Hoja in hujšanje: kaj se zgodi, če hodite le 30 minut na dan?

Zadnjič posodobljeno: :

30-minutni sprehod na dan lahko marsikaj spremeni!

Velikokrat smo to zapisali in bomo to še enkrat ponovili – vsaka telesna aktivnost je dobra dejavnost, tudi hoja. Dodajanje dodatnih korakov na dan je lahko v veliko pomoč – tako za hujšanje, kot za zdravje.

Hoja je aktivnost, ki je še posebej dobra za začetnike. Je enostavna, prijazna do sklepov in najverjetneje pri tej vadbi res ne boste obupali. In vprašanje, ki ga imajo vsi, ki želijo shujšati s hojo, je, koliko morajo hoditi, da uspejo. Številka, ki se v tem kontekstu pogosto omenja, je 30 – 30 minut hoje na dan je dovolj za uspešno hujšanje. Spodaj bomo odgovorili na vprašanje, kakšne so v resnici prednosti teh 30 minut.

30-minutni sprehod na dan lahko marsikaj spremeni!

Po mnenju strokovnjakov lahko hoja 30 minut na dan pomaga pri hujšanju. Pri 30-minutni hoji naj bi porabili od 150 do 200 kalorij, odvisno od dejavnikov, kot sta hitrost in telesna teža. Nekatere od teh kalorij bodo zagotovo prišle iz maščob, kar je še boljša novica, če res želite videti rezultate.

Ne more biti lažje: štiritedenski načrt hoje, ki topi kilograme

Če želite v teh 30 minutah porabiti še več kalorij, pospešite tempo in sprehodom dodajte spremembe pobočja, recimo vzpon. Prav tako vstavite intervale ali pa hitro hodite minuto, nato pa upočasnite za pol minute do 40 sekund. Tempo spreminjajte vsakih 30 minut. Med prepotrebnimi različicami, ki bodo vašemu telesu dodaten izziv, je tudi sprememba običajne poti. Če se vam zdi, da lahko, poskusite malce teči, kar vam bo v veliko pomoč pri hujšanju. Ni nujno, da je tek daljši od minute, dovolj pa bo, da občasno poskusite teči približno 15 sekund.

Variacije so namreč nujne, če se nočete zatakniti z napredkom. To pomeni, da vam ni treba podaljšati trajanja 30-minutnega sprehoda, vendar morate v teh 30 minutah delati spremembe tempa, da pridete do cilja. Naše telo je namreč pameten stroj, ki se sčasoma navadi na izzive, ki mu jih nalagamo. Če jih ne spremenimo, se tudi telo neha spreminjati. Povečanje intenzivnosti, spreminjanje poti in odhod v hribe so dobre spremembe.

Druga odlična stvar pri hoji je, da gre za nizko intenzivno aktivnost, zato jo lahko pogosto vadite. Za začetek začnite s tremi do štirimi sprehodi na teden, za doseganje maksimalnih rezultatov pa je priporočljivo, da postopoma pridete do petih ali šestih sprehodov na teden.

Vsaj dva sprehoda bi morala imeti tudi intervale. Če obstajajo dnevi, ko si ne morete nameniti 30 minut časa za hojo, ga poskusite razbiti na dva ali tri krajše sprehode.

Odličen trik: kako med hojo stopiti 20 odstotkov več kalorij

Noben sprehod ni prekratek. Imejte to v mislih. Kot dodatno spodbudo, da se ne odrečete sprehodom, vzemite s seboj hišne ljubljenčke, družinske člane, prijatelje … Če imate majhnega otroka, potiskajte voziček. To bo dodatno povečalo izgubo kalorij.

Vsekakor pa je pol ure hoje na dan lahko v veliko pomoč v procesu hujšanja. Seveda je nujna tudi uravnotežena, zdrava prehrana.

Z vami od leta 2004

City Magazine od leta 2004 ustvarja vsebine za urbanega nomada, ki želi dobro in hitro informacijo. Ustvarili smo preko 30.000 spletnih prispevkov in 250 tiskanih izzidov!

Več zgodb
Kako najbolje izkoristiti poletni čas, če začutimo učinke pandemičnega leta?