fbpx

Elektrické vozidlo TF-X: Lietajúce auto, ktoré nepotrebuje pilota

Po lodi Enterprise zo Star Treku dostaneme vozidlo z karikatúry Jetsonovcov. Zdá sa, že Hollywood je skvelým zdrojom inšpirácie pre krajčírov budúcnosti, aj keď stále čakáme na plávajúci „skate“ z Back to the Future! Dovtedy budú lietajúce autá v pohode. Letecká spoločnosť Terrafugia predstavila koncept TF-X, hybridné elektrické vozidlo pre štyroch, ktoré nepotrebuje pilota.

Carl Dietric, soustanovitelj Terrafugie, hovorí, že bude TF-X računalniško voden, a bo prišel z močno izboljšano »lokalno avtonomijo«, s čimer bo pilot ‘degradiran’ v voznika. Čeravno bo večina niti v rokah računalnika in se nam z izogibanjem zračnemu prometu in upoštevanju zračnih omejitev ne bo treba ukvarjati, pa ne bomo mogli dati nog kar v ‘luft’, saj bodo na naših plečih ostale kritične odločitve.

Upajmo, da ga Mr. Bean ne zamenja za Reliant Regala, ker sicer se mu ne piše dobro.
Upajmo, da ga Mr. Bean ne zamenja za Reliant Regala, ker sicer se mu ne piše dobro.

Na tleh bomo imeli nad TF-X-om absolutno oblast, ko pa bomo enkrat vzleteli, se bodo naša pooblastila drastično skrčila. V naše dobro. Pa to mar pomeni, da bomo lahko vzleteli vsakič, ko se bo kje zabasalo? Po besedah Dietricha to žal ostaja Sci-fi. Vertikalni vzlet namreč povzroči hud ‘prepih’, kar lahko poškoduje druga vozila, v najboljšem primeru pa dvigne le mimoidoče krilo. Vzlet TH-X bo tako omejen na letališča, heliporte in a la carte mesta velika kot tenis igrišče, proč od uličnih luči, znakov in daljnovodov.

TF-X naj bi prišel najkasneje leta 2026, a ne prej kot leta 2022.
TF-X naj bi prišel najkasneje leta 2026, a ne prej kot leta 2022.

Nor koncept, ki pa daje več vprašanj kot odgovor na to, kako bo izgledala naša prihodnost. A o tem kdaj drugič.

Čítaj viac: Len obloha je limitom pre Airbus

S vami od roku 2004

Od r 2004 skúmame mestské trendy a denne informujeme našu komunitu sledovateľov o najnovšom životnom štýle, cestovaní, štýle a produktoch, ktoré inšpirujú vášňou. Od roku 2023 ponúkame obsah v hlavných svetových jazykoch.