Har du också en känsla av att du alltid hamnar i fel linje och sedan hjälplöst ser på när personerna framför nästa biljettkontor rör sig snabbare? Det är ett problem vi möter varje gång det är trångt i butiken och då låtsas vi alltid att allt konspirerar mot oss. Detta fenomen togs också nyligen an av forskare som, baserat på forskning, tagit reda på vilket kassaregister du ska välja för att din tur ska gå snabbast.
Katero blagajno izbrati, da boste najhitreje na vrsti? Se tudi vi pred blagajnami vedno postavite v napačno vrsto? Nihče ne čaka rad v vrsti, ki se nikamor ne premakne. A kot zakleto vedno izberemo tisto, ki se premika po polžje. Na srečo so nam na pomoč priskočili strokovnjaki z univerze v Washingtonu in univerze Purdue, ki so raziskali ta fenomen in prišli do naslednjih zaključkov, ki nam bodo v prihodnosti pomagali, da bomo izbrali najhitrejšo in ne več najpočasnejšo vrsto in tako prišli kar najhitreje na vrsto.
Do izidov so prišli na podlagi statistike, opazovanja vedenja ljudi v trgovini in mnenj izkušenih kupcev. Prvo pravilo je, da analiziramo sestavo vrste, torej tip kupcev in vsebino njihovih nakupovalnih vozičkov/košar. Če vrsto sestavljajo starejši ljudje ali starši z majhnimi otroki, je to namig, da to ni najboljša izbira. Raziskava je prav tako pokazala, da moški na blagajni plačujejo dlje časa kot ženske, saj manj redno hodijo v trgovino kot ženske, zato se odločite za bolj ‘žensko’ vrsto.
Ravno tako ne smemo zanemariti vsebine nakupa posameznih kupcev. Če imajo slednji en kup različnega blaga, je to nov znak, da se bo vrsta topila počasneje. Tisti s petimi pločevinkami piva bo na blagajni namreč hitreje opravil kot tisti z dvema pivoma, tremi hrenovkami, majonezo, toaletnim papirjem in čokolado. Naslednja ugotovitev je psihološke narave. Slab pregled nad dolžino čakalne vrste upočasnjuje delo blagajničarke, zato izberemo tisto, katere konec blagajničarka vidi. Zadnji nasvet je, da se postavimo za nekom, ki ima poln nakupovalni voziček, in ne za strankami, ki imajo vsaka po nekaj izdelkov. Ni namreč skeniranje izdelkov tisto, ki požre največ časa, pač pa so to ogovarjanje, plačevanje, štetje drobiža ipd., ki naj bi v povprečju pokurili 41 sekund, skeniranje proizvoda pa vsega tri.
LÄS MER: Den mest önskvärda sysselsättningen för tillfället - att hålla en plats i kö framför Apple Store
Če imate kaj hazarderja v sebi, se v primeru, da se je pred blagajno nabrala že zares dolga vrsta, postavite pred zaprto blagajno, kajti obstaja velika verjetnost, da bo kolegici na pomoč priskočila še kakšna blagajničarka. Sicer pa vztrajajte v isti vrsti in ne skačite iz ene v drugo, sicer se vam zna zgoditi to, kar se je zgodilo liku v zgornji animaciji.
Več o raziskavi:
whitman.syr.edu