fbpx

Grafik in fanatik

Kako bi nam, končnim uporabnikom, razložili oblikovanje industrijskega izdelka? Aljoša: Na kratko je to razvoj določenega izdelka od začetka, torej želje naročnika, do konca, ko izdelek uporabnik lahko uporablja. Primož: Pri tem je bistveno, da ...

Kako bi nam, končnim uporabnikom, razložili oblikovanje industrijskega izdelka?

Aljoša: Na kratko je to razvoj določenega izdelka od začetka, torej želje naročnika, do konca, ko izdelek uporabnik lahko uporablja.

Primož: Pri tem je bistveno, da oblikovalec da izdelku nekaj, kar razvaja lastnika tudi takrat, ko izdelka ne uporablja. Primer tega je svetilo Tolomeo, ki opozarja nase, tudi ko ne sveti. Prostoru, v katerem je, povečuje kvaliteto že s tem, da je tam.

Aljoša: Kot oblikovalca se poskušava gibati po tanki liniji: oblikovati izdelek tako, da se najbolje obnese kot uporabna stvar in hkrati razvaja, tudi ko ni v uporabi.

 

Ko se lotita oblikovanja določenega izdelka, je prvi pristop k oblikovanju pogled uporabnika ali želja oblikovalca?

Primož: Prvo je igranje z idejami. Pri oblikovanju kopalniške linije se najprej spomniš vseh kopalnic, ki so te zmotile ali navdušile kot uporabnika in na podlagi teh začneš kreativni proces.

Aljoša: Stvar postane nekoliko resnejša, ko je potrebno ideje materializirati, tako da jih je mogoče spraviti v proces proizvodnje.

 

Vama serijskost izdelkov, ki je neizbežna pri industrijskem oblikovanju, predstavlja oviro? Si kdaj želita delati unikatne izdelke?

Primož: Če oblikuješ mizo, se praviloma ukvarjaš le z mizo, ne razmišljaš o “štancanju”. Sicer pa je to del industrijske proizvodnje. Če bi želel unikate, bi bil kipar ali slikar, kar občasno tudi počnem, a ne v delovnem času.

Aljoša: Serijskost je lahko tudi izziv, kako kljub vsem dobrim in slabim produktom na trgu uspeti z nekim novim, enostavnim in lepim produktom.

 

Na 20 BIO sta se Grafik in Fanatik predstavila s Kolpa San kopalniško opremo You, kasneje je izdelek dobil nagrado Red Dot. Za kopalniško linijo Cher sta doživela podoben uspeh; kako pomembno vlogo pri motivaciji ima nagrada za oblikovalce BIO?

Primož: Ko delam, ne pomislim velikokrat na BIO, ne oblikujem za razstavo, čeprav ta predstavlja romantično plat poklica, saj se izdelki izpostavijo na odru, kjer jih lahko primerjaš.

Aljoša: BIO, Red Dot in podobne prireditve so kot cedilo časa, skozi katerega prideš ali pač ne. Če ti uspe, pomeni, da je tvoje delo dovolj kvalitetno znotraj določenega časovnega obdobja, da izdelki pritegnejo. Podobno je kot kontrolna naloga v šoli, ki pokaže, ali si osvojil določene veščine.

 

Je dolga tradicija bienala industrijskega oblikovanja pritisk?

Primož: Prej spodbuda oziroma potrditev v stilu: “Welcome to the giants!”

 

Ob kateri nagradi bi vama vzelo sapo tako močno, da bi se zbala za svoje zdravje?

Aljoša: Ko sva dobila Red Dot, nama je vzelo kar nekaj sape (smeh).

Primož: Vseeno je največja potrditev, če se izdelek dobro prodaja. Tu je zopet luč Tolomeo. Michele de Lucchi je dobil največjo potrditev v tem, da so njegovi izdelki postali kultni, da se uporabniki z njimi poistovetijo, tako da jim predstavljajo vrednoto.

 

Do kam seže vajina oblikovalska domišljija? Česa vse bi se lotila, ko bi imela neomejene možnosti?

Aljoša: Delal bi tam, kjer dizajn bistveno pripomore k funkcionalnosti, kar so na primer avtomobili ali plovila.

Primož: Velikokrat, ko bordam, pomislim, da je škoda, da nimam svojega borda, tako da bi za začetek oblikoval borde, smuči, srfe, … Zanima me tudi food design: kako je oblika hrane povezana z dojemanjem okusa.

 

Kje lahko združita prosti čas s kreativnostjo?

Primož: Za krajše kreativno polnjenje baterij je najboljša domačija Kabaj v Goriških brdih, kjer sem imel tudi razstavo slik. Za daljše pobege je potrebno iti malo dlje, v večja mesta, kot sta London ali Dunaj, ki navdušita s kreativnim potencialom.

 

Meer informatie

Primož Tomšič in Aljoša Podbršček

www.gif.si

Bij jou sinds 2004

Vanaf jaar 2004 we onderzoeken stedelijke trends en informeren onze community van volgers dagelijks over het laatste nieuws op het gebied van lifestyle, reizen, stijl en producten die met passie inspireren. Vanaf 2023 bieden we content aan in de belangrijkste wereldtalen.