Če ste si kdaj želeli voziti legendarno G-klaso, a ste se ob pogledu na ceno zaleteli v steno, imamo dobre novice. Mercedes pripravlja nekaj manjšega, prikupnega in – upamo – bolj dosegljivega - Mercedes-Benz Baby G.
Legendarna Mercedes-Benz G-klasa, poznana po svoji škatlasti obliki, vojaškem poreklu in (pre)visoki ceni, se pripravlja na reinkarnacijo v obliki mestnega off-roaderja z vzdevkom “Mercedes-Benz Baby G” ali “Little G”. Ne, to ni igrača iz Kinder jajčka, temveč uradno potrjen projekt, ki naj bi na ceste zapeljal do leta 2027. Mercedes s tem širi družino G in znižuje prag vstopa v svet brutalnega šika na štirih kolesih.
Projekt “Baby G” oziroma “Little G” je bil uradno potrjen s strani Mercedes-Benz septembra 2023, med salonom IAA Mobility v Münchnu. Takrat je izvršni direktor Mercedes-Benza, Ola Källenius, v intervjuju za nemški Automobilwoche razkril, da podjetje razvija novo, bolj kompaktno različico legendarne G-klase.
Nadaljnje podrobnosti o modelu so bile razkrite v začetku leta 2025, kar potrjuje, da projekt aktivno napreduje kot del širše strategije Mercedesove prenove modelne linije, ki vključuje 36 novih ali prenovljenih modelov do leta 2027 – od tega 17 električnih (BEV) in 19 z motorji na notranje izgorevanje (ICE).
Kako velik (ali majhen) bo “mali G”? Mercedes-Benz Baby G
Po prvih renderjih (izdelujemo jih tudi interno) in izjavah vodilnih pri Mercedes-Benzu bo novi Baby G oblikovno zvest izvirni G-klasi iz leta 1979 – to pomeni kratko medosno razdaljo, izrazite odbijače, visoko oddaljenost od tal in retro-futurističen šarm. A naj vas beseda “baby” ne zavede – ta mali bo večji od Suzukijevega Jimnyja in bo konkuriral vozilom kot so Jeep Wrangler, Ford Bronco in celo Jeep Compass. Kar pomeni: dovolj velik za avanture, a dovolj kompakten za mestne kavarne in ozke parkirne bokse.
Elektrika v boxu
Čeprav Mercedes ni še dokončno potrdil vseh tehničnih podrobnosti, vse kaže, da bo Baby G električni. Temeljil bo na novi modularni platformi MMA (Mercedes Modular Architecture), ki omogoča 800-voltno hitro polnjenje in doseg okoli 480 km (300 milj). Omenja se tudi možnost blagohibridnih bencinskih različic s 48-voltnim sistemom, a večina virov napoveduje, da bo “mali G” izključno EV, s čimer bi Mercedes poenostavil proizvodnjo in stroške.
Notranjost: luksuz na škatlasti dieti
Kabina naj bi si delila številne elemente z osveženo G-klaso – pričakujemo MBUX infotainment sistem z dvema zaslonoma, novo operacijsko platformo MB.OS, kakovostne materiale in škatlasto, a moderno ergonomijo. S tem Mercedes cilja na mlajše, mestne kupce, ki želijo “videz G-ja”, ne pa nujno njegove terenske zmogljivosti.
Karakter z razlogom: še vedno off-road?
Vprašanje, ki visi v zraku: bo Baby G sposoben pravega terena? Zasnova šasije še ni potrjena – nekateri namigujejo na unibody konstrukcijo (kar pomeni boljši občutek na cesti, slabši na blatu), drugi verjamejo v zmanjšano izvedbo klasične G-klasine body-on-frame strukture. A z jasno izpostavljeno višino od tal in kratkimi previsi ostaja upanje, da bo “mali G” več kot le modni dodatek.
Cena: sanje, ki si jih lahko privoščiš?/
Najlepša glasba za ušesa povprečnega smrtnika – cena. Pričakuje se začetna cena okoli 55.000 do 65.000 dolarjev (približno 51.000 do 60.000 evrov), kar je skoraj pol cene od G 550 (140.000 $) in še večji rez od AMG G 63 (179.000 $). S tem Mercedes cilja na kupce, ki sanjajo o G-klasi, a živijo v realnem svetu. Na trgu bo tekmoval s Ford Broncom, Jeep Wranglerjem in drugimi butičnimi SUV-ji, a z bistveno več zvezd na maski.
Zaključek: pripravite se na “G-fiebro” – tokrat v mini velikosti
Mercedes-Benz Baby G je več kot le hype – je pametna strateška poteza, ki demokratizira ekskluzivno znamko. S ceno, ki ne povzroči srčnega napada, in dizajnom, ki kljub manjšim meram ohranja G-DNA, bi Baby G lahko postal hit med urbanimi avanturisti, mlajšimi kupci in tistimi, ki želijo statement avto brez potrebe po posojilu za življenje.
Seveda, ostaja nekaj neznank – šasija, točne specifikacije, stopnja terenske zmogljivosti – a če Mercedes uspe pravilno uravnotežiti zmogljivost, luksuz in ceno, lahko pričakujemo novo G-legendo. Kdo pravi, da mora biti luksuz velik? Včasih je dovolj, da je le videti velik.