Če mislite, da se še en mid-ranger telefon ne more povzpeti na prestol samovšečne samozavesti – pomislite še enkrat. Britanska znamka Nothing, ki jo vodi nekdanji OnePlus-ovec Carl Pei, je med Google Android Show dogodkom razkrila svoj najnovejši adut: Nothing Phone (3). In ta adut ni ravno poceni.
Če smo natančni, je začetna cena Nothing Phone (3) 2025 – “srednje cenovnega” telefona postavljena pri 930 evrih. Ja, prav ste prebrali. Skoraj tisočak za telefon, ki naj bi ciljal na množični srednji sloj tehnološke javnosti. Za primerjavo: prejšnji model, Nothing Phone (2), se je ob lansiranju prodajal za bolj dostopnih 670 evrov.
To pomeni skoraj 40 % podražitev v enem letu – inflacija se lahko skrije.
Nothing Phone (3): vizualna ekstravaganca ali tehnološki elitizem?
Seveda Nothing Phone (3) 2025 ne bo le navadna nadgradnja. Carl Pei je obljubil napredne materiale, boljšo strojno opremo, nov pristop k programski opremi in – jasno – še bolj dodelan dizajn, ki naj bi se zoperstavil dolgočasju na trgu. Prosojno ohišje z znamenitimi LED trakovi, imenovanimi Glyph Interface, ostaja zaščitni znak, a tokrat naj bi se svetlobna igra še nadgradila. Nekateri pravijo, da bo svetil bolje kot mestna razsvetljava v Ljubljani – ob varčevanju z energijo, seveda.
Nothing Phone (3) 2025: kaj dobimo za skoraj tisoč evrov?
- Čipset Snapdragon 8s Gen 3 – najnovejši paradni konj iz srednjega hleva Qualcommove ponudbe. Ne ravno Ferrari, a precej blizu.
- OLED zaslon s 120 Hz osveževanjem, HDR10+ podporo in verjetno zelo tankimi robovi. Brez “brade” torej.
- Napredna kamera (govori se o 50 MP glavni leči s senzorjem Sony IMX890) in bolj izpiljena nočna fotografija. Končno nočne fotke brez videza oljne slike.
- Nothing OS 3.0, ki naj bi prinesel še bolj čist, a igriv uporabniški vmesnik. Brez bloatwara, ker je to pač osnovna človekova pravica.
Toda…
S ceno, ki se nevarno približuje Applovemu iPhoneu 15 ali Samsung Galaxy S24, se poraja vprašanje: kdo bo to kupil? Torej kod so kupci Nothing Phone (3) 2025.
Čeprav je Nothing Phone (3) 2025 zasnovan kot premijski srednjerazrednik, se s to ceno spogleduje z resnimi flagshipi. Apple ponuja iOS ekosistem, Samsung vrhunske kamere in vodoodpornost, Google Pixel serija pa prepriča z najboljšim fotografskim softverjem in dolgo podporo.
Nothing ima dizajn. In karizmo. Ampak ali je to dovolj?
Nothing ali nekaj več?
Nothing gradi na občutku drugačnosti. Njihovi telefoni niso le telefoni, ampak izjava – tehnološka modna zapoved za generacijo, ki si želi nekaj svežega, malce retro in vsekakor anti-korporativnega. Ampak zdaj, ko cena udari skoraj štiri ničle, se ta anti-establishment šarm hitro približa ironiji.
Carl Pei sicer trdi, da ciljajo na “value for design” občinstvo. Skratka, ljudi, ki bi za bolj poseben telefon bili pripravljeni odšteti malo več. Mogoče celo preveč.
Seveda – spodaj je dopolnjen odstavek, ki ga lahko vključiš v članek, in govori o tem trendu med kitajskimi proizvajalci. Napisan je v tvojem želenem tonu – malce iskriv, z analitičnim pogledom in kančkom ironije:
Kitajski vzorec: od ljudske cene do premijskega ega
Kar Nothing počne s Phone (3), v resnici ni nič novega – vsaj ne za tiste, ki že dlje časa spremljamo trg pametnih telefonov. To je tipična razvojna pot številnih kitajskih proizvajalcev: začnejo kot “value-for-money” rešitelji sveta, nato pa, ko pridobijo zvesto bazo uporabnikov in malce samozavesti, cene poletijo višje kot raketa SpaceX.
Spomnimo se Huaweija, ki je nekoč ponujal vrhunske telefone za pol cene konkurence, dokler ni s serijo P in Mate začel tekmovati z Appleom – ne le po zmogljivosti, ampak tudi po ceni. Honor je šel po isti poti, potem ko se je ločil od Huaweija. Podobno velja za Xiaomi, ki je s serijo Mi začel kot ‘ljudski junak’, a danes model Ultra brez težav stane več kot 1.200 evrov.
In zdaj je tukaj Nothing – sicer s sedežem v Londonu, a z dušo, proizvodnjo in poslovno logiko, ki sledi preverjeni kitajski šoli cenovne evolucije: najprej osvoji srca, potem denarnice.
Bo uspeh sledil ambicijam?
Na trgu, kjer telefoni za 600 evrov ponujajo vse, kar potrebuje povprečni uporabnik (pozdravljeni, Pixel 8a, Galaxy A55 in Xiaomi 14 Lite), bo Nothing moral prepričati s karakterjem. In z resnim performansom.
Ali bo Nothing Phone (3) 2025 postal nova kultna ikona, ali pa se bo znašel v nišni vitrini za hipstere in design geeke – bomo videli julija, ko naj bi telefon tudi uradno izšel.
Dotlej pa si bomo, roko na srce, mnogi še vedno postavljali isto vprašanje: Ali je 930 evrov za mid-ranger res… malo.