fbpx

To je beseda leta 2022

Foto: envato

Slovar Oxford vsako leto na podlagi javnega glasovanja izbere besedo leta - torej besedo ali besedno zvezo, ki naj bi definirala oz. zajela duh preteklega leta. Tokrat se je glasovanja udeležilo skoraj pol milijona ljudi in kar 93% se je odločilo za isto besedno zvezo. Pozanimali smo se, katera je beseda leta 2022 in kako si njeno zmago razlagajo pri oxfordskem slovarju.

2022 lahko opišemo kot leto, ko se je življenje počasi vrnilo v normalne tire. Večina ljudi je delo od doma zamenjala za svoj delovnik pred pandemijo in počasi so izginili tudi ukrepi na področju javnega življenja. In po mnenju strokovnjakov je prav to vplivalo na prepričljivo zmago besede leta 2022: goblin mode.

V letu 2022 se je naš delovnik vrnil na stare tire Foto: Fauxels / Pexels

Kaj je goblin mode?

Goblin mode je angleški izraz za vrsto obnašanja, ki ga spremljata lenoba in postavljanje lastnega udobja na prvo mesto, pri čemer oseba zavrača družbene norme in pričakovanja. Na drugem mestu je bila beseda metaverse (izraz za skupne prostore v sklopu virtualne resničnosti, ki jih ljudje lahko napolnijo z NFT digitalnimi deli), na tretjem pa #IStandWith (izraz, s katerim uporabniki družbenih omrežij pokažejo, da podpirajo določeno osebo ali podjetje).

Besedno zvezo goblin mode ste morda že zasledili na Tik Toku in drugih socialnih omrežjih. Z njo uporabniki pokažejo, da zavračajo vrnitev k produktivnem načinu življenja in kulturi konstantnega dela, doseganja ciljev za vsako ceno in prikazovanja le najboljših delov svojega življenja.

Včasih se najbolje počutimo ob počitku in neproduktivnosti Foto: Andrea Piacquadio / Pexels

Kako se goblin mode kaže v našem načinu življenja?

Strokovnjaki zmago besedne zveze goblin mode povezujejo tudi z novostmi na področju socialnih omrežjih, ki smo jih zasledili v tem letu. Če je včasih veljalo, da so ljudje objavljali le tiste “popolne” trenutke svojih življenj, pa smo letos lahko opazili porast družbenih omrežij, kot je npr. Bereal. Na tej platformi uporabniki objavljajo slike sebe in svojega vsakdana, kot poteka v resnici, torej brez filtrov in pretvarjanja, da vsako sekundo dneva izgledajo kot iz škatlice.

Prav tako lahko na socialnih omrežjih opazimo več iskrenosti in priznanj, da se ljudje počutijo preobremenjeni in da včasih najbolj uživajo, če dan preživijo ob počitku. Strokovnjaki menijo, da je ta sprememba izjemno dobrodošla– tovrstne objave namreč marsikoga pomirijo in mu dajo vedeti, da ni edini, ki se počuti izčrpanega, hkrati pa mu dajo “dovoljenje”, da poskrbi zase in produktivnosti ne postavi pred mentalno in fizično zdravje.

Besedo leta 2022 sta določila tudi slovarja Collins in Cambridge. Uporabniki slovarja Collins so večinoma glasovali za besedo permacrisis (obdobje nestabilnosti in negotovosti), uporabniki slovarja Cambridge pa besedo homer (izraz pri bejzbolu, ki so ga ljudje največ iskali, ker je nastopal v popularni besedni igri Wordle.)

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.