Tämän vuoden autonäyttely tulossa Frankfurt – IAA 2019 teki kaikille selväksi, että sähkö on se "jotain", joka kirjoitetaan isoilla kirjaimilla vuonna 2020. Epäröinti on ohi ja näyttää siltä, että se on kirjoitettu vastustamattomasti kaikkien autonvalmistajien strategioihin. Myös päästörajoitusten ja sakkojen takia, joita valmistajat joutuvat maksamaan jo vuonna 2021 liian "likaisesta" myyntivalikoimasta. Volkswagen esitteli siten Volkswagen ID.3:n, auton, jonka monet uskovat olevan ensimmäinen massamarkkinoiden sähköauto ja joka voi korvata legendaarisen Golfin. Opel lähettää sähköisen Opel Corsan markkinoille, Land Rover Defenderistä on tullut lievä hybridi... ja kaupunkiälyn voi ostaa vain sähkövetoisella. Vuosi 2020 on todella nurkan takana ja se näyttää täysin sähköistyneeltä. Katsotaanpa joitain tärkeimpiä "ihmisten" innovaatioita ja autoja, joita voit alkaa miettimään, jos aiot ostaa auton vuonna 2020.
Pripravili smo posrečen miks prihodnosti, ki bo nanaših cestah že v letu 2020 ter nekaj zanimivih konceptov, s katerimi nam proizvajalci prikazujejo ne več tako zelo oddaljeno prihodnost. Poglejmo avtomobile, ki jih bomo lahko vozili že leta 2020 in tiste, ki gledajo še malček naprej.
Gremo na Luno?
AUDI AI – TRAIL QUATTRO
Audi AI: Trail Quattro Concept združuje v sebi napredne terenske zmogljivosti in funkcije avtonomne vožnje. Koncept nas spominja na ‘buggya-a’ in je primeren za preganjanje po sipinah. Vozi se na 22 tuuman vanteet, na katere so nataknili terenske pnevmatike, v velikosti 33,5-palcev. Oddaljenost od tal zanaša 34 centimetrov, zaradi česar bi lahko Trail Quattro Concept ‘prebrodil’ tudi do pol metra globoko vodo. Moč kar štirih elektromotorjev znaša 320 kW oz. 435 KM, slednji pa poskrbijo za kar 1.000 Nm navora. Zaradi uporabe lahkih materialov tehta zgolj 1.750 kilogramov, kar je malo, za električno vozilo.. Baterija bo imela dovolj energije za doseg med 400 in 500 kilometri avtonomnosti. Ob težjih pogojih in zgolj terenski vožnji pa za le okoli 250 kilometriä. Na javnih cestah premore koncept avtonomijo četrte stopnje, na zahtevnejših cestah pa zagotavlja zgolj avtonomijo tretje stopnje. Audi AI: Trail Quattro Concept si lahko na poti pomaga celo z droni, s katerimi voznik lažje preveri pot pred seboj ali pa si jo z njihovo pomočjo preprosto osvetli. Tako si predstavljajo “terensko” prihodnost pri Audi! In nam je všeč!Vražja eleganca
AUDI RS7 Sportback
Nekoč je veljal za najhitrejšo limuzino na svetu. A tokrat svojo moč išče na vseh področjih. Tako eleganci, kot ultimativni športnosti. Njegova moč izhaja iz turbo 8-valjnika s hibridnim pogonom, ki novega RS7 Sportback požene do 100 kilometrov na uro v 3,6 sekundah. Medtem ko je pri “standardnem” RS7 Sportback končna hitrost omejena na 250 km/h, pa lahko le to s paketom dynamic povečate na 280 km/h ali pa z še bolj vražjim paketom dynamic plus na 304 km/h. Novega RS7 Sportback ne bo težko ločiti od navadnega A7, saj je ima precej RS lepotnih dodatkov, hkrati pa je kar 40 milimetrov širši in sedi 20 milimetrov bližje k cesti. Športna tema pa se seveda nadaljuje tudi v notranjosti. Na voljo bo 13 različnih barv, od tega 2 ki sta na voljo samo pri RS modelih (Nardo siva in Sebring črna). RS7 se tako pridružuje z odličnostjo najbližjima tekmecema; BMW M8 Gran Coupe ja Mercedes-AMG GT 4-door. Je potrebno priznati, da gre za gre tokrat za izjemno seksi nemško trojico.
Skok v prihodnost
BMW Concept 4
Kljub temu da je gre za zgolj koncept pa naj se ne bi veliko razlikoval od produkcijske verzije. Najbolj opazen del koncepta serije 4 je dokaj očiten. Sprednja maska je v podobnem slogu kot smo ga že videli na X7 ja sarja 7, kot kaže pa se bo ta počasi preselila tudi na preostalo BMW floto. V kolikor lahko sklepamo po konceptu, pa bo serija 4 dosti bolj pogumna od obstoječe in zna odstopat od BMW-jevega povprečja v zadnjih letih. Namreč pri tem znamki smo pogrešali nekaj več drznosti in karakterja, ki ga kame prinesti prav sarja 4, ki v kolikor ostane zelo podobna konceptu – zopet zna vzbuditi tista prava čustva ljubiteljev znamke BMW. Te v zadnjih letih pogrešajo tisto nekaj! Organsko obliko in drznost. Saj je “veselje do vožnje” imaginaren slogan, ki ga zagotavljajo prav vsi proizvajalci. Eni bolj – drugi mogoče nekoliko manj.Preporod največje uspešnice
Uusi Renault Captur
Renault razkril prenovljenega Renault Capturja. Slednji je bil zadnjih sedem let najbolje prodajan avtomobil v svojem segmentu, zdaj pa popolnoma prenovljen ponuja še več. Po dolžini se je Kaapata podaljšal za celih 11cm – kar je v avtomobilskem svetu vesolje in dobil nekaj novih premijskih dodatnih opcij, kot so 18-tuumainen platišča, polne LED luči (sprednje in zadnje), 11 zunanjih barv in 4 kontrastne strešne barve (90 možnih barvnih shem) in pa strešne letve ter panoramsko streho. Njegov prirast se pozna v tudi notranjosti ter tudi prtljažnem prostoru, ki je med največjimi v segmentu. Seveda nova generacija prinaša tudi vse asistenčne sisteme za voznika, kot vse varnostne dodatke. Notranjost Capturja je večja evolucija predhodnika. Na armaturni plošči prevladuje velik navpični zaslon, tik pod njim pa gumbi, ki nadzorujejo različne funkcije. Območje, na katerem je nameščena prestavna ročica, je dvignjeno za izboljšano ergonomijo kar sprosti nekaj prostora za shranjevanje in možnost brezžičnega polnilca za telefon. Kupci pa bodo lahko zvočni sistem nadgradili s sistemom Bose. Slednji bo zadovoljil tudi audiofile. Seveda so na voljo tudi prenovljeni pogonski agregati z znižanimi emisijami ter boljšo tehnologijo.Večni kralj brezpotji
Land Rover Defender
Prvič po desetletjih je na trg prišel popolnoma prenovljen Land Rover Defender klo Land Roverju so ga posodobili za 21. stoletje, hkrati pa so obdržali ikonično silhueto. Ne pustite se zavesti mehkejšim linijam, ki ga ne delajo nič manj sposobnega za ekspedicijske avanture. Dobiti ga bo moč dobiti v dveh klasičnih karoserijskih izvedbah z oznako 90 – trivratna različica ter 110 – kot petvratni. Slednji bo imel možnost razporeditve sedežev 5+2. Torej prostora za kar 7 duš. Svoje vozilo boste lahko prilagodili na več načinov kot kateri koli prejšnji Land Rover s štirimi paketi dodatne opreme, ki vsakemu Defenderju dajo značaj in podpis. Poleg omenjenih paketov je na voljo tudi izbira številnih posameznih dodatkov kot so električen vitel z upravljanjem na daljavo, strešni šotor, tenda, strešni nosilci s katerimi lahko Puolustaja spremenite v pravo pustolovsko vozilo. Za tiste res avanturistične je na voljo tudi “wrap” – oziroma folija – v izbrani barvi karoserije, ki bo vozilo zaščitil pred površinskimi praskami. Na servisu pa bodo poškodovane “nalepke” le zamenjali z novimi. Defender bo na voljo z dvema dizelskima motorjema, turbo štirivaljnikom in šestvalnjikom z “blagim” hibridnim sistemom. Oba motorja spremlja osemstopenjski avtomatski menjalnik. Pri Land Roverju pričakujejo, da bo plug-in hibridni Puolustaja na voljo že leta 2020.