Si vedel, da v spletni trgovini Amazon skoraj brez težav najdeš vedno najboljšo ponudbo. Razlog tiči v tem, da različni ponudniki na platformi tekmujejo za najnižjo ceno v določenem trenutku. In tako kupci kupujejo izdelke praktično brez marž. Na začetku je Amazon prodajal le knjige, danes prodaja praktično vse kar se “lahko” prodaja. Tudi zato predstavlja edinstveno točko, kjer lahko sleherni kupec preverja ceno različnih dobaviteljev - prodajalcev in zase dobi najboljšo možno ponudbo, torej najnižjo ceno. V tem zapisu bomo raziskali, zakaj je Amazon postal najbolj priljubljen spletni trgovec na svetu, in zakaj je skrajni čas, da se spletnemu velikanu pridružiš tudi ti!
Leto 2021 se zdi za Amazon prelomno leto, saj beleži rekordne številke. Na nek način tako velike, da so nepredstavljive. Tudi zato smo se odločili, da izberemo tiste, ki najlažje orišejo njegovo veličino in tudi tebe prepričajo, da del svojih spletnih nakupnih navad preusmeriš na Amazon. Uspeh Amazona namreč ni samoumeven, temveč je pogojen s tem, da je na tej spletni trgovski strani vedno najugodnejša ponudba, torej najnižja cena. Točno to ugotavlja tudi vedno več slovenskih spletnih potrošnikov.
Nasvet za spletne nakupe na Amazon:
Slovenci skoraj brez izjeme uporabljamo nemški amazon.de, ki je brezhibno preveden v angleški jezik. Do slednjega dostopamo preko te povezave ali tako, da izberemo jezik pri nastavitvah spletnega mesta amazon.de (shrani to povezavo med priljubljene).
1. dejstvo: spletni kupci porabijo več časa za nakupovanje na Amazonu kot drugih 9 največjih spletnih trgovcev skupaj
A tu je še več drugih presenetljivih dejstev. V ZDA je Amazon tako zelo priljubljen, da zasluži 49 centov od vsakega dolarja porabljenega za spletne nakupe. Kar drugače povedano pomeni, da se 50 odstotkov denarja, namenjenega spletnim nakupom, pretoči preko Amazona. V letu 2019 pa so zabeležili kar 280 milijard ameriških dolarjev prometa! Neverjeten pa je tudi podatek, da ima v spletnih kategorijah, kot so golf, nega kože, baterije, kuhinjski pripomočki, več kot 90-odstotni delež na trgu spletne prodaje.
2. dejstvo: Amazon je drugo podjetje v zgodovini, ki je vredno več kot trilijon dolarjev
Zgodilo se je 4. septembra 2018, ko je Amazon vstopil v klub, v katerem je bil doslej le Apple. To je nepredstavljiv mejnik v poslovni zgodovini. Amazon je tako eno izmed najvrednejših podjetji na svetu. Družbo mu delata Apple in Microsoft.
3. dejstvo: Amazon Prime je največji nakupovalni klub na svetu, pa ni le to, je še veliko več!
Amazon Prime združuje kar 150 milijonov članov največjega nakupovalnega kluba na svetu. A slednji niso postali člani tega kluba le zaradi precej nižjih poštnin in hitrih dostav ter možnosti nižjih cen pri določenih produktih, ampak tudi zaradi tega, ker s članstvom v največjem nakupovalnem klubu dobiš dostop do največje video knjižnice na svetu (Amazon Video), največjega izbora priljubljenih knjižnih naslovov (Amazon Reads) ter glasbe (Amazon Music). Večina servisov deluje tudi pri slovenskih uporabnikih. Statistika v ZDA je prav neverjetna, tam je članov Amazon Prime kar 95 milijonov naročnikov. Torej slaba tretjina vseh državljanov ZDA Tako uporablja Amazon Prime. Pri tem se je potrebno zavedati, da lahko Amazon Prime račun deliš s svojim sostanovalcem oziroma zakonskim partnerjem popolnoma brezplačno. Dve tretjini vseh ameriških domov ima naročnino na Amazon Prime, osebe v gospodinjstvu pa potrebujejo le en račun. (Velja tudi za slovenske uporabnike Amazon Prime).
4. dejstvo: Če bi leta 1997 investirali 1.200 evrov v Amazon, bi bili danes milijonar
Amazon je svoj IPO (Initial public offering) izvedel 15. maja 1997, po ceni 18 dolarjev za delnico podjetja. Če bi takrat kupili delnic za 1.200 dolarjev, bi bili danes milijonarji. A ostanimo še pri nekaterih drugih dejstvih. Amazon je ustanovil Jeff Bezos v svoji garaži leta 1994. Danes na minuto zasluži 230.000 dolarjev, njegovo bogastvo pa je v času pisanja tega članka ocenjeno na kar 129 milijard dolarjev. Kakopak je najbolj premožen Zemljan. A analitiki zaradi korona krize in pozitivnih kazalcev Amazona v prvem četrtletju leta 2020 napovedujejo, da bo premoženje Bezosa do konca leta 2021 zraslo na kar 200 milijard dolarjev. To bi bil tudi svojevrsten mejnik, prvič v zgodovini človeštva bi se namreč zgodilo, da ima nekdo pod svojim palcem več kot kar 200 milijard! A pojdimo k začetkom …
Jeff Bezos je želel registrirati ime za svojo e-trgovino pod imenom Cadabra. Navdihnila ga je beseda “Abracadabra”, trgovina pa bi s tem dobila sporočilo, da je spletno nakupovanje čarobno. Vendar je njegov odvetnik besedo napačno razumel in jo izgovoril kot “truplo” – kadaver. Prav zaradi tega si je Jeff premislil. Pravzaprav ime Amazon niti ni bila Jeffova druga izbira, temveč šele tretja. Za sekundarno ime si je izbral Relentless, kar v prevodu pomeni “neusmiljeno”. Toda sodelavci in prijatelji nad imenom niso bili navdušeni. Jeffu pa je bilo to ime vseeno dovolj všeč, da je kupil domeno. Še danes se tako zgodi, da če vpišete URL relentless.com, vas bo spletno mesto preusmerilo naravnost na Amazon.com.
5. dejstvo: Amazon Business je največja spletna trgovina za podjetja na svetu!
V kolikor uporabljate klasični Amazon, morate hitro začeti razmišljati o tem, da pričnete uporabljati različico Amazon Business, ki tudi slovenskim podjetjem prinaša množico prav neverjetnih ugodnosti. Hkrati pa je za slovenska podjetja popolnoma brezplačna! Zanimiva so predvsem dejstva, da Amazon Business po svetu uporablja kar 55 podjetij s seznama “Fortune 100”. Največja podjetja na svetu so torej svojo nabavo že preusmerila na Amazon. Tem podjetjem sledijo javni zavodi, kot so največje bolnišnice v ZDA, ter lokalna samouprava. Tukaj so seveda vsa podjetja in zasebniki, ki želijo na trgu ponudbe in povpraševanja dosegati najboljšo možno ceno. Pri slovenskih podjetjih poslujemo preko amazon.de, nemškega Amazona, ki slovenskim podjetjem omogoča enake ugodnosti kot nemškim podjetjem, omogoča pa jim tudi (v kolikor so zavezanci za DDV) nakup brez DDV-ja. Amazon.de je preveden v angleški jezik.
6. dejstvo: Amazon “Prime Day” je največji šoping praznik na svetu, kjer so popusti popolnoma neverjetni
Seveda poznate Black Friday, Cyber Monday in druge nakupovalne praznike, a se slednji nikakor ne morejo primerjati z 48 ur čiste šoping ekstaze, ki se ji reče Prime Day.
Prvič je bil Amazon Prime Day predstavljen leta 2015, in sicer kot praznovanje 20. obletnice Amazona in je takrat predstavljal 24 urni dogodek, šoping praznik namenjen le članom Amazon Prime. Med “Prime Day”jem lahko pričakujete cene, ki so najnižje možne cene. In ker je Amazon tako zelo velik trgovec, za določene izdelke doseže prav neverjetne cene. Lansko leto je bil Prime Day neverjetno uspešen. Med tokrat kar 48-urnim prodajnim dogodkom, ki je potekal 15. in 16. julija, so člani Amazon Prima kupili več kot 175 milijonov izdelkov. To je bil največji nakupovalni dan v zgodovini podjetja. Podjetje pa naj bi zabeležilo kar 2 milijardi prihodkov v 48 urah. Amazon Prime Day bo letos potekal po vsej verjetnosti med 15. in 30. junijem. Datum “Prime day 2020” še ni znan.
V Amazon Prime Day lahko sodelujejo le člani največjega nakupovalnega kluba, Amazon Prime. Brezplačno ga preizkušiš na tem naslovu!
7. dejstvo: Je daleč največja trgovska mreža na svetu, Amazon N1
Amazon je le eden od trgovcev v svoji največji trgovski mreži na svetu, saj v njej sodeluje več kot 2,5 milijona podjetij, ki preko omrežja prodajajo kot trgovci ali proizvajalci. Svoje izdelke lahko preko Amazona ponudijo celemu svetu. Od letošnjega februarja je status Amazon prodajalca mogoče pridobiti tudi kot slovensko podjetje. Vse, kar zato potrebujete, je ustvarjanje računa Amazon Business, ki ga lahko ustvarite prek te povezave. In že lahko brezplačno zaženete trgovino pri največjem trgovcu. Pa za konec postrezimo še z nekaj neverjetnimi številkami. V ZDA se v minuti proda preko 4.000 izdelkov, mesečno pa spletno stran obišče več kot 150 milijonov uporabnikov mesečno. To je kar polovica vseh državljanov ZDA. Od tega jih kar 89 odstotkov trdi, da tam dobijo najboljšo ponudbo.