Blagovna znamka Škoda je v slovenskih racionalnih srcih odlično zapisana. Na nek način nam je Slovencem bližje kot “sestrski” Volkswagen. Na nek način je bolj naša. Tudi zato je družinsko usmerjen EV, Škoda Enyaq iV, ki je sestrski model ID.4, toliko bolj pričakovan. Pa poglejmo!
Kampanja in draženje Škode s prvim elekrtrificiranim SUV-jem Enyaq iV je trajalo celo večnost. Od trenutka, ko je Škoda predstavila koncept “Škoda Vision iV”, smo slednjo zelo težko pričakovali.
V osnovi gre za družinsko usmerjen električni SUV, ki je v bistvu sestrski model prihajajočega Volkswagna ID.4. in hkrati prvi model znamke Škoda, ki se vozi na platformi MEB, namenjeni izključno vozilom brez emisij. Hkrati je tudi drugi električni model Škode po nadvse uspešni Citigo-e iV. Slednja je v Sloveniji šla kot za med, saj je bila njena cena izjemno ugodna.
Dizajn znotraj in zunaj načeloma ne preseneča. Škoda je namreč model Enyaq v preteklih tednih že večkrat pokazala. Je pa glavni oblikovalski detajl, ki ga nismo pričakovali, ostal skrit. Gre za osvetljeno masko motornega pokrova. Slednja bo standardna za zmogljivo različico RS in omejeno izdajo “Founders Edition”. Kot posebnost naj omenimo, da ima 130 LED-diod in je zasnovana po konceptu Vision iV iz leta 2019, ki je precej dobro napovedal obliko proizvodnega modela.
Ko že govorimo o športnem modelu Enyaq RS iV, bo slednji dejansko najmočnejša serijska Škoda vseh časov, zahvaljujoč dvojnim elektromotorjem, ki bodo skupno moč potisnili na 302 konjskih moči oziroma 225 kilovatov ter 460 njutonmetrov trenutnega navora. Od 0 km/h do 100 km/h bo tako Enyaq pospešila v 6,2 sekundah in dosegla končno hitrost 180 km/h.
Škoda Enyaq bo na voljo z zadnjim ali štirikolesnim pogonom. V “podvozju” se skriva možnost izbire treh velikosti baterij (55 kWh, 62 kWh, 82 kWh) in petih izhodnih moči elektromotorjev (146 KM, 177 KM, 201 KM, 261 KM, 302 KM). Doseg je odvisen od kompleta baterij in od tega, ali gre za model RWD ali AWD, vendar lahko že osnovni model prevozi 340 kilometrov z enim samim polnjenjem. Če boste želeli daljši doseg, bo enomotorni Enyaq iV s pogonom na zadnji par koles ter z 82-kWh baterijskim paketom zmogel kar 510 km po standardu WLTP.
Škoda je pripravila izjemno zanimiv paket z ogromno možnostmi izbire. Tej priključuje zares elegantno in brezčasno obliko športnega terenca, ki ponudi izjemno nizek koeficient zračnega upora 0,27. Avtomobil ima tudi možnost izbire toplotne črpalke za izmenični tok, ki zmanjša količino energije, ki jo porabi baterija, in s tem izboljšuje doseg.
Ko vam bo zmanjkalo elektrike, lahko največjo od treh baterij napolnite s 5 do 80 odstotkov v le 38 minutah, vse to zahvaljujoč zmogljivostim hitrega polnjenja do 125 kW. Uporaba stenske omarice AC do 11 kW pa bo lahko baterijo napolnila v šestih do osmih urah. Vse je seveda odvisno od velikosti baterije.
Zanimivo je, da vstopni model prihaja z 18-palčnimi jeklenimi platišči, kar je v današnjem času v segmentu športnih terencev praktično nezaslišano. Vse druge različice Enyaq iV imajo aluminijasta platišča velikosti do 21 palcev in v različnih izvedbah in barvah. Modna izdaja “Founders Edition” bo omejena na le 1.895 enot in bo poklon 125. obletnici ustanovitve podjetja Škoda.