Mercedes-Benz CLA shooting brake – športni karavan, ki privlači poglede kot magnet

Mercedes-Benz CLA shooting brake

Pri Mercedes-Benzu so v želji po še večji tržni uspešnosti limuzinskemu kupeju CLA, sedaj nadeli še dinamični karavanski zadek. Pribitek 610 evrov pomeni 495-litrov prtljažnega prostora ali 25 več kot pri limuzini. S cenami od 28.260 dalje, pa je konkretnih 4.800 evrov cenejši od sicer bolj elegantne, a mnogo manj športne karavanske različice razreda C.

Potem ko je pred dvema letoma javnost dodobra razburkal limuzinski kupe po imenu CLA, so pri Mercedes-Benzu zaradi dejstva, da limuzine na stari celini ne uživajo pretirane tržne slave, temu modelu namenila še karavanski zadek in to dinamično zmes športnega karavana ponudila kupcem. Ta naj bi prepričal nekje tretjino vseh kupcev modela CLA, slednji pa čeprav na neka način pomeni konkurenco tudi seriji CT, le to v marsikaterem pogledu tudi prekaša.

Komur nekoliko stisnjeni zadek limuzinskega kupeja ni toliko všeč, mu bo napihnjen in še bolj športno nastrojen zadek pri shooting braku veliko bolj po godu.
Komur nekoliko stisnjeni zadek limuzinskega kupeja ni toliko všeč, mu bo napihnjen in še bolj športno nastrojen zadek pri shooting braku veliko bolj po godu.

Eden takšnih je (sicer le) malenkostno večji osnovni prtljažnik CLA shooting brakea, ki v izmeri 495 litrov za pet prekaša tistega pri karavanskem C-ju, je pa res, da se tehtnica ponovno nagne v njegovo prid ko podremo sedeže. CLA SB v tem pogledu ponudi 1.354-, ali 156 litrov manj kot pri razredu CT. Druga zadeva, kjer CLA shooting brake prekaša prej omenjenega brata, pa je pri ceni, saj je slabih 4.700 evrov cenejši in s tem tudi bolj dostopen.

Ponuja pa Mercedes-Benz CLA shooting brake za to neprimerno več športnosti in tudi kanček za modele s trikrako zvezdo na nosu značilne elegance, katere pa pri Cju ne manjka. Tako je jasno, da s CLAjem ciljajo na mlajšo publiko v obliki mladih posameznikov in družin, ki tudi prek avtomobila radi izkazujejo svoj dinamični slog, obenem pa za svoj življenjski stil potrebujejo več uporabnega prostora.

Znotraj prav tako prevladuje športnost, postavljena pred eleganco. Če C prednjači glede slednjega, pa je CLA očitni zmagovalec, ko je govora o dinamičnosti.
Znotraj prav tako prevladuje športnost, postavljena pred eleganco. Če C prednjači glede slednjega, pa je CLA očitni zmagovalec, ko je govora o dinamičnosti.

Sprednji del vozila je praktično identičen tistemu pri limuzinskemu kupeju, gledano z boka pa začne streha od B-stebrička dalje pričakovano nekoliko kasneje in položneje padati proti zadku in se kasneje izteči v karavansko zašiljeni zadek. Ta v marsičem spominja na zadek pri CLA, od katerega pa se zdi celo nekoliko skladnejši in bolj posrečen. Tudi na zadku pa je športno izročilo lepo vidno in občutno, za kar nenazadnje skrbita (najmanj) dve ločeni izpušni cevi večjega premera obrobljeni s kromom, motiv česar se nadaljuje tudi na horizontalni kromirana obroba spodnjega dela odbijača, ki ju povezuje.

Prtljažnik v osnovi za pet litrov celo prekaša tistega pri razredu CT, Prednjači pa tudi glede uporabnosti predvsem zaradi majhne odprtine in visoke stopnice prtljažnika pri CLA shooting brake.
Prtljažnik v osnovi za pet litrov celo prekaša tistega pri razredu CT, Prednjači pa tudi glede uporabnosti predvsem zaradi majhne odprtine in visoke stopnice prtljažnika pri CLA shooting brake.

Notranjost je pričakovano skoraj identična CLAjevi, za razliko sedenja v drugi vrsti, kjer je nad glavami potnikov za 4,2 cm več prostora. Glede ostalega, tako paketov opreme, kot dodatkov pa je CLA enojajčni brat limuzinskega kupeja, kar pod črto pomeni, da je na izbiro pet osnovnih paketov opreme: osnovni brez imena, urban, AMG line, sport in posebni orange line. Pri slednjem je kot ime pove poudarek na oranžnih dodatkih, tudi obrobah na platiščih. Je pa Mercedes-Benz CLA shooting brake obema različicama prinesel tudi nekaj izboljšav, v obliki sistema city AEB, ki po novem ne le opozarja na nevarnost trka temveč je sposoben tudi zavirati, avto samodejno izklopi sopotnikovo zračno blazino, če zazna, da je na njej otroški sedež, itd. Najbolj opazno spremembo znotraj pa pomeni osrednji zaslon informacijsko zabavnega sistema, katerega diagonala se je raztegnila na 17,8 cm. Ambientalna razsvetljava pa po novem ponuja 12 barvnih odtenkov.

Športna silhueta je najbolje opazna v vožnji, kjer CLA zgleda kot mačka ki preži in lovi svoj plen. Športni paketi opreme, ki jih je kar nekaj, pa dinamičnost samo še stopnjujejo.
Športna silhueta je najbolje opazna v vožnji, kjer CLA zgleda kot mačka ki preži in lovi svoj plen. Športni paketi opreme, ki jih je kar nekaj, pa dinamičnost samo še stopnjujejo.

Seznam motorjev je tako kot pri opremskih paketih identičen CLAjevemu, kar pomeni, da pod pokrovom vedno bije štirivaljno srce, na izbiro pa so štirje bencinski agregati z razponom moči od 90- do 265 kW, na dizelski strani pa sta dvas motorja z 100- oziroma 130 kW moči. Pri obeh dizlih in dveh najmočnejših bencinarjih je na voljo štirikolesni pogon 4matic (pri CLA 45 AMG je ta celo serijski), najmočnejše pogonske opcije na obeh polih pa imajo serijsko dodano tudi prestavno avtomatiko, ki pri AMGju ponovno ponuja še več športnosti in hitrejše pretikanje.

PREBERITE ŠE: City test – Mercedes-Benz CLS 350 CDI 4matic

Cene se pričnejo pri 28.260 evrih, kolikor je treba odšteti za CLA 180, za dizelsko srce v nosu pa najmanj 33.180 evrov. To pomeni da je CLA shooting brake od primerljivega razreda CT cenejši za skoraj 4.800 evrov, kar je dobra popotnica glede na CLAjevo dinamično podobo in imidž vozila. V primerjavi z limuzinskim kupejem pa pomeni cenovni pribitek (zgolj) 610 evrov, kar je glede na večjo mero uporabnosti vsekakor kupčija.

Dodatne Informacije

Več informacij o modelu:
www.mercedes-benz.si/novi_CLA_SB

Z vami od leta 2004

City Magazine od leta 2004 ustvarja vsebine za urbanega nomada, ki želi dobro in hitro informacijo. Ustvarili smo preko 30.000 spletnih prispevkov in 250 tiskanih izzidov!