fbpx

Kdaj je primeren čas za rekreacijo: zjutraj ali zvečer?

Foto: envato
Zadnjič posodobljeno: :

Poletje se nezadržno bliža in čedalje več ljudi se loteva rekreacije, s katero bodo do takrat izboljšali svojo postavo. Če ste med njimi, čestitke- zdrav način življenja je vedno odlična odločitev. Morda pa se še niste odločili, kakšen urnik športne aktivnosti bi vam bolj ustrezal, torej, ali se boste na rekreacijo odpravili v zgodnjih ali večernih urah. Pozanimali smo se, kaj menijo strokovnjaki: je rekreacija bolj koristna zjutraj ali zvečer?

Marsikdo se lahko strinja, da najtežji del rekreacije predstavlja prav začetek. Če že nekaj časa niste bili aktivni, vas misel na bolečine v mišicah gotovo odbija in le s težavo se spravite do telovadnice oz. parka. Zato svetujemo, da začnete počasi in premišljeno, pa tudi, da si urnik športne aktivnosti natančno organizirate. Tako namreč pomanjkanje časa ne bo izgovor.
Večina ljudi si čas najlažje vzame v jutranjih in večernih urah, sprašujejo pa se, katera od opcij bi bila bolj koristna za njihovo telo. Pozanimali smo se, kakšno je mnenje strokovnjakov ter našli prednosti in slabosti obeh načinov vadbe.

Začnite počasi in si vadbo organizirajte Foto: Karolina Grabowska / Pexels

Prednosti in slabosti jutranje vadbe

Marsikdo, ki trenira zjutraj, vam lahko pove, kako pozitivno to vpliva na njegovo razpoloženje. Športna aktivnost namreč velja za enega največjih spodbujevalcev hormonov sreče, ti pa vam bodo omogočili, da preostanek dneva preživite boljše volje in bolj motivirani. Strokovnjaki ugotavljajo, da je raven dopamina in serotonina najvišja prav v trenutku, ko se zbudite, zato bodo vaši občutki sreče v zgodnjih urah najmočnejši. Ljudje po jutranji vadbi tudi opažajo, da se lažje skoncentrirajo in uredijo svoje misli. Še eno prednost lahko najdejo tisti, ki imajo težave s slabostjo. Le-ta je pri mnogih namreč manjša, če se za rekreacijo odločijo pred zajtrkom.
Kaj pa slabosti? Strokovnjaki so opazili, da so naše telesne funkcije in sposobnosti v večernih urah kar desetkrat boljše kot zjutraj. Zato vam bo morda jutranjo vadbo opraviti težje, počutili se boste bolj utrujene in morda svoje vadbene cilje dosegli kasneje.

Ali najraje telovadite ob jutranjem soncu? Foto: Jess Joiterton / Pexels

Prednosti in slabosti večerne vadbe

Strokovnjaki ugotavljajo, da bolečine v mišicah in togost predstavljajo manjši problem, če se ljudje za vadbo odločijo v večernih urah. Tako je zato, ker jim po dnevu, ki so ga preživeli v gibanju, rekreacija ne predstavlja prehudega šoka za telo. Seveda to ne pomeni, da se vam pred vadbo ni treba ogreti: le tako boste namreč na “delo” pripravili specifične mišice.
Večerna vadba je priporočljiva tudi za tiste, ki se jim velikokrat dogaja, da kar ne morejo in ne morejo zaspati. Rekreacija jih bo namreč utrudila, prav tako pa jo lahko vključijo v del svoje večerne rutine, ki dokazano pomaga pri težavah s spanjem.
Kaj pa slabosti? Večerne vadbe se izogibajo predvsem ljudje, ki so navajeni bolj mirne večerne rutine in imajo občutek, da bi šport povsem zmotil njihov ritem. Prav tako ni priporočljiva za tiste, ki večere po navadi preživljajo v družbi in bi jim bilo tako težje pri vadbi ostati dosledni.

Z vami od leta 2004

City Magazine od leta 2004 ustvarja vsebine za urbanega nomada, ki želi dobro in hitro informacijo. Ustvarili smo preko 30.000 spletnih prispevkov in 250 tiskanih izzidov!