Enyaq Coupe že kaže, kako izgleda Škoda z vitkejšo silhueto. A kaj, če bi podobno tretma dobil tudi robustni družinski Kodiaq? To bi lahko bilo nekaj čisto posebnega... imenujmo ga Škoda Kodiaq Gran Coupe.
Čeprav Škoda s svojo paleto modelov že dolgo sledi praktičnosti, prostornejšim rešitvam in zmerni ceni, obstaja ena niša, v katero (zaenkrat) ni resno zakorakala – SUV-kupé segment z modelom Škoda Kodiaq Gran Coupe. BMW X6, Mercedes GLE Coupé, Audi Q8, pa celo električni Audi Q6 e-tron Sportback že lep čas razvajajo kupce z mišičastimi linijami in športno eleganco. In medtem ko Enyaq Coupe iV že uspešno zapolnjuje to potrebo na električni strani, se sprašujemo – kje je njegov bencinski bratranec?
S prihodom druge generacije modela Kodiaq se zdi, da je Škoda naredila vse, kar znamo ceniti: več prostora, več tehnologije, več učinkovitosti. A ko se poglobimo v obliko – Kodiaq ostaja tipičen družinski SUV. Kaj pa tisti, ki si želijo več sloga kot šškatlastih, rahlo švedskih potez oblikovanja.
Bi lahko Kodiaq Gran Coupe bil naslednji velik korak?
Ideja o Škoda Kodiaq Gran Coupe ni nova, a zadnje čase se vse pogosteje pojavlja v krogih avtomobilskih oblikovalcev in ljubiteljev znamke. Po vzoru Enyaqa Coupe – ki z nižjo strešno linijo, elegantnejšim zadkom in izrazitejšim zadnjim spojlerjem cilja na kupce, ki želijo nekaj več glamurja – se zdi, da bi bila različica Kodiaqa z bolj dinamično linijo logična naslednica. Mogoče namenjena le boljšim motorjem in več opreme.
Trenutno ni uradnih potrditev, a ni težko opaziti, da trg kliče po takem modelu. Tudi če pogledamo tekmece:
- Volkswagen ID.5 (kot kupejevski bratranec ID.4)
- Audi Q6 e-tron Sportback
- BMW X4 / X6
- Mercedes GLC Coupe / GLE Coupe
Vsi sledijo receptu: vzemi SUV, ga vizualno “splošči” in dodaj pridih športnega luksuza. In glej ga zlomka – prodaja raste.
Kaj bi moral imeti Kodiaq Gran Coupe?
Če bi sledil novi generaciji Kodiaqa (predstavljen leta 2023), bi pričakovali naslednje:
- Dolžina okrog 4,76 metra (kot aktualni Kodiaq)
- Paleta motorjev: 1.5 TSI z blagim hibridom, 2.0 TDI s štirikolesnim pogonom in plug-in hibrid z dosegom do 100 km (62 milj) v električnem načinu
- Notranjost s 13-palčnim zaslonom, novim infotainmentom in možnostmi masažnih sedežev
- Prtljažnik nekoliko manjši kot pri klasičnem Kodiaqu (zaradi kupe linije), a še vedno praktičen
Dizajnersko? Več športnih elementov, tanjše zadnje luči, morda celo svetlobni trak po vzoru Enyaqa. Vprašanje ostaja – bi Škoda v tej različici končno uporabila logotip iz napisa »ŠKODA« v osvetljeni obliki?
Enyaq Coupe kot dokaz, da zna Škoda tudi elegantno
Enyaq Coupe iV že od leta 2022 dokazuje, da znamka zna ustvariti bolj čustvene oblike, ne da bi izgubila svojo praktično dušo. Na voljo je z baterijami do 77 kWh, z dosegom do 570 km (354 milj), zmogljivejše različice RS pa dosegajo 250 km/h (155 mph) in pospešijo do 100 km/h (62 mph) v 6,5 sekunde. To ni več samo “družinski avto”, to je lifestyle na 4 kolesih-
Če Škoda zna ustvariti električni SUV-kupe z značajem, zakaj tega ne prenese tudi v svet notranjega izgorevanja?
Zaključek: Kodiaq Gran Coupe – zakaj še ne obstaja?
Z vidika trga, mode in trenda – Kodiaq Gran Coupe bi bil zadetek v polno. Enyaq Coupe je že uspeh, športno-elegantna linija se prodaja bolje kot klasična. Zakaj torej ni še bencinske ali dizelske različice s podobno karoserijo?
Čeprav uradnih informacij še ni, v zakulisju verjetno Škoda že razmišlja o tem. Morda v naslednjih letih vidimo prav ta model kot odgovor na želje kupcev, ki si želijo kombinacijo sloga in uporabnosti. In če bo imel še ceno pod 50.000 €, potem se zna zgoditi, da bo to eden najbolj zaželenih modelov med SUV-kupéji.
Do takrat pa… bomo z zanimanjem opazovali, ali bo Škoda pokazala svoje “kupe” zobe.