fbpx

Ferrari 12Cilindri: brez turbo polnilnikov, brez hibrida, samo čistokrvni V12 motor

Ferrari 12Cilindri

Ferrari 12Cilindri
Foto: Ferrari

Ferrari je edinstven v svojem kombiniranju tradicije in napredne tehnologije. To se najbolj vidi pri najnovejšem modelu 12Cilindri, nasledniku modela 812 Superfast. Novi avtomobil, ki so ga predstavili v Miamiju, se osredotoča na to, kar ga definira – močan 12-valjni motor.

Najnovejši Ferrari, Ferrari 12Cilindri, predstavlja evolucijo Ferrarijevega 6,5-litrskega V12 motorja, ki se ponaša s kar 819 KM (612 kW) pri 9.250 obratih na minuto in z navorom 500 lb-ft (678 Nm) pri 7.250 obratih na minuto. Rdeča črta je postavljena pri osupljivih 9.500 obratih na minuto. Posebnost tega motorja je, da ne uporablja hibridne pomoči, a kljub temu ustreza vsem okoljskim standardom.

Foto: Ferrari
Foto: Ferrari
Foto: Ferrari

Ferrari 12Cilindri se ponaša z ikoničnim 6,5-litrskim V12 motorjem, ki ima globoke korenine v Ferrarijevi zgodovini. Ta motor, znan kot F140, je bil prvič uporabljen v legendarnem modelu Enzo, poimenovanem po ustanovitelju podjetja, Enzu Ferrariju. Skozi leta se je ta motor uveljavil kot simbol Ferrarijeve inženirske odličnosti, zahvaljujoč svoji naravni moči in značilnemu zvoku.

Motor je podoben tistemu iz modela 812 Competizione, vendar z nekaterimi unikatnimi lastnostmi, kot je sistem “Aspirated Torque Shaping”, ki z elektroniko prilagaja navor v tretji in četrti prestavi. Združen je z osemstopenjskim menjalnikom z dvojno sklopko, ki je nameščen zadaj. Ferrari navaja, da je prestavljanje za 30 % hitrejše kot pri modelu 812.

Novi Ferrari pospeši do 100 km/h (62 mph) v 2,9 sekunde, do 200 km/h (124 mph) pa v manj kot 7,9 sekunde. Kabrioletna različica je rahlo počasnejša, z doseženimi časi 2,95 sekunde in 8,2 sekunde. Najvišja hitrost obeh modelov presega 340 km/h (211 mph).


V notranjosti prevladujejo tipične Ferrarijeve značilnosti, kot je volan, posut z različnimi kontrolami. Za razliko od mnogih novih modelov ima 12Cilindri centralni infotainment zaslon. Prostor v notranjosti spominja na tistega iz modela Purosangue, le da ni zadnjih sedežev.

Avtomobil ima najnovejše Ferrarijeve napredne sisteme za nadzor šasije, kot je Side Slip Control 8, ki ocenjuje oprijem pnevmatik. Poleg tega ima tudi neodvisen štirikolesni volan, ki omogoča, da se zadnje pnevmatike premikajo v nasprotni smeri ena od druge. Kupci lahko izbirajo med Michelin Pilot Sport S 5 ali Goodyear Eagle F1 Supersport pnevmatikami.

Suha teža modela 12Cilindri je 1.570 kg (3.459 lbs) za kupe in 1.620 kg (3.571 lbs) za kabriolet. Ferrari trdi, da je 12Cilindri za 15 % bolj tog kot model 812.

Cena modela 12Cilindri se začne pri 423.000 USD (395.000 EUR) za kupe in 466.000 USD (435.000 EUR) za kabriolet. Kot običajno je pričakovati, da je model že razprodan za več let vnaprej, še posebej ker gre za V12 Ferrari.

Ferrari 12Cilindri je osupljiv avtomobil, ki združuje preteklost in prihodnost z impresivno mešanico tradicije in napredne tehnologije. Z močjo, hitrosti in elegantnim dizajnom ta model kaže, da Ferrari še vedno obvlada umetnost avtomobilskega inženiringa. Cena je sicer visoka, vendar je to pričakovano za avtomobil te kategorije in ekskluzivnosti.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.