Se še spomnite, ko smo morali na kalkulatorju računati “skupne stroške lastništva”, da smo sploh lahko opravičili nakup električnega vozila? Zgodba je končana. Najcenejši električni avtomobili - so tu! Leta 2025 je na trgu že cel bataljon štromarjev, ki stanejo manj kot 25 tisočakov in vas ne silijo v prehrano iz instant rezancev.
Najcenejši električni avtomobili – so tu! Tukaj je deveterica, ki dokazuje, da je elektrika lahko poceni, zabavna in – recimo si pošteno – bolj kul od večine dizlov. Vsaj v segmentu malih avtomobilov.
Vse spodnje cene so kataloške (brez vključenih državnih subvencij) – pridobljene na bazah ponudnikov avtomobilov. Spodbude se po Evropi precej razlikujejo: od popolne ukinitve v Nemčiji do še vedno radodarnih 4.000 – 7.000 € v Franciji.(acea.auto, iea.org) Ko lokalno subvencijo odštejete od že tako približno 25-tisočakov, se končna cena večine naštetih modelov v številnih državah praktično izenači z bencinskimi ali dizelskimi alternativami. Podatke o cenah smo zbrali iz uradnih cenikov proizvajalcev in preverjenih avtomobilskih portalov, zato gre za EU RRP številke, ki se lahko med trgi malenkost razlikujejo.
Citroën ë-C3 – francoski kavč na kolesih
- Baterija: 44 kWh (uporabnih)
- Moč: 83 kW (113 hp) / 120 Nm (88 lb-ft)
- Doseg WLTP: 326 km
- 0–100 km/h: 11,5 s
- Cena v DE: 23.300 €
Cela filozofija modela je “mehko je lepo”. Podvozje je masleno, sedeži so bolj fotelj kot stol, infotainment pa tako preprost, da bi ga obvladala še vaša babica, ki Facebook kliče “facabook”. Edina slaba novica? S tem tempom (135 km/h) boste na nemški avtocesti bolj turistična atrakcija kot prometna ovira. Najcenejši električni avtomobili – seznam, ki bil nepopolen brez tega predstavnika.
Fiat Grande Panda – bambus, črke in šarm
- Baterija: 43,8 kWh
- Moč: 83 kW (113 hp) / 122 Nm (90 lb-ft)
- Doseg WLTP: 322 km
- 0–100 km/h: 11,0 s
- Cena v DE: 24.990 €
Panda je kot tisti prijatelj, ki z istimi oblačili izgleda kul na vsakem festivalu. V kabini vas pozdravi bambusova škatla za drobnarije in prosojna plastika, na bokih pa črke P-A-N-D-A, ki jih lahko “oblečete” v dodatne zaščitne plošče. Prijetno počasna, a zato sproščujoča – italijanska dolce vita na elektriko. Najcenejši električni avtomobili – na seznamu, tudi kot najbolj karizmatičen.
Renault 5 E-Tech – narodna heroina pod visokim naponom
- Baterija: 40 kWh / 52 kWh
- Moč: 70 kW (95 hp) / 215 Nm (159 lb-ft)
- Doseg WLTP: 310 km
- 0–100 km/h: 12,0 s
- Cena EU: 24.990 €
Ponovno rojstvo ikone iz sedemdesetih ne prinaša le retro videza, temveč tudi Google infotainment, fizične gumbe (VW, gledaš?) in nerazumno udobje. Če bo naš predsednik kdaj uvajal obvezno enotno vozilo, stavimo, da bo to ravno petica. Najcenejši električni avtomobili – na seznamu, tudi kot najbolj nostaligičen.
Dacia Spring – najcenejši štirikolesni mobilnik
- Baterija: 25 kWh
- Moč: 33 kW (45 hp) / 125 Nm (92 lb-ft)
- Doseg WLTP: 230 km
- 0–100 km/h: 19,1 s
- Cena v DE: 16.900 €
Če bi ji vzeli še volan, bi bila že skoraj skiro. A za mestno džunglo je to dovolj: štiri sedeže, 308-litrski prtljažnik in porabo, ki jo zavida še električna zobna ščetka. Heater? Vstopna oprema ga sploh nima. Romunski minimalizem FTW.
Leapmotor T03 – kitajski odgovor na “kaj še potrebujem?”
- Baterija: 36 kWh
- Moč: 70 kW (95 hp) / 158 Nm (116 lb-ft)
- Doseg WLTP: 265 km
- 0–100 km/h: 12,7 s
- Cena v DE: 18.900 €
Boljšo izdelavo od Springa, občutno več dosega, a infotainment, ki se obnaša kot Etch-a-Sketch. Brez CarPlaya boste malce trpeli, a za ta denar dobite presenetljivo soliden mali avto. Najcenejši električni avtomobili – na seznamu, tudi kot najbolj drugačen.
BYD Dolphin Surf – kitajski val pod 23 tisočaki
- Baterija: 30 kWh (Standard), 42 kWh (Boost/Comfort)
- Moč: 63 kW (85 hp) / 180 Nm (133 lb-ft) – pri Comfort že 115 kW (154 hp)
- Doseg WLTP: 220 – 320 km
- Cena EU: od 22.990 € (promocija od 19.990 €)
Kdor pravi, da je zrak brezplačen, še ni videl BYD-jevega cenika: pod 20 k € v predprodaji! Plus 10-palčni rotirajoči zaslon in 85 kW DC-polnjenje. Vizualno morda ne bo krasil koledarjev, a ceno postavlja vsem pod nos.
Hyundai Inster – korejski K-car z logistiko švicarskega noža
- Baterija: 42 kWh (49 kWh LR +1.500 €)
- Moč: 85 kW (116 hp) / 147 Nm (108 lb-ft)
- Doseg WLTP: 300 km (LR 370 km)
- 0–100 km/h: 10,6 s
- Cena DE (base): 23.900 €
Vsa štiri sedeža se zložijo v posteljo, zadnja klop zdrsne naprej-nazaj, vtičnica V2L pa na kampu napaja električni žar. Če iščete “švicarski nož” med mini SUV-ji, ga je Hyundai pravkar izklesal.
Skoraj, a ne čisto pod črto
Citroën ë-C3 Aircross (26.490 €) in Vauxhall/Opel Frontera (od 28.990 € v DE) se že spogledujeta z zgornjo mejo, a ju velja omeniti zaradi udobja oziroma cenovnega pariteta z bencinsko različico. Enako velja za ikonično Fiat 500e, ki starta pri slabih 29 tisočakih, a mora v članku dobiti vsaj častno omembo.
Kaj prihaja jutri?
- VW ID.2, Škoda Epiq in Cupra Raval – manj kot 25 k €, do 200 hp in pod 7 s do stotice, prva vozila 2026
- VW ID.1 – obljubljenih 20 k € in vsaj 240 km dosega, prihod 2027
- Nio Firefly – kitajski supermini s 350 km dosega za okrog 25 k €, načrtovana evropska invazija konec 2025
Zaključek: izenačena cena – dober kompromis
Električni avto pod 25 tisoč evri je danes vse prej kot kompromis. Citroën ë-C3 bo crkljal hrbtenico, Renault 5 / Renault 4 bo požgečkal nostalgijo, Hyundai Inster pa bo s svojimi zložljivimi sedeži nadomestil hotelsko sobo. Če želite ultra-minimalizem, skočite na zadnji sedež Dacie Spring, ljubitelji geek detajlov pa boste verjetno pristali pri BYD-ju Dolphin Surf. Najboljše? Končno lahko izbirate z glavo in srcem, ne pa z znakom za minus pred ceno. Elektrika torej ni več prihodnost, temveč najbolj razburljiv del sedanjosti – in diši po sveže prihranjenem denarju.