Introduksjonen av S-Klasse-merket er alltid noe spesielt i bilverdenen, siden det tar oss bare dødelige inn i en ikke så fjern fremtid. Nåtidens teknologier, som finnes i denne bilen, er teknologier som vi vil ha glede av om noen år. Derfor er presentasjonen av S-Klasse alltid et sprang inn i fremtiden.
V avtomobilskem svetu velja, da je predstavitev razreda S tudi predstavitev inovacij na področju avtomobilske industrije. Skok v prihodnost, saj se večina teh znajde v običajnih vozilih prej kot v desetletju. Tudi zato je predstavitev novega Mercedes-Benza tako zelo ključen dogodek v avtomobilski industriji. In vselej nekaj posebnega.
Na prvi pogled se ni spremenilo veliko. A videz vara! Novi razred S je predstavil seznam novih inženirskih in tehnoloških novosti, ki obljubljajo, da bodo to ikono luksuza še izboljšali. Nekatere najpomembnejše novosti vključujejo dve hibridizirani možnosti motorja, masiven osrednji zaslon na dotik, posodobljeno ter še bolj personalizirano izkušnjo z MBUX in aktivnejšo varnostno tehnologijo, ki je na višjem nivoju kot kdajkoli prej. Seveda je v ospredju razreda S luksuz in pozornost do detajlov ter skrb za vsakega potnika, ki v njem doživlja individualizirano izkušnjo potovanja.
Oblikovno avtomobil “sledi” trendu zadnjih modelov Mercedes Benz in znano obliko le “priključuje” trenutnim modnim smernicam, ki so si jih pri MB začrtali že pred časom. Pokrov motorja je nekoliko daljši, sprednji žarometi ostrejši, platišča izrazitejša. Na zadku pa se prvič po treh generacijah bohotijo vodoravne luči. Če je klasse S postavljal smernice, se tokrat slednjim priključuje. Namreč prav klasse S, predstavljen leta 2013, je napovedal oblikovno renesanso blagovne znamke. Ostali modeli so nato le sledi istemu slogu in v zadnjih letih začrtali izjemno uspešno zgodbo te blagovne znamke in povzročili renesanso. Tudi zato smo mnogi pričakovali več poguma in nekaj vizije za prihodnost.
Ročaji vrat so zdaj popolnoma poravnani s karoserijo (Tesla S, Range Rover), na notranji strani ogledal pa so novi “aerodinamični vsadki”, ki pomagajo izboljšati pretok zraka. Skupek, ki prispeva k neverjetnemu koeficientu upora 0,22, zaradi česar je razred S eden najbolj aerodinamičnih avtomobilov na svetu. Za primerjavo: Tesla Model S ima koeficient zračnega upora 0,24.
Je nekoliko večji od predhodnika, a le za malenkost. Ima pa manjši previs spredaj in zadaj za kolesi, kar pomeni, da je medosna razdalja večja. S tem pa “volumen notranjosti” še razkošnejši. Njegova zunanja dinamika oblike ostaja izjemno atletska.
V ospredju znana, a izboljšana tehnologija
Vse se začne z infomatičnim sistemom oziroma platformo MBUX, ki je v modelu razreda S na svojem novem nivoju. Glasovni asistent “Hej, Mercedes” je zdaj nekoliko bolj intuitiven – zna razumeti osnovne funkcije, kot je povezljivost Bluetooth, zna sprejeti klic, zamenjati radijsko postajo. Sistem naj bi razumel do 27 različnih jezikov, poleg tega pa ga lahko zdaj uporabljajo tudi potniki iz druge vrste oziroma vsak potnik razreda S.
Najpomembnejša je vsekakor varnostna tehnologija in novi razred S ima vse varnostne funkcije, ki jih trenutno ponuja Mercedes-Benz. Seznam vključuje samodejno zaviranje v sili, prilagodljiv tempomat s sistemom stop-and-go, aktivno pomoč pri krmiljenju, pomoč pri ohranjanju voznega pasu, pomoč pri menjavi voznega pasu, prepoznavanje prometnih znakov, opozorilo o križanju spredaj in zadaj ter aktivno spremljanje mrtve točke. En bil pa preko senzorjev ve, ali imate roke na volanu in to le na podlagi upora “sile”, kot do sedaj.
Pod motornim pokrovom bo izbire kar nekaj, vsa pa bo hibridizirana in elektrificirana. V osnovi bo na voljo šestvaljni motor, ki bo skupaj z blagim hibridnim sistemom iz sebe izstisnil 429 konjskih krefter, ter osemvaljnik s 469 konji. Oba pa bosta uporablja devetstopenjsko avtomatiko.
Vstopna cena za novi razred S se bo gibala okoli 100 000 euro, nekaj nad trenutno ceno vstopnega modela. Prodaja pa se bo začela v začetku leta 2021, ko bomo prve primerke lahko videli tudi na slovenskih cestah.