fbpx

Honda civic Type-R končno strelja iz vseh (štirih) topov

Honda civic Type-R

Po mesecih igranja skrivalnic je Honda dan pred premiero na Palexpu predstavila končni izgled njihove cestne rakete civica Type-R. Ta v marsičem postavlja nove standarde v segmentu malih športnikov, prvič pri tem modelu pa smo priča turbinskemu polnjenju, ki da 2,0-litrskemu bencincu dodatnih kril in kar 228 kW ali 310 KM. S takšnim pedigrejem pa je civic trenutno najhitrejši "hot hatch" v segmentu, če izvzamemo na Ženevi še študijskega focusa RS.

In krog je sklenjen. Potem ko zadnjih nekaj let v segmentu hot hatchev krčevit boj bijejo: megane RS, leon cupra, astra OPC in eventuelno še focus ST, pa so pri Hondi sedaj končno pristavili še svoj lonček v obliki dolgo napovedovanega in težko pričakovanega civica type-R. Dirkalnik za običajne ceste, kot ga imenujejo Japonci, v marsikaterem pogledu ohranil podobo večkrat predstavljene študije z malenkostnimi popravki ali “omilitvami”.

Notranjost nudi značilno barvno paleto, del serijske opreme pa sta tudi školjkasta sedeža, ki telesa prvih dveh potnikov držita trdno na mestu. Voznik ima na voljo tudi številne nastavitve podvozja in motorja, med premium dodatki pa sta med drugim zmogljiv infotainment in audio sistem priznanega proizvajalca.
Notranjost nudi značilno barvno paleto, del serijske opreme pa sta tudi školjkasta sedeža, ki telesa prvih dveh potnikov držita trdno na mestu. Voznik ima na voljo tudi številne nastavitve podvozja in motorja, med premium dodatki pa sta med drugim zmogljiv infotainment in audio sistem priznanega proizvajalca.

So pa presenetljivo (in pohvalno) nekaj prostora pustili še za dodatno konjenico, saj so pri študiji obljubljali moč okoli 280 KM, sedaj pa so občutno presegli celo magično mejo 300 iskrivih vrancev. Motor se tako kot se to spodobi za type-R modele zelo rad vrti in sicer največjo moč doseže pri 6.500 vrtljajih, rdeče območje pa se prične še 500 obratov višje, pri 7.000 vrtljajih. 400 Nm navora pa je zahvaljujoč tehnologiji turba na voljo že od 2.500 vrtljajev dalje.

Zunanjost je zahvaljujoč agresivnemu aero body kitu izrazito športna, utrip dvigujejo tudi rdeči dodatki na dnu odbijača, ki lepo sovpadajo s črno belo karoserijo. Serijska je 19-palčna obutev, Avto je postavljen na 19-palčna platišča, znotraj katerih se bohotijo Brembo zavore.
Zunanjost je zahvaljujoč agresivnemu aero body kitu izrazito športna, utrip dvigujejo tudi rdeči dodatki na dnu odbijača, ki lepo sovpadajo s črno belo karoserijo. Serijska je 19-palčna obutev, Avto je postavljen na 19-palčna platišča, znotraj katerih se bohotijo Brembo zavore.

Vse to zadošča, da cestni dirkalnik do stotice potrebuje vsega 5,7 sekunde, najvišja hitrost pa znaša beri in piši: 269 km/h. Vsa moč je speljana le na prednji par koles (kako bo to delovalo bomo še videli), a Japonci trdijo, da so pojav puljenja volana iz voznikovih rok uspeli ukrotiti in ga spraviti pod nadzor. Je pa novi type-R nekaj tudi izgubil in sicer hidravlični servo, ki ga je nadomestil danes modni električni ojačevalnik.

Pri Hondi pa so nekaj skrivnostnosti kljub vsemu ohranili, saj so pustili odprto možnost, da bodo v bližnji prihodnosti kupcem ponudili še bolj brutalno različico civica type-R. In vse se začenja znova, bi lahko rekli, to premišljeno igranje mačke (Honde) z mišjo (avtomobilskimi zanesenjaki).

Dodatne Informacije

Več informacij: honda.si 

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.