fbpx

Den nye Golf R: slik blir en populær bil spesielt god

Novi Golf R je najbolj "besen" Golf vseh časov!

Tidenes kraftigste Golf, Golf R, skjuler 320 tyske hestekrefter under panseret, 420 Nm dreiemoment og kan akselerere fra 0 til 100 km/t på under 5 sekunder. Slik blir folkebilen spesielt god.

Volkswagen je predstavil še enega predstavnika z oznako R, seveda Golfa R. Minilo je približno leto dni od predstavitve osme generacije Volkswagnovega Golfa, katerega družina se je v naslednjih mesecih postopoma širila z različnimi motorji in športnimi različicami GTI v različicah GTI in GTI Clubsport in različico GTD. Vsem pa je sledil še priključni hibridni GTE s 245 KM. Pri Volkswagnu z Golfom vsekakor mislijo resno in kot del strategije draženja ljubiteljev najboljše skrivajo za konec.

Novi Golf R osme generacije kralja kompaktnega razreda je doslej najhitrejša in najmočnejša različica Volkswagnove legendarne družinske kombilimuzine. A ni edini z oznako R, ki je očitno postala češnja na vrhu smetane. Čeprav nam je vsem zelo všeč že tradicionalni GTI Volkswagen Golf GTI Clubsport: trenutno najbolj “besen” Golf.

Detajli novega Golf R

Tako kot večja brata, Arteon R og Tiguan R, ima 2.0-litrski TSI turbobencinski motor, ki je trenutno najmočnejši motor v seriji EA888. S 320 KM razvije natančno 20 KM več kot prej, z največjim navorom, povečanim s 400 na 420 Nm, pri 2100 – 5350 vrt/min. Novi Golf R uporablja izključno 7-stopenjski menjalnik DSG in iz mirovanja doseže hitrost 100 km/h v samo 4,7 sekunder. Njegova največja hitrost je elektronsko omejena pri 250 km/h. Za tiste, ki jim tudi to ne zadostuje, obstaja tudi različica s paketom R-Performance, ki Golf R požene do 270 km/t. Kljub vsej tej “bencnski” brutalnosti, motor novega Golfa R izpolnjuje emisijski standard Euro 6d-ISC-FCM.

Novi Golf R je serijsko opremljen s temeljito izboljšanim štirikolesnim pogonom 4Motion z vektorjem navora R-Performance Torque Vectoring. Kot pri običajnem pogonu 4Motion tudi tukaj večplastna sklopka na zadnji osi porazdeli moč med sprednjo in zadnjo os. V različici vektorja navora pri Golfu R je pogonska sila tudi spremenljivo porazdeljena med levo in desno zadnje kolo. V ovinkih je do 100 odstotkov moči usmerjene na kolo na zunanji strani vogala, kar olajša obračanje z zmanjšanjem polmera ukrivljenosti in podkrmiljenja.

4Motion – že poznamo, a je v novem Golf R močno izboljšan!

Pogon na vsa kolesa 4 Bevegelse novega Golfa R tesno sodeluje z drugimi avtomobilskimi elementi, kot je DCC (Dynamic Chassis Control), z diferencialom XDS in progresivnim krmiljenjem, vse zahvaljujoč upravljalniku dinamike vožnje. Na ta način lahko njegovo delovanje spreminjate z izbiro različnih prisotnih načinov vožnje: Comfort, Sport, Race in Individual, ki jim lahko dodate izbirni Special in Drift, če izberete paket R-Performance. Ustvarjalce novega Golfa R je navdihnila proga v Nürburgringu, zato so se odločili za namestitev posebnega načina (Nürburgring-Mode). Nove pa so tudi zavore na sprednji osi z 18-tommers zavornimi diski.

Zanimivo je, da je nova generacija Golf R v “zelenem peklu” dosegla kar 17 sekund boljši rezultat v primerjavi s prejšnjo generacijo. To govori o tem, da so inženirji res pokazali kaj vse lahko zmore novi Golf R.

Precej spremenjena je tudi zunanja oblika novega Golfa, s širšim zadnjim kolotekom in specifičnimi serijskimi 18-palčnimi lita platišči ter 20 mm spuščenim vzmetenjem. Spredaj lahko takoj opazite večje odprtine za dovod zraka, LED-luči s sijajno črno barvo in modri svetlobni trak, ki poteka po celotni širini tanke rešetke.

Zunanjost novega Golf R je zares besna!

Na zadku izstopajo predvsem preoblikovan odbijač, difuzor v sijajni črni barvi in ​​štiri kromirane izpušne cevi. Kot pri drugih modelih iz družine R, lahko tudi tu izberete izpuh Akrapovič, ki je 7 kg lažji in ima še bolj izrazit zvok. Izbira barv karoserije je omejena na tri: modro s kovinskim sijajem Lapiz, čisto belo ali globoko črno Perleffect.

V notranjosti je postavitev elementov vzeta iz osme generacije Golfa, a vse je urejeno v športnem slogu: Digital Cockpit Pro ima namensko grafiko z imenom Sport, sedeži so športni z vgrajenim naslonom za glavo, volan ima gumb R za izbiro načina vožnje in ročice za ročno pretikanje prestav so večje. Seznam dodatne opreme in možnosti pa je dolg in germansko natančen. Vrednost tega Golfa se lahko tako požene v višave.

Notranjost – Novi Golf R
Notranjost – Novi Golf R
Notranjost – Novi Golf R

V Nemčiji bo moč novi Golf R naročiti 5. novembra. Cena v tem trenutku ni znana, a bo za večino kupcev izjemno nepomembna. To je namreč posebno dober ljudski avto.

Mer informasjon

volkswagen.si

Med deg siden 2004

Fra år 2004 vi undersøker urbane trender og informerer vårt fellesskap av følgere daglig om det siste innen livsstil, reiser, stil og produkter som inspirerer med lidenskap. Fra 2023 tilbyr vi innhold på store globale språk.