Volkswagen je v preteklem letu uspešno nadaljeval s preobrazbo v trajnostni, softversko usmerjeni mobilnostni koncern in je v primerjavi z letom poprej prodajo baterijskih električnih vozil skoraj podvojil (na 452.900 vozil). Delež teh vozil je v celotnem obsegu prodaje znašal 5,1 odstotka (prejšnje leto: 2,5 odstotka). Na določenih trgih že prehiteva Teslo, tudi zaradi širokega nabora modelov in znamk v skupini.
Koncern je v Evropi z veliko prednostjo vodilni ponudnik popolnoma električnih vozil, v ZDA, ki veljajo za pomemben izvozni trg, pa ima z okoli 7,5 odstotka drugi največji tržni delež. Na Kitajskem je prodal 92.700 baterijskih električnih vozil in s tem v primerjavi z letom 2020 povečal obseg prodaje za več kot štirikrat. Tudi prodaja priključnih hibridov se je s 309.500 vozili (61 odstotkov več) na svetovni ravni močno povečala. Skupno je koncern po vsem svetu kupcem dobavil 8.882.000 vozil. Globalno pomanjkanje polprevodnikov je – skladno z napovedjo – kljub velikemu povpraševanju in kljub zapolnjenim kvotam naročil v primerjavi z letom 2020 vodilo do malenkostnega upada prodaje, in sicer za 4,5 odstotka.
Leto 2021 ponazarja, kako se poslovni model koncerna Volkswagen spreminja. Viri dohodka se bodo postopoma še izraziteje premaknili: s klasičnih modelov z bencinskim ali dizelskim motorjem na brezemisijske električne avtomobile ter s prodaje vozil na programsko opremo in mobilnostne storitve, k čemur bo močno prispevala ključna tehnologija avtonomne vožnje. Koncern Volkswagen načrtuje, da bo v letu 2030 na svetovni ravni vsak drugi prodani avtomobil imel popolnoma električno pogonsko zasnovo.
Dosledna elektrifikacija prodajne palete se odraža tudi v investicijskem načrtu, ki ga je koncern Volkswagen predstavil v decembru in velja za obdobje od leta 2022 do leta 2026. V njem so naložbe v osnovna sredstva in stroški razvoja za električno mobilnost v primerjavi s predhodnim načrtovanjem višje za okoli 50 odstotkov in znašajo sedaj 52 milijard evrov.
Na svetovni ravni so v letu 2021 največji obseg prodaje dosegli naslednji popolnoma električni modeli koncerna:
- Volkswagen ID.4, 119.600, vozil od tega v sloveniji kar 217
- Volkswagen ID.3, 75.500 vozil
- Audi e-tron (vklj. z modelom Sportback), 49.200 vozil
- ŠKODA Enyaq iV, 44.700 vozil
- Volkswagen e-up!1, 41.400 vozil
- Porsche Taycan (vklj. z modelom Turismo), 41.300 vozil
LEAS – Lastniki električnih avtomobilov Slovenije
Si nov lastnik električnega avtomobila?! Te e – mobilnost mika ali le zanima? Razmišljate o nakupu novega električnega avtomobila? Potem se pridruži FB skupini LEAS in prebiraj ter deli informacije o e-mobilnosti. Skupaj ustvarjamo največjo skupnost lastnikov električnih avtomobilov!
volkswagen.si