Overlanding postaja tudi v Sloveniji vedno bolj priljubljen. Omogoča namreč odmik od množic, na skrite kotičke sveta, kamor druga vozila ne zmorejo. To overlandingu omogoča osnova - torej terensko vozilo, ki ga različni predelovalci seveda unikatno predelujejo v ekspedicijska overland vozila. Tudi v Sloveniji! Podrobno smo pregledali proces predelave v overland vozilo pri slovenskem overland predelovalcu MatSport.
Podrobno smo pregledali predelavo vozila Ford Ranger, ki smo ga v našem podjetju v sodelovanju s predelovalcem Matsport iz Ljubljane, predelali v popotovalno overland vozilo za popotniške medijske projekte. Hkrati pa nam vozilo služi, kot mobilna pisarna za prevoz video opreme na različnih snemanjih. Cilj projekta je bilo ustvariti overland vozilo, ki je dvoživka in je uporabno tako vsak dan, kot takrat, ko je uredništvo na poti pri svojem medijskem ustvarjanju ali na medijskih potovanjih.
Za osnovo smo vzeli Ford Ranger letnik 2018, z močnejšim 3.2 litrskim motorjem, ki zmore 200 konjskih moči ter 470 Nm navora. Gre za izjemno klenega terenca, ki teren premaguje s klasičnim 4×4 pogonom in zmore prečkati vodo do globine 85 centimetrov. Hkrati pa ima to vozilo že serijsko odlično nosilnost, ki znaša dobro 1 tono. V osnovi gre za največkrat uporabljeni model vozila za overland predelave, za katerega obstaja kopica dodatkov ter sistemskih rešitev. Hkrati pa je prav Ford Ranger najbolj priljubljen pick-up v Sloveniji.
S podjetjem Matsport iz Ljubljane smo načrtovali predelavo s ciljem ustvariti univerzalno vozilo, ki služi več namenom. Cilj je torej bil, da je lahko vozilo večino leta običajen pick-up s hardtop nadgradnjo. Torej z možnostjo odstranitve “šotora” in hrambo slednjega čez zimo – čeprav to zaradi same kovinske sendvič konstrukcije šotora ni potrebno. Šotor se namreč lahko na strehi prevaža tudi pozimi. Zaprt pa je hermetično.
Video predstavitev – Overland Ford Ranger – Koliko stane Overlanding?! + Q&A
Hkrati smo želeli, da vozilo v veliki večini ostane v originalnem stanju. To pomeni, da smo se že na začetku odločili, da je za naše potrebe po terenski vožnji, osnova, ki jo ponuja Ford Ranger zadostna. Dodali smo le terenske pnevmatike, ter nekaj optičnih dodatkov.
Vsi izbrani elementi zunanjosti so tako bili logični. V sodelovanju z overland specialistom Alu-Cab smo sestavili zunanji komplet, ki ga tvori Alu-Cab hardtop kesona, na katerega je nameščen šotor Alu-Cab 3.1 gen, ter 270 stopinjska tenda Alu-Cab. Skupaj v kompletu tvorijo celoto oziroma bazo overland vozila. Gre za standardno kombinacijo, ki se je v preteklosti izkazala za najbolj optimalno bazo.
Vozilo je v notranjosti kesona opremljeno s sistemom predalnikov in izvlečne ploščadi blagovne znamke Gearmate. Slednji je narejen po meri, kar pomeni, da je izkoriščen vsak notranji kotiček, ter tako optimiziran prostor. Osnovo tvori velik predalnik po celotni dolžini kesona, ki je v celoti izvlečen. Družbo mu dela tudi izvlečna priročna ploščad.
Ob straneh se nahajajo predalniki, dodana pa je tudi polica za hrambo stolov in miz. Električni sistem notranjosti kesona (luči, hladilnik) ter šotora, kjer je tudi elektrika, poganja “sončna elektrarna” in baterija Jackery 1000, ki omogoča napajanje hladilnika in baterij računalnika, telefona za neodvisnost od napajanja približno 4 dni. Baterija energijo prevzema preko 12V vtiča med samo vožnjo vozila. Takrat pridobi približno 10 odstotkov električne energije vsako uro vožnje, s tem je vozilo v veliki meri električno samozadostno, saj vso energijo lahko pridela samo med potovanjem. Sistem pa je predpripravljen tudi za sončno elektrarno, oziroma namestitev sončnih celic na strehi šotora. Ker se vsak prihod na cilj mora zaključiti z ohlajeno pijačo, je na razpolago 32 litrski Dometic hladilnik, ki odlično hladi ter porabi malo energije. Predelan Ford Ranger pa premore tudi 40 litrski tank za vodo, ki služi predvsem za pomivanje posode.
Poganjamo skupnost Overland Slovenija
Pridruži se odprti debati v okviru Facebook skupine Overland Slovenija in pridobi vse potrebne informacije.
Overlanding lahko najlažje opišemo, kot navtiko na suhem. Torej vsem, ki je navtika pri srcu, bodo podobne občutke doživljali tudi ob overlandingu, saj slednji omogoča podobno povezanost z naravo in podoben odmik od podivjanega sveta.
In cena tovrstnega vozila. Ford Ranger iz tega prispevka je na razpolago za prodajo in ocenjen na 55.000 evrov z vso pripadajočo opremo.
Video osnovne predelave vozila – Overland Ford Ranger
Nakupni kontakt: Jan Macarol, 031640092
Partnerji projekta: Matsport, Alu-Cab, Gearmate