Ko pomislite na Porsche, vam morda na misel pridejo hitrost, eleganca in inovacije. Z napovedjo popolnoma električnega Macana, Porsche piše novo poglavje v svoji bogati zgodovini. Predstavljajte si SUV, ki ni le ikoničen po svojem videzu, ampak tudi revolucionaren po svoji tehnologiji. Hhrati pa jasna napoved drugačne prihodnosti te blagovne znamke.
Leto 2024 bo zaznamovalo pomembno prelomnico za Porsche, saj bo predstavil popolnoma električni Porsche Macan EV SUV. Ta model ni le še ena nadgradnja; predstavlja temeljito preobrazbo, saj bo prvi Porschejev avtomobil, zgrajen na Premium Electric Platformi. To ni le sprememba motorja, temveč popolna prenova, ki obeta vznemirljive inovacije. IN resen zasuk v smeri elektrifikacije celotne prodajne game.
Električni Porsche Macan EV bo poganjal isti 800-voltni pogonski sklop, ki že navdušuje že v modelu Taycan. A upamo, da brez njegovih pomankljivosti. Porsche načrtuje, da bo Macan v realnem svetu prevozil skoraj dva milijona milj, poleg tega pa bo opravil še večmilijonske virtualne teste. Ta obsežen program testiranja zagotavlja, da bo Macan ustrezal visokim standardom znamke Porsche v smislu zmogljivosti, zanesljivosti in učinkovitosti. In, da se bo resnično izboljšal glede na trenutno generacijo Taycana, ki je sicer zanimiv avtomobil, a prav zares premalo poseben Porsche.
Ko razvijamo nov model, gre vedno za vozne lastnosti in natančnost. To je Porsche. To je v našem DNK. A vedno gre tudi za učinkovitost. In za dizajn,” pravi Jörg Kerner, podpredsednik produktnih linij Macan. Eden od izzivov je bil ohraniti identiteto izdelka uspešne serije modelov Macan, hkrati pa izpolniti aerodinamične zahteve, potrebne za zagotavljanje visoke učinkovitosti in s tem tudi visokega dosega. Zato je bilo pomembno zagotoviti tesno sodelovanje vodij obeh ekip med razvojnimi fazami v oddelku za oblikovanje in pri aerodinamičnem testiranju v sodobnem Porschejevem vetrovniku. “Iskanje optimalne povezave med našimi načeli oblikovanja in specifikacijami, ki so nam jih dali aerodinamični inženirji, je zagotovo izziv,” pravi Peter Varga, direktor oblikovanja zunanjosti v Style Porsche. “Skupaj delamo na vsakem milimetru, da dosežemo optimalno ravnovesje med estetiko in funkcijo.”
Tla vozila Porsche Macan EV so ravna in zaprta kot pri dirkalnem avtomobilu, tudi v predelu zadnje osi. Obloge tam so prilagodljive in prav tako zagotavljajo nizek zračni upor pri odboju – inovativna rešitev v kombinaciji s tokovno optimiziranimi, večinoma zaprtimi kolesi in aerodinamično optimiziranimi konturami pnevmatik. Pri normalni vožnji po podeželski cesti Macan samodejno prevzame svojo idealno obliko. Zadnji spojler se premakne v ekološki položaj, zračne lopute se zaprejo in raven šasije se zniža. V tej situaciji so Wiegand in njegova ekipa izmerili koeficient zračnega upora 0,25 (prej 0,35). To naredi novega Macana za enega najbolj aerodinamičnih SUV-jev – z velikim vplivom na učinkovitost. Dosegi po WLTP bodo za vse različice več kot 500 km.
Električni motorji v novem Macanu črpajo energijo iz litij-ionske baterije v dnu, z bruto zmogljivostjo 100 kWh, od katerih je aktivno uporabnih do 95 kWh. 800-voltna arhitektura PPE v novem Macanu omogoča visoko zmogljivo hitro polnjenje, ki se testira po vsem svetu kot del razvojnega postopka.
“Na naših glavnih trgih so različni standardi polnjenja. Glavni poudarek testiranja je bil zato preverjanje teh različnih okvirnih pogojev na različnih lokacijah z našimi prototipi in prilagajanje tehnologije, kjer je to potrebno. Polnjenje mora preprosto delovati, kjerkoli in kadarkoli,” pravi Kerner. DC polnilna zmogljivost za novi Macan na 800-voltnih polnilnicah je do 270 kW. Stopnjo napolnjenosti je mogoče povečati s 10 na 80 odstotkov v manj kot 22 minutah na 400-voltnih polnilnicah, visokonapetostno stikalo v bateriji omogoča bankirsko polnjenje z učinkovitim razdeljevanjem 800-voltne baterije na dve bateriji, vsaka z nazivno napetostjo 400 voltov. To omogoča še posebej učinkovito polnjenje, brez dodatnega HV boosterja, do 150 kW. AC polnjenje je mogoče z do 11 kW. Kar je v očeh avtomobilskih navdušencev premalo, saj je cena za vzpostavitev 22 kW polnjena manjhna in ni tehnični problem. Poglejmo samo Renault!
Poleg električne različice bo Porsche predstavil tudi nov Macan z običajnim bencinskim motorjem, kar nas na nek način žalosti, saj življenje v obeh svetovih nikoli ni prav zares obrodilo izjemnih izdelkov. Porsche Macan EV bo služil kot most med trenutno generacijo in prihajajočo električno dobo. Kljub temu, da je ta korak prehoden, kaže na Porschejevo zavezanost k električni prihodnosti.