fbpx

TO sadje je potrebno oprati, ni dovolj da ga samo olupite

Velja tudi za banano, lubenico in avokado

Foto: envato

Odstranjevanje olupka ni dovolj. Sadje je potrebno oprati in ga šele nato olupiti in zaužiti.

Precej jasno je, da moramo pred zaužitjem jabolka ali hruške oprati. Tudi jagode in grozdje, a pri sadju z olupkom se nam zdi, da to ni potrebno. Ni res – vsako sadje je potrebno oprati! Strokovnjaki namreč svarijo, da je pred uživanjem potrebno oprati tudi sadje z debelejšo lupino, ki jo sicer olupimo.

Foto: envato

Sadje je potrebno oprati!

Debela lupina sadja ali zelenjave otežuje prehod bakterij in umazanije do sredice. A pri rezanju sadeža lahko različna toksična sredstva z lupine prodrejo tudi v notranjost, zato strokovnjaki svetujejo, da sadje pred uživanjem operemo. Poleg tega lahko ob lupljenju snovi z lupine prenesemo tudi na predmete, ki jih uporabljamo vsakodnevno, kasneje pa naknadno v usta, oči. Na lupini sadja in zelenjave se namreč nahajajo ostanki pesticidov, bakterij in druge umazanije, ki pa niso nujno vidni s prostim očesom.

Foto: envato

Pesticidi so močno nevarni za naše zdravje. Namenjeni so ubijanju ali odvračanju škodljivcev, nekateri ostanki pa lahko ostanejo na sadju. Medtem ko je nevarnost odvisna od vrste in količine uporabljenih pesticidov, lahko pretirana izpostavljenost pesticidom povzroči škodljive učinke na zdravje, vključno z različnimi zdravstvenimi težavami, kot so razvojne težave, rak in hormonske motnje. Med sadje z največ pesticidi se praviloma uvrščajo jagode, tudi jabolka in grozdje. Da bi zmanjšali izpostavljenost pesticidom, razmislite o nakupu ekološkega sadja ali temeljitem umivanju sadja pred uživanjem.

Foto: envato

Ameriški vladni urad za hrano in zdravila zato svari, da tudi tovrstne sadeže pred uživanjem operemo. Na avokadu so namreč odkrili listerijo in salmonelo. S tem, da bomo sadež pred zaužitjem oprali, verjetno ne bomo odstranili vseh snovi, lahko pa bomo zmanjšali okužbe, odstranili plast voka ali pesticidov.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.