fbpx

Kako prepoznamo, da nam nekdo laže?

Če mislite, da boste lažnivca ujeli na laži, ker vas ne bo gledal v oči, se motite. Znanstveniki iz univerze v Michiganu pa so dokazali, da to ne drži. Lažnivci naj bi namreč sogovornika gledali v oči intenzivneje kot pa tisti, ki govorijo resnico. Svoje laganje pa izdajajo čisto drugače.

Raziskovalci so v študiji preučili 118 videoposnetkov, kjer so poskušali ugotoviti jezik in geste, ki jih uporabljaljo nepošteni ljudje, vključili pa so tudi pričevanja iz neprofitne organizacije Innocence Project, ki obravnava pravne zadeve nedolžnih ljudi, obsojenih po krivem. Približno polovica posnetkov je bila tako s procesov s sodišč, druga polovica pa z YouTuba (posnetki z ljudmi, ki podajajo svoje mnenje o filmih). Raziskovalci so tako ugotovili, kdo je lagal na sodišču in kdo na posnetkih z YouTuba (ljudi so namreč spraševali o filmih, ki nikoli niso obstajali).

Tisti, ki so lagali, so v večini bolj krilili z rokami, imeli intenzivnejši očesni stik, kimali so z glavo in se večkrat namrščili. Ko so raziskovalci prisluhnili še zvoku, so ugotovili, da lažnivci večkrat rečejo “am” in uporabljajo zaimke, ki jih oddaljijo od dejanj, kot so “on”, “ona” in ne “jaz” ali “mi”.

Bodite pozorni na gestikulacijo rok, ki razkriva, kdo vam laže
Bodite pozorni na gestikulacijo rok, ki razkriva, kdo vam laže

Enake geste so uporabili tudi nekateri ljudje, ki so govorili resnico, vendar v manjši meri: 25 odstotkov ljudi, ki so govorili resnico, so prav tako pri tem uporaljali obe roki, lažnivci so roke uporabljali v 40 odstotkih. 60 odstotkov tistih, ki so govorili resnico, so gledali neposredno v sogovornika, isto je počelo 80 odstotkov lažnivcev.

Ko torej naslednjič dvomite v izjave neke osebe, pozorno spremljajte roke! Če bo oseba z njimi krilila, vas neprestano gledala v oči, se pri tem namrščila in kimala z glavo, imate razlog za dvom.

Dodatne Informacije

Več informacij:
news.umich.edu

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.