fbpx

GPS zemljevidi, ki pešce usmerjajo tudi po najlepši poti

Medtem ko smo vajeni, da nas digitalni vodiči, GPS naprave, usmerjajo po najkrajših, najbolj optimalnih in najhitrejših poteh, pa so Yahoojevi raziskovalci nedavno razširili njihovo dojemanje map, tako da nas te sedaj lahko peljejo tudi po »najlepših«, »umirjenih« in »živahnih« poteh. Tehnologija je zaenkrat omejena na hojo, a ni dvakrat za reči preden se jo bodo navlekle tudi druge oblike transporta.

Včasih je potovanje bolj pomembno kot cilj in tega se premalokrat zavedamo. A z novim algoritmom za GPS naprave, ki je plod raziskovalcev barcelonskega Yahoojevega laboratorija, se zna to spremeniti. Za njim ne stoji noben nov ‘subalgoritem’, ampak ljudje. Stopnjo privlačnosti lokacij so namreč pridobili preko anketnega vprašalnika. Piloten projekt so izvedli v Londonu, za katerega so Yahoojevci prek Googlovega Pogleda ulic izbrali najbolj markantne točke, jih naložila na Urbangems in ljudi vprašala ali se jim zdi ta »lepa«, »mirna« ali »vesela«. Zbrane podatke so vnesli v obstoječi algoritem, katerega delovanje je nato preizkusilo 30 ljudi.

PREBERITE ŠE: 6 popotniških aplikacij za pametni telefon, ki so obvezna oprema vsakega popotnika

'Sprehod' skozi rezultate novega algoritma za pešce na primeru Londona.
‘Sprehod’ skozi rezultate novega algoritma za pešce na primeru Londona.

Rezultat nastalih poti je bil kar malce presenetljiv, saj so bile bolj ‘zabavne’ v povprečju le za 12% daljše od najkrajših in bolj ‘suhoparnih’ različic. To pomeni, da vam kul pot ne bo odščipnila toliko več časa kot nekul, v ‘ulično mineštro’ pa bo v znak ‘zahvale’ vrgla nekaj ‘začimb’ in konkretno izboljšala njen ‘okus’. Rezultate, ki so bili podlaga za dodatno tristopenjsko klasifikacijo londonskih predelov so ‘podmetli’ še z metapodatki in sicer reakcijami 30-ih ljudi na 3.7 milijona izbranih lokalnih fotografij na Flickerju. To je med drugim raziskovalce privedlo do spoznanja, da v prihodnosti črtajo anketno določanje in najboljše determinirajo s pomočjo geo-označenih fotografij na Flickerju, kot so to že uspešno storili na primeru Bostona.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.