fbpx

Det är därför du upplever deja vu!

Den skotske professorn Akira O'Connor har en förklaring till ett av de vanligaste fenomenen - deja vu. Så varför upplever du deja vu?

Škotski profesor Akira O’Connor meni, da je “napaka v Matrici” le ponovni pregled, ki ga naredijo naši možgani, da potrdijo že videno. Za to trditev je izvedel vrsto poskusov, ki so med drugim vsebovali umetno indukcijo, ki spominja na deja vu. Metoda je temeljila na tem, da so udeležencem v raziskavi povedali določeno število besed, ki so jih povezovali skupni, a namerno izpuščeni koncepti. Na primer, v seriji besed blazina, postelja, noč ni bilo besede spanje. Po nizu besed so tako udeležence raziskave prosili, naj povedo, ali so med besedami slišali besedo na črko “s”. Odgovor je bil negativen. Ko so jim pozneje zastavili enako vprašanje, so udeleženci večinoma rekli spanje. Začeli so namreč razmišljati, da so to besedo pravzaprav slišali, saj je bila popolnoma logičen dodatek k nizu besed. Možgani udeležencev so tako na novo interpretirali svoje spomine in udeležencem tako dali močan občutek deja vuja.

LÄS MER: To so znaki nadpovprečne inteligence

Kaj povzroča deja vu?
Kaj povzroča deja vu?

Z magnetno resonanco so ugotovili, da so bila najbolj aktivna območja možganov v teh trenutkih tista, ki so odgovorna za sprejemanje odločitev, in ne tista, ki so odgovorna za spomin. O’Connor tako predpostavlja, da ti deli možganov ustvarijo občutek deja vuja, saj spremljajo naše spomine in v njih iščejo napake. Ko najdejo neskladja, se takoj aktivirajo, mi pa dobimo srhljiv občutek, kot da smo to že nekoč videli ali pa se nam je to že zgodilo.
Raziskovalec Stefan Köhler iz Kanade meni, da lahko med deja vujem v naših možganih poteka reševanje sporov.
Preden bo ta teorija dokazana, bo treba zbrati še veliko podatkov. Če pa je to dejansko res, smo končno odkrili skrivnost deja vuja. To bo torej pomenilo, da hjärnan preverjajo kakovost naših spominov in iščejo neskladja med tistim, kar se resnično spomnimo, in tistim, za kar mislimo, da se spomnimo.

Med dig sedan 2004

Från år 2004 vi undersöker urbana trender och informerar vår community av följare dagligen om det senaste inom livsstil, resor, stil och produkter som inspirerar med passion. Från 2023 erbjuder vi innehåll på stora globala språk.