Ko potujemo z letalom, običajno razmišljamo o udobju, storitvah in ceni vozovnice, redko pa se osredotočamo na varnost sedeža, ki ga izberemo. Vendar pa lahko izbira sedeža v določenih primerih igra pomembno vlogo pri naši varnosti med letom. Strokovnjaki razkrivajo, kateri sedeži na letalu so najvarnejši in zakaj. Odvisno od vrste izredne situacije lahko prava izbira sedeža poveča možnosti za preživetje. V nadaljevanju vam predstavljamo, kako in zakaj so nekateri sedeži varnejši od drugih ter na kaj morate biti pozorni pri naslednjem izboru sedeža za vaše potovanje. To so najvarnejši sedeži na letalu!
Morda bi želeli vedeti, kateri so najvarnejši sedeži na letalu, preden rezervirate vozovnico za naslednji oddih.
Potovanje z letalom je v zadnjem času peroča tema, zlasti zaradi vrste incidentov, vključno s težavami Boeingovih letal in nedavni nesrečni turbulenci na poletu iz Londona. Kljub vsem tem dogodkom je ključnega pomena vedeti, da je letenje še vedno eden najvarnejših načinov prevoza. Po mnenju strokovnjakov obstajajo celo sedeži, ki nudijo več varnosti kot drugi (odvisno od scenarija nesreče). Preverite, kateri so.
Zadnji del letala
Že dolgo prevladuje prepričanje, da je zadnji del letala najvarnejši prostor za sedenje. To prepričanje podpira tudi študija objavljena v Popular Mechanics in Time, v kateri so analizirali 35-letne podatke o nesrečah do leta 2015. Ugotovitve so pokazale, da imajo potniki, ki sedijo zadaj, statistično manjšo možnost smrti v letalskih nesrečah. Vendar so ti podatki nekoliko nepopolni, saj poročila o nesrečah ne vključujejo vedno podrobnih informacij o sedežih žrtev.
Kateri so najvarnejši sedeži na letalu?
Eden od razlogov, zakaj je lahko zadnji del letala varnejši, je njegova težnja, da med katastrofalnim strmoglavljenjem ostane bolj nedotaknjen. Čeprav se lahko zadnji del letala loči od preostalega dela letala, je manj verjetno, da bo resno poškodovan v primerjavi s sprednjim in srednjim delom, ki sta povezana z motorji. V hudem trčenju lahko ti motorji povzročijo znatno škodo na strukturi letala.
Nasprotno pa srednji del letala nudi prednosti med turbulentnimi leti. To območje, kjer se krila srečajo s trupom, služi kot težišče letala. Zaradi tega položaja je manj dovzeten za nihajne sile, ki jih povzročajo turbulence, kar zagotavlja stabilnejšo vožnjo.
Vendar pa tudi srednji del ni idealen v katastrofalnem scenariju, predvsem zato, ker so v njem gorivne celice. V primeru požara je lahko sedenje neposredno nad rezervoarji za gorivo izjemno nevarno. Po drugi strani pa srednji del pogosto omogoča boljši dostop do zasilnih izhodov, ki se nahajajo v središču letala, kar je lahko ključnega pomena za preživetje med hitro evakuacijo.
Sedenje na sedežu ob hodniku omogoča hitrejši dostop do izhodov, kar je ključni dejavnik v nujnih primerih. Vendar pa je pri sedežih ob hodniku tveganje, da jih bo zadela padajoča prtljaga. Sedeži ob oknu omogočajo potnikom opazovanje zunanjih razmer, kar zagotavlja prednost zavedanja situacije. Slaba stran je, da so potniki ob oknu ujeti, dokler se drugi v vrsti ne premaknejo. Srednji sedeži sicer nudijo nekaj zaščite pred trki, ker le te ublažijo sosednji potniki, vendar so pogosto najmanj udobna in najmanj priljubljena možnost.