Tidenes kraftigste Golf, Golf R, skjuler 320 tyske hestekrefter under panseret, 420 Nm dreiemoment og kan akselerere fra 0 til 100 km/t på under 5 sekunder. Slik blir folkebilen spesielt god.
Volkswagen je predstavil še enega predstavnika z oznako R, seveda Golfa R. Minilo je približno leto dni od predstavitve osme generacije Volkswagnovega Golfa, katerega družina se je v naslednjih mesecih postopoma širila z različnimi motorji in športnimi različicami GTI v različicah GTI in GTI Clubsport in različico GTD. Vsem pa je sledil še priključni hibridni GTE s 245 KM. Pri Volkswagnu z Golfom vsekakor mislijo resno in kot del strategije draženja ljubiteljev najboljše skrivajo za konec.
Novi Golf R osme generacije kralja kompaktnega razreda je doslej najhitrejša in najmočnejša različica Volkswagnove legendarne družinske kombilimuzine. A ni edini z oznako R, ki je očitno postala češnja na vrhu smetane. Čeprav nam je vsem zelo všeč že tradicionalni GTI Volkswagen Golf GTI Clubsport: trenutno najbolj “besen” Golf.
Tako kot večja brata, Arteon R og Tiguan R, ima 2.0-litrski TSI turbobencinski motor, ki je trenutno najmočnejši motor v seriji EA888. S 320 KM razvije natančno 20 KM več kot prej, z največjim navorom, povečanim s 400 na 420 Nm, pri 2100 – 5350 vrt/min. Novi Golf R uporablja izključno 7-stopenjski menjalnik DSG in iz mirovanja doseže hitrost 100 km/h v samo 4,7 sekunder. Njegova največja hitrost je elektronsko omejena pri 250 km/h. Za tiste, ki jim tudi to ne zadostuje, obstaja tudi različica s paketom R-Performance, ki Golf R požene do 270 km/t. Kljub vsej tej “bencnski” brutalnosti, motor novega Golfa R izpolnjuje emisijski standard Euro 6d-ISC-FCM.
Novi Golf R je serijsko opremljen s temeljito izboljšanim štirikolesnim pogonom 4Motion z vektorjem navora R-Performance Torque Vectoring. Kot pri običajnem pogonu 4Motion tudi tukaj večplastna sklopka na zadnji osi porazdeli moč med sprednjo in zadnjo os. V različici vektorja navora pri Golfu R je pogonska sila tudi spremenljivo porazdeljena med levo in desno zadnje kolo. V ovinkih je do 100 odstotkov moči usmerjene na kolo na zunanji strani vogala, kar olajša obračanje z zmanjšanjem polmera ukrivljenosti in podkrmiljenja.
Pogon na vsa kolesa 4 Bevegelse novega Golfa R tesno sodeluje z drugimi avtomobilskimi elementi, kot je DCC (Dynamic Chassis Control), z diferencialom XDS in progresivnim krmiljenjem, vse zahvaljujoč upravljalniku dinamike vožnje. Na ta način lahko njegovo delovanje spreminjate z izbiro različnih prisotnih načinov vožnje: Comfort, Sport, Race in Individual, ki jim lahko dodate izbirni Special in Drift, če izberete paket R-Performance. Ustvarjalce novega Golfa R je navdihnila proga v Nürburgringu, zato so se odločili za namestitev posebnega načina (Nürburgring-Mode). Nove pa so tudi zavore na sprednji osi z 18-tommers zavornimi diski.
Zanimivo je, da je nova generacija Golf R v “zelenem peklu” dosegla kar 17 sekund boljši rezultat v primerjavi s prejšnjo generacijo. To govori o tem, da so inženirji res pokazali kaj vse lahko zmore novi Golf R.
Precej spremenjena je tudi zunanja oblika novega Golfa, s širšim zadnjim kolotekom in specifičnimi serijskimi 18-palčnimi lita platišči ter 20 mm spuščenim vzmetenjem. Spredaj lahko takoj opazite večje odprtine za dovod zraka, LED-luči s sijajno črno barvo in modri svetlobni trak, ki poteka po celotni širini tanke rešetke.
Na zadku izstopajo predvsem preoblikovan odbijač, difuzor v sijajni črni barvi in štiri kromirane izpušne cevi. Kot pri drugih modelih iz družine R, lahko tudi tu izberete izpuh Akrapovič, ki je 7 kg lažji in ima še bolj izrazit zvok. Izbira barv karoserije je omejena na tri: modro s kovinskim sijajem Lapiz, čisto belo ali globoko črno Perleffect.
V notranjosti je postavitev elementov vzeta iz osme generacije Golfa, a vse je urejeno v športnem slogu: Digital Cockpit Pro ima namensko grafiko z imenom Sport, sedeži so športni z vgrajenim naslonom za glavo, volan ima gumb R za izbiro načina vožnje in ročice za ročno pretikanje prestav so večje. Seznam dodatne opreme in možnosti pa je dolg in germansko natančen. Vrednost tega Golfa se lahko tako požene v višave.
V Nemčiji bo moč novi Golf R naročiti 5. novembra. Cena v tem trenutku ni znana, a bo za večino kupcev izjemno nepomembna. To je namreč posebno dober ljudski avto.
volkswagen.si