do 34 % so kot pitje strupa, da ugasneš žejo,” je z rezko ironičnostjo komentiral šef Chery.

Photo: Jan Macarol / Ai art

Je BYD v težavah – vrsta orožij: Popusti in zaloge

  • 34 % popustov na 22 modelov, da bi pohitrili prodajo.
  • Zaloge avtomobilov sedaj dosegajo 3,2-mesečno proizvodnjo, kar pomeni tisoče neprodanih vozil.
  • Dolžniški balon: 42,8 mrd € posojil, kar ob 80 mrd € + letnega prometa ne predstavlja takojšnjega stečajnega tveganja, a ob manjših maržah lahko postane usodno.

Zlom dobaviteljev – Je BYD v težavah

BYD dobavitelje plačuje v povprečju šele po 275 dneh, kar je skoraj dvakrat več od povprečja kitajskih proizvajalcev (182 dni) in se primerja s 90 – 100 dneh pri zahodnih konkurentih. Dobavitelji, prisiljeni črpati kredite na osnovi tovornih računov, se ozirajo na vlado, ki je zahtevala plačila v 60 dneh od 1. junija 2025.

Mednarodne priložnosti in nevarnosti

Mnogi kitajski proizvajalci iščejo exit v izvozu in gradnji prodajne mreže v Evropi, kjer lahko dosegajo tudi dvakrat višje marže. A le redki, kot je BYD, si lahko privoščijo te stroške. Majhni proizvajalci s prodajo pod 200.000 vozili letno so tik pred izumrtjem.

Photo: BYD

Kaj to pomeni za evropske (in nemške) proizvajalce?

  • Konsolidacija: združevanje ali prevzemi manjših kitajskih znamk – priložnost za finančno močne Evropske hiše, da odkupijo tehnologijo in tržne deleže.
  • Konkurenčni odmik: Nemški proizvajalci se zdaj lahko poudarijo s preizkušeno kakovostjo, servisno mrežo in spoštovanjem standardov (EU GDPR, garancije, dobavljivost rezervnih delov).
  • Product-offenziva: Mercedesov novi CLA, BMW Nova Klasa in VW-jevi cenovno dostopni e-modeli imajo priložnost nadoknaditi izgubljeno ter prepričati skrbne evropske kupce.

Zaključek: Je BYD v težavah

Kitajska e-industrija je pokazala grdo plat hitro rastočega, subvencioniranega trga: divje preizkušanje cen, prevelika kapaciteta, umetno napihnjene statistike and pretegnjena dobaviteljska obdobja, kar je že povzročilo prva stečajna postopka (npr. Neta) in slabi napovedi za Nio. V tej neurejeni areni bodo preživeli le največji in najbolj prilagodljivi – BYD ostaja favorit, a tudi on ne more ignorirati naraščajočega dolga in nihanega povpraševanja.


Za evropske, zlasti nemške, proizvajalce je to idealna priložnost: prevzemi inovativnih, a finančno ranljivih kitajskih znamk, nadgradnja lastne tehnološke ponudbe in izkoriščanje zaupanja kupcev v zanesljivost ter servisne zaveze.

With you since 2004

From 2004 we research urban trends and inform our community of followers daily about the latest in lifestyle, travel, style and products that inspire with passion. From 2023, we offer content in major global languages.